18 september 2012

Spesjaal voor mij

Spesjaal voor mij II

Toen ik een tijd geleden iets over een nieuwe stoffenwinkel hoorde waaien, voelde ik niet meteen de behoefte om daar onmiddellijk heen te sjezen. Ik dacht een beetje misprijzend dat ik er waarschijnlijk niet onmiddellijk wat nieuws zou ontdekken want ik had toch al mijn favoriete stoffenwinkels?

Steeds meer oh- en ah-berichten later, trok ik er dan toch maar heen. Zo schoon kon het daar toch niet zijn, de vriendinnen overdreven vast. Tot ik over de stenen drempel in de Coupure stapte. Laat ons zeggen dat mijn lijstje van favoriete stoffenwinkels op slag wat langer werd en ik spijt had dat mijn overactieve zoon er ook rondliep.

Spesjaal voor mij IV

Er lagen stapels stijlvolle stof in een prachtig herenhuis in hartje Gent met een aanbod dat deze zonenmoeder wel kon smaken. Even werd mijn aandacht er afgeleid door hun immense aanbod paspel tot mijn oog op de zwarte Yuwa viel. Een dunne katoen waar ik geen neen tegen kon zeggen en waar ik de oudste zoon hemdgewijs al mee zag rondlopen. Toch tot het sjaalidee het hoofd binnendrong. En toen won ik.

Spesjaal voor mij III

Spesjaal voor mij V

De stof werd in de breedte gehalveerd waarna ik van beide delen een cirkelsjaal zonder zichtbare naden maakte. Geduldig werden de lange randen dubbel omgestreken en doorstikt. Een werkje waar de komende herfst nog enkele andere dunne katoentjes aan ten prooi zullen vallen.

Spesjaal voor mij I

Stofresten horen er bij zo'n project niet echt bij. Een ietsiepietsie beetje deed me denken aan iets van lang geleden en werd dan maar deel van een nieuwe brochespeld.

Spesjaal voor mij VI

31 opmerkingen:

  1. Goed gekozen! De kleuren zien er bij jou veel frisser uit, dan op de site. Hoelang was je stuk stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 meter en ik kan de sjaal 4x rond me draaien dan is 't perfect aangesloten en dik of 2/3x en dan is 't casual losjes.

      Verwijderen
  2. Heel schoon hoor! Die sjaal past helemaal bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n sjaal staat hier ook nog op het lijstje! Prachtige stof heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke stof, het ziet er ook zo heerlijk zacht uit! En grappig, die strijkkraaltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi! Prachtige stof. En de foto's zijn ook al zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ! Een idee voor op de dochter haar nieuwe jas. Maar hoe doe je die
    onzichtbare naad ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn stofje, en die broche is weer geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat ge ook eens aan uzelve denkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi. Heb nog een heel schoon stofje liggen van In den beer, maar ik durf er niets mee maken... Uit schrik dat het niet gaat lukken. Een sjaal lijkt me wel een supergoed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!

    Ben voor Jits een bloesje aan het maken in dezelfde stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig schoon stofke! 'k zag er niet meteen een sjaal in, maar nu dus wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke sjaal en die broche vind ik echt übercute!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik maakte zo'n sjaal uit tricot. Ook heel mooi... en warm! Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Ik ben ook benieuwd hoe je dit juist hebt gemaakt.. volgt er een handleiding? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Laat maar komen die handleiding...ik heb hier ook nog een hoop stofkes die sjaal willen worden. Sjaals...love'm. They make a difference :).

    BeantwoordenVerwijderen