20 augustus 2012

Gentse Feestjes

De voorbije weken waren hier feestweken. Eerst was er het feest waarmee we dat van 5 jaar geleden herdachten en waar we vierden dat de kartonnen vloer (intussen zitten we aan laag 3) er bijna uit mag.

Gentse Feestjes 1

Deze foto lokte het volk naar grote porties eten en drank waarvan de laatste op de gevoelige plaat werd vast gelegd, maar van dat eten vind ik niets terug. Tja.

Gentse Feestjes 2

Gentse Feestjes 3

Getrokken door de man mocht u het zich nog afvragen.

Gentse Feestjes 4

Terwijl zijn maten de drank uit 100 kg korrelijs hijsten, passeerden de mijne bij Madame Savooi en werd van schone madammen nog grotere beauties gemaakt.

Gentse Feestjes 5

Met enkele van die madammen deden wij de dag erna van gezellige afterparty, want er was nog steeds de beamer, 9 meter Ditte en een computer vol chick flicks (hier durf ik niet linken). We beslisten daarbij dat, eenmaal die aan de beurt is, de hof van een walk-in cinema voorzien wordt. Iets properder aangepakt dan wel.

Gentse Feestjes 6

Die beamer had eerder de plaatjes van 5 jaar voordien vertoond. Toen nodigden we een select clubje vrienden en familie uit voor een BBQ die er eigenlijk geen bleek te zijn maar een trouwfeest dat hen van het stadhuis in Nevele naar het Patershol in Gent bracht.

Gentse Feestjes 7

In het Huis van Alijn hoorden ze over de 'liefde doorheen de 20ste eeuw' en over die tussen de MDH en mezelf.

Gentse Feestjes 8

De beste vriendin kreeg info over de volgende stop, de Drongenhofkapel die wij voorzagen van 2000 kerstlichtjes, wit en groen en waar een zalige viering in mijn geheugen gegrift werd.

Gentse Feestjes  9

Gentse Feestjes 10

Eten en drinken gebeurde in het bibliotheekzaaltje van de Amadeus, maar niet vooraleer onderbroeken en tandenborstels werden uitgedeeld. Hotelkamers waren geboekt en le moment suprême bestond uit een DIY krasbiljet dat niet echt veel centen, maar vooral het eerste kleinkind beloofde.

Gentse Feestjes 11

In een notendop, hetgeen herdacht werd. Zei ik al dat ik graag wat organiseer?
Zondag was het weer van dat. Thor werd 3. De kleine dus, slik.

Thor uitnodiging

Zijn uitnodiging had het voorspeld, het kind kreeg een feest met heel veel zon, water en het eindelijk op de kop getikte schoolbord dat voortaan onze keukenmuur siert.

Gentse Feestjes 14

Gentse Feestjes 13

Gentse Feestjes 15

En nu weer rap die andere feestjes organiseren!

31 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post: om helemaal vrolijk van te worden! En idd. je kan er wat van, van dat organiseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt me super zo'n verrassingstrouwfeest, proficiat met de 5 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig! En zo helemaal jou! Op en top af tot in de puntjes.
    En Thor, zo'n heerlijk kereltje dat dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Ik smelt, van begin tot eind. Wat een heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gezellig allemaal! En jeej voor het schoolbord, dat is zoiets plezants he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Djeezes wat mooi allemaal! Je kunt er wat van, dat is bij deze nogmaals bewezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar WAUW zeg!!! En Sharon, ik had u niet herkend! Echt waar, ik dacht dat het een zus was van je. Je ziet er geweldig uit en dat korte haar staat je super! Proficiat met de 5 en 3 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is altijd plots keikort gaan en de week erna beslissen om te laten groeien.

      Verwijderen
  8. Zo herkenbaar: ik heb dat ook, ik leef van 'hoogtepunt naar hoogtepunt' en als het ene feestje gedaan is moet ik direct een nieuw hebben om naar uit te kijken en te organiseren. Maar zo'n originele en speciaal geplande als jij, daar kan ik nog een puntje aan zuigen! Oh, en hiphip Thor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw leven is één groot feest :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bwa, ik geef veel feestjes. Er is een verschil :-).

      Verwijderen
  10. Gefeliciteerd, aan allemaal eigenlijk :-)
    Het ziet er op en top jij uit, met fijngevoeligheden, sfeer en dat 'oooh wauw-gevoel'.

    Schoon!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh wauw, ziet er allemaal zo gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw... dat ziet er allemaal zo geweldig uit. Zo'n verrassingstrouwfeest, super zeg! Enne, proficiat ook, aan jullie en aan Thor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gij zijt niet te doen!! Zo prachtig allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh, ik smelt ter plekke. Gij moogt binnen x aantal jaar mijnen trouw organiseren.
    En dat bord: de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai gij, da's letterlijk een feestslinger bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De boodschap is dus eigenlijk: als Sha een feest organiseert, zorgt dat ge erbij zijt :-)! (En oooh, dat Ellentje, mooie foto!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wohow! Uw foto mag in het woordenboek staan bij "originaliteit"!
    Allemaal zo leuk en verrassend, en dan dat idee om het kindje aan te kondigen, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waw, mooie feestjes bij jou. Blijkbaar niet alleen creatief met naald en draad maar minstens even zeer in organiseren! Je brengt me op ideëen waar ik nooit zou opkomen. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eén ding is zeker : gij weet wat af van feestjes organiseren ! Dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. man, wat een geweldig feest moet dat geweest zijn! Dat van nu, maar vooral dat van toen! Super, ik krijg er zowaar kippenvel van (en dat is straf bij dit weer)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allemaal zo mooi! Vooral de ongedwongen sfeer in al de foto's is zo aantrekkelijk.
    En dat korte haar vind ik ook wel mooi, 't staat u goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. och, hét verhaal maar dan met foto's. Zalig om een klein beetje sfeer te kunnen opsnuiven :)En machtig dien betonmolen :D ik had echt hetzelfde idee in gedachten, alleen hebben we er nog genen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh zo super allemaal! Allemaal zo mooi uitgewerkt! Ik krijg ook zin in feestjes nu :-)
    Echt wel talent hier voor :-)
    En proficiat met de 5 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wauw, wauw, wat heb ik spijt dat ik je verre limburgse nichtje niet ben... zo een tof trouwfeest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. In één woord: wauw! In drie woorden: niet te doen! Ik kan geloven dat gij een organisatietalent hebt! Ge moogt mijn verjaardagsfeestje ook wel komen organiseren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik herken er de hand van de meester in. Afin, meesteres in dit geval. Keitof gedaan allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen