12 september 2012

U komt toch ook?

Een kleine twee weken geleden werd het workshopprogramma voor de allereerste Maakdag online gezet. Een mix van handwerkthema's, fotografie, kookworkshops en verwennerij met DIY als rode draad. Nieuwsgierig? Een rondleiding doorheen dat aanbod start je hier.

Bloggers die de naaimachine liever even links laten liggen, maar aan de slag willen met hun blogfoto's kunnen terecht bij Piet De Kersgieter. Samen met de Flemish Foodies fotograaf experimenteer je met DIY huishoudverlichting en ontdek je tips and trics voor product-, interieur-, portret- en reportagefotografie.

niels orrigineel

niels bewerkt

Piet leert je op de Maakdag ook hoe foto's te bewerken met Lightroom, vertelt hoe jij je eigen effecten maakt en toont hoe zelfs de meest mislukte foto's jouw blog kunnen sieren.

Eveneens die 23ste september krijg je de kans om een rokpatroon op jouw maten te tekenen of aan de slag te gaan met borduurnaalden, brei- of haakpennen en stempelgutsen. Blogsters Tine, Severien en Sophie maar ook ontwerpster Elles De Koe zijn daarbij jouw begeleiders van dienst.

Haken

.

De naaiworkshops bleken al heel gauw heel populair te zijn waardoor sommige daarvan bij volle wachtlijsten in een extra (avond)sessie herhaald worden. Wie 16 jaar of ouder is en nog graag een naaiworkshop meepikt, kan nu nog terecht bij blogster en meisjesmoeder Ienemiene voor het kwart rimpelrokje of maakt samen met Paspelpoes An de noodlehead rugzak. In de extra avondsessies van de workshops Jacobbroek en deken/kussenhoes zijn er nog enkele vrije plaatsen. Ben je geïnteresseerd in een workshop die volzet is? Schrijf je dan zeker in op de wachtlijst. Hoe voller de wachtlijst, hoe groter de kans dat die workshop ook in een avondsessie gegoten wordt.

Kwartrimpelrokje II

Noodlehead rugzak

Dochters, nichtjes, kleindochters, buurmeisjes, ... die graag in een zelfgemaakt rokje willen rondlopen? Zij kunnen terecht in de Start to Sew voor 8- tot 12-jarigen of die voor 12- tot 16-jarigen. Tommy & Annika bezielster Liesbeth leert de jeugd de knepen van het vak.

En lezen hier eigenlijk keukenprinsessen mee? Dan klopt hun hart misschien sneller bij het idee van verse sushi of zelfgemaakte Whoopies? Mocht ik de Maakdagen niet zelf organiseren...

Sushi

Whoopies

Beautyqueens tenslotte kunnen terecht in 1 van de miniworkshops die visagiste Claudia geeft. Die wenkbrauwen te lijf gaan? Een jaren 50-60 look? Smokey eyes? Of gewoon naturel stralen? Het wordt je allemaal in een korte DIY-les aangeleerd.

Alle info op Maakdag.be. Maakdag volgen kan op facebook en twitter!

14 opmerkingen:

  1. Yes, vanaf 16 jaar :) Dan ben ik er de volgende keer zeker bij! Het water loopt me zelfs al in de mond...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik kom! En je kunt je niet voorstellen hoe ik ernaar uitkijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lientjepralientje12 september 2012 21:47

    goh, kon ik mezelf maar in twee delen... dan kon ik er 's morgens twee volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat zo een fantastische dag zijn he!
    Echt, ik kijk er zo naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yes! Ik ben er ook! Dat wil ik voor geen geld missen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joepie, ik kijk ernaar uit. En die jongen hé, dat is de liefste, maar dan ook de allerliefste jongen uit Staden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o man omanoman! Dat is dus echt mooi balen dat ik zover rijden woon zeg!
    Ik moet echt eens over mijn drempel geholpen worden om iets anders dan een opgevuld hartje of babyslofje te maken en daar zou zo'n workshop perfect voor zijn! Wanneer komen jullie naar Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kom eraan gesjeesd en breng mijn sister -uit het verre Engeland- mee!!

    BeantwoordenVerwijderen