8 augustus 2012

Maakdag, dat andere plan

Toen ik besliste om de brui aan het werknemersbestaan te geven was dat omwille van twee grote liefdes. Over die voor zonenpatronen vertelde ik u al. Dat er wat langer op nieuwe Zonen 09 producten gewacht moet worden is de schuld van liefde nummer 2, die voor het organiseren.

Tijdens het voorbereiden van Van Katoen besefte ik dat ik na 14 april niet zomaar aan de kant kon schuiven wat ik toen en eigenlijk altijd al zo leuk gevonden had. Van Katoen komt er geen tweede keer, maar wat u wel mag verwachten zijn miniporties van dat oergezellig samenzijn. Handwerkworkshops onder de noemer 'Maakdag' en dat in 3 vormen waarvoor ik inspiratie vond in mijn warme kop koffie.

Maakdag, dat andere plan I

Het MIAT laat de organisatie van textiel- en handwerkworkshops in de komende maanden en in 2013 aan mij over. Vier keer per jaar zal daar een 'Maakdag ristretto' plaats vinden waarop u met zijn allen kan genieten van workshops allerhande begeleid door onder andere bekende blogsters en ondersteund door Mertens Service Center. De allereerste keer gaat deze Maakdag door op zondag 23 september 2012. Heel erg binnenkort dus!

Daarnaast en ook vier maal per jaar komen we in dat mooie MIAT samen voor een 'Maakdag macchiato', een intense en thematische naaicursus gespreid over 3 zondagnamiddagen en begeleid door ondergetekende. Een kleine groep beginners leert er naaien en gevorderden leren er iets nieuws. Deze Maakdag zal dan ook afwisselend voor deze twee groepen georganiseerd worden.

Tenslotte, voor wie er eens echt uit wil en handwerk in een zee van rust en overdreven verwennerij wil beleven, wordt eenmaal per jaar een langgerekte Maakdag, dé lungo, georganiseerd. Geloof me, daar wil u bij zijn!


Maakdag, dat andere plan II

Meer info over Maakdag in al zijn vormen vindt u op de nieuwe website waarvoor de zalige tekening opnieuw aangeleverd werd door een hele fijne vriendin. Dank je wel lieve Leen!

Wil u er als de kippen bij zijn wanneer alle workshops voor 23 september en de volgende Maakdagen bekend gemaakt worden? Schrijf u dan in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en twitter!



30 opmerkingen:

  1. Super, dat je het durft!! Geweldig! Heel veel succes en ik ga het volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes!! ik wou dat ik zoiets ook aandurfde..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is geweldig zeg!! Een schot in de roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superidee! Ik heb me meteen ingeschreven op de Nieuwsbrief! En moest je ooit iemand kunnen gebruiken om mee te helpen bij een cursus amigurumi haken, mag je me altijd contacteren ;-).
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, super zeg! Heb al meteen een paar vriendinnen opgetrommeld om mee te gaan, nu wachten op verdere info...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Ik ga héél veel reclame maken en de lungo op mijn verlanglijstje voor Kerst zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, zo ferm dat je je zo kan uitleven in je hobby en liefdes ;) jammer dat het zo ver weg is van het bossige limburg. Heel veel succes met je projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben zooooooo enthousiast!
    Gelukkig bestaan er nog zo'n engeltjes gelijk gij die dat allemaal zien zitten,
    ik heb me alvast ingeschreven op de nieuwsbrief om me zo vlug mogelijk te kunnen inschrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit vind ik zo'n leuk initiatief!!!! Ik woon in de Kempen, dus wel een eindje van het Miat, maar de afstand neem ik er wel bij :-)Ik heb me alvast ingeschreven op de nieuwsbrief! Mocht er ooit een borduurcursus in het programma zitten, dan spring ik een gat in de lucht! Ik vind er nl. niet direct eentje en zou er graan eens een volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, mijn mond valt hier open van bewondering. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gij drinkt duidelijk dezelfde koffie, heerlijk, net zoals deze plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet hier alleen maar van glimlachen... Helemaal mamasha, ten voeten uit en dan past dat laatste tekeningetje van je vriendin daar helemaal bij!
    Go go go!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Chic zeg! Je gaat dat uiteraard super goed doen! Ik probeer er zeker eens bij te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hadden we maar zulke creatieve en initiatiefnemende mensen als jij hier in Andalucia... Zijn alles dat al bekend? Wie weet boek ik wel eens een ticket...(kleine hint aan het aanwezige testosteron hier ten huize). Succes! Ik heb me al vast ingeschreven voor de nieuwsbrief...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ging snel es mails checken vanuit Mallorca, maar op dit bericht wil ik toch efkes reageren :-) Super idee en je gaat dat geweldig doen!! Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar? Echt? Gij krijgt er precies niet genoeg van! Geweldig plan! Waar ligt die agenda?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. he sharon
    klinkt goed zeg! moet je me volgende week alles over vertellen hoor!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. och, zalig gewoon! Kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ingeschreven op de nieuwsbrief! Proficiat hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ideaal excuus om nog eens naar Gent af te zakken!

    BeantwoordenVerwijderen