25 mei 2012

WW'er voor het leven

Zo het staat geschreven, dan moet het wel waar zijn. En vooral, dan weet u het ook.

Hoe meer volk het weet, hoe minder kans op falen. Dat hoop ik toch. Sociale controle doet het goed bij mij en aangezien ik het deze keer echt wel meen, mag u het allemaal weten. Hier wordt op de lijn gelet of eerder hier wordt aan de lijn gewerkt.

Weight Watching

Het was nodig. Ben ik verdrietig dan kan ik niet eten, heb ik stress dan doe ik niets anders. Dit bezorgde me stress als nooit tevoren. En het slorpte zowat alle tijd op die ik had. Gedaan met verstandig plannen van de weekmenu en gezond kokkerellen. De kinderen daar werd goed voor gezorgd, maar wanneer de kinderen slapen waren, was er friet, pizza en Chinees. Daarvoor en daarna was er de computer met chips, koeken en chocola. Veeeeeel chocola. En oh ja koffie. Sloten koffie. Water en fruit liet ik staan. Groenten at ik vaker, toch op de pizza's.

Overdrijf ik? Ik wou dat ik dat deed. Ik was het roer op dat vlak helemaal kwijt. Ik heb een vrij fantastisch leven. Tuurlijk heb ik frustraties, klaag ik soms wat af, wil ik mijn kinderen soms op e-bay zetten en vloek ik op de kartonnen bouwwerfvloer. Maar au fond, als ik er echt bij stil sta? Dan is het hier wel pretty great. Behalve wat betreft die ene blok aan mijn been. En aan mijn buik, mijn poep, mijn dijen en bovenarmen en de laatste tijd ook wreed aan mijn buik.

Al zolang ik mij kan herinneren moet ik op mijn eten letten. Bij mij gaan suiker, vet en alcohol (dju hé!) straight to the hips. Het blijft plakken. En de laatste tijd bleef er ongelooflijk veel plakken. Aan de levenswijze die ik erop nahield moest een einde komen dus trok ik 4 weken geleden richting het achterzaaltje van een volks café, volgde de pijlen 'Weight Watcher cursus' en ging de confrontatie met de weegschaal aan. Fijn? Nope. Slim? Yep.

4 weken later besef ik dat het zoveel beter gaat. Niet altijd. Er zijn dagen waarop alles vanzelf gaat en er zijn van die dagen waarbij ik wou dat Ikea ook multisloten voor chocoholics verkocht. Vandaag is een goeie dag. Vandaag hou ik vooral de resultaten van de voorbije 4 weken in het achterhoofd.

Weight Watching

Het is niet simpel. Het is zelfs f*cking lastig. Maar dit keer gaan we er echt voor. Houdt u mij aan mijn woord?

82 opmerkingen:

  1. Respect, maat, echt waar! Jij hebt al zoveel verwezenlijkt op karakter, en bewijst hierbij dat ook deze uitdaging je lukt, al klinkt ze minder glossy dan een evenement voor een paar duizend man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar zo lief van je Riet. Ik pink er eentje weg nu.

      Verwijderen
  2. Hier zit een grote supporter, hé!

    En als mijn geheugen het toelaat, dan vraag ik er wel eens achter (of zeg ik u hoe het met mijn buik gesteld is).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je verhaal enorm motiverend. Het laatste anderhalf jaar heb ik me ook laten gaan, treinen naar West-Vlaanderen, de snelle hap tussendoor,... Misschien moet ik ook weer de draad opnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga updaten. Over goede en slechte dagen. Ik ben zeker dat dat mij zal helpen, maar als dat ook een ander helpt ben ik daar blij om. Gewoon starten!

      Verwijderen
  4. Ik doe mee! Maar unk, 9 kilo in 4 weken? Ik was al zo fier op mijn 6 kilo in 5 maanden. Hoe doede gij dat? ;)
    Ik heb nog 4 weken tot aan onze trouw. Min 9 kilo zou ideaal zijn :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe mee! Maar unk, 9 kilo in 4 weken? Ik was al zo fier op mijn 6 kilo in 5 maanden. Hoe doede gij dat? ;)
    Ik heb nog 4 weken tot aan onze trouw. Min 9 kilo zou ideaal zijn :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste weken gaat dat er makkelijk af hé. Zo'n drastische verandering in levensstijl doet het lichaam serieus schrikken en dan vliegt dat er af. En je moet ook wel weten dat ik 30 kilo kwijt moet...

      Verwijderen
  6. Ik vind u een held! Hou vol en houd moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig sharon! Ik ben trots op je!

    Dikken kus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar moet je karakter voor hebben: na alle stress, het vele werk en de korte nachten (neem ik aan) nu deze uitdaging! Chapeau.
    En als we even terugdenken aan het resultaat van de vorige uitdaging wordt dit ook een topper! Goede moed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Go Sha! Go Sha! *pompommekesdans*

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gij, gij hebt zoveel karakter he. Ik moet jou bewonderen, voor al je inzet van de laatste tijd, maar ook voor je doorzettingsvermogen.
    Wil je me helpen? Bij mij zijn het ook de bips en de hips die serieus onderhanden genomen mogen worden. Ik ben dan wel gestart met start to run, maar ik vrees dat dat alleen niet voldoende zal zijn.
    Laatavond snoepen, dat is mijn zwakte. Erg!
    Dus ik kijk uit naar die motiverende posts van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laatavondsnack: wortelen en light cocktailsaus! Lekker en gezond!

      Verwijderen
    2. Awel, wortelen, dat heb ik ook al eens gedacht! Merci, ik ga ze straks halen.

      Verwijderen
  11. Gij dapper wijf! Ik was iets minder dapper, check de laatste update-datum.
    http://sieselaajn.blogspot.com/p/minder-sieselaajn.html

    Maar sinds een paar dagen staat het mes er weer op (niet op de boter, ahneen)
    Dus if you need moral support, Uw buik-buddie zit hier. En uw heup-buddie. En bil en arm-buddie. Name it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En btw, keistraf jong, uw resultaat! Daar zuig ik een puntje aan.

      Verwijderen
    2. Allez dus gij doet ook mee. Ik zal 't onthouden zunne!

      Verwijderen
  12. Respect!
    Echt, ik weet totaal niet hoe het voelt om op eten te moeten letten, jaja haat me er maar voor, maar mocht het kunnen ik gaf je een stukje van mijn genen.
    Veel moed en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik duim mee! Bij mij moeten de resterende zwangerschapskilo's eraf (26 bijgekomen). De start-to-run uitgedaan en nu mijn zoontje bijna 5 maanden is, is er reeds 22 kg af. Nu de resterende nog.
    Het begin is het moeilijkste, daarna ben je de levenswijze wat meer gewoon (ookal moet ik af en toe zondigen hoor).
    Super motiverend om je verhaal te horen. Doorzetten zou ik zeggen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik was ook 22 en dan de 2de keer 24 kilo bij. Daar ging veel af, bleef wat plakken en daar kwam dus weer bij. Brrrr... Goed dat het jou al gelukt is, want succesverhalen doen het vertrouwen groeien!

      Verwijderen
    2. Van de eerste is er ook wat blijven plakken (ken dat maar al te goed). Vergeet niet je af en toe te belonen.
      Ik doe dat met een nieuw kleedje of schoenen of dat stofje dat ik al zo lang wou, maar eigenlijk wat te duur is,... Dat bij elke 5 kg en de motivatie groeit en groeit.
      Het lukt zeker !!!

      Verwijderen
  14. waaw! ik ben al een hele maand aan het starten ('s morgens toch) om dan ergens rond 16uur terug op te geven.
    Dus count me in!! en ik ben heilig overtuigd van WW. Het is één van de gezondste manieren om af te vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das waar. Das zelfs geen dieet vind ik, maar een heel gezonde levensstijl.

      Verwijderen
  15. Wauw ! Straf, heel straf ! Zat ik net nog te klagen tijdens de middaglunch dat ik er graag de 5 zou afkrijgen die er sinds de zwangerschappen bijgekomen zijn (en die er 2 jaar geleden echt af waren). Go for it, want ge zijt zo goed bezig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wens je heel veel succes! Wat ben je al supergoed bezig!
    Ik ben in de loop van de jaren, met 3 zwangerschappen, alleen maar gewicht kwijtgeraakt. Maar oh, wat heb ik in de jaren daarvoor ook een gevechten moeten leveren aan de overtollige kilo's die meesleepte. Juist in deze zomerse tijd vond ik dat zo moeilijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier ook één en al bewondering! En dankbaarheid om mij weer terug in gang gezet te hebben. 't Gaat hier niet zo spectaculair, maar elke kilo eraf is een goeie. Op naar die zomerkleedjes en dat terrasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. moet ge weten dat ik deze middag een ww-boek gaan kopen ben? En ook ineens een bijhoud-schriftje! Ge doet dat goed, en ge gaat dat nog super goed doen! (ik daarentegen, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg leuk en motiverend geschreven! Enne volhouden hoor, het is niet makkelijk altijd maar je bent al goed bezig! Het gaat je vast lukken. Zeker met al dit soort motiverende berichten denk ik... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Allez! En ik vond dat jij er kei goed uitzag voor de camera op VK! In ieder geval veel moed en WOW al 9 kilo er af. Houden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goed begonnen... is half gewonnen.

    Ik heb het ook ooit gevolgd en verloor de overtollige kilo's. Tot nu toe ben ik er nog altijd van overtuigd dat het DE manier is om nog lekker te kunnen eten (met mate(n)) en tegelijkertijd af te vallen.

    Veel succes en we blijven duimen en supporteren langs de zijlijn.

    Doe zo voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amaaikes, 9 kilo op 4 weken.

    Ik ben nu op 2 maand tijd 6 kilo kwijt en had er toch nog graag 12 kilo meer af gehad.

    Nog veel succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En ik dacht dat het een post ging worden over 'WereldWinkelaar voor het leven' :-) Maar die hebben daar een beetje te goeie chocola en wijn voor zeker? :-) Maar dit resultaat mag alvast gezien worden. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ja meid... ik ben de eeuwige jojoër, vrees ik...Te zwaar als puber, goed als begin twintiger, te veel bijgekomen van de zwangerschappen (elke zwangerschap ong 30 kilo erbij waarvan je er wel wat verliest nadien maar allemaal????), diëtiste... op 2 na alle zwangerschapskilo's eraf... terug aan het bijkomen... en nu terug op de rem. Ik en eten... dat gaat niet samen... maar swat... we gaan er nog eens voor... ik doe mee... en 'tis serieus! We gaan ervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn is anders hé. Ik hoop van dat jojoen af te geraken.

      Verwijderen
    2. ondertussen al neen gezegd aan de koekskes... sjiek he!

      Verwijderen
  25. sjiek meisje! Ik heb echt zo duidend maal geluk dat ik kan blijven snoepen zonder bij te komen, ik zou dat echt niet kunnen, een dieet, écht niet...Fieuw, 9 kilo in 4 weken, dat is geen enkel chocolaatje of chipske geweest dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hoor. Er bestaan van die WW chocolaatjes :-). En jij bent idd gezegend Hilde!

      Verwijderen
  26. Ja het stond hier al eens een beetje he. Wat een super resultaat. Ik ben ook weer eens straf gestopt met snoepen voor een paar hardnekkige kilo's minder! Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens, ik was even in de war, hier in NL is een WW-er een werkloze he ;)

      Verwijderen
  27. Heldin! Ik ben op 3 maand 8 kilo kwijtgespeeld (Meer moest ook niet voor mijn streefgewicht) dus 9 kilo op 4 weken... WAUW!! Sociale controle helpt inderdaad héél goed, let er gewoon op dat je ook na je streefgewicht op controle blijft gaan bij de WW of een dietiste, mij lukt het zonder dietiste jammer genoeg niet meer. Te weinig wilskracht, teveel lekkers. Maar wel modderige armpjes en een dik buikje.. En nog niet eens kinders gehad.. Ik zou eigenlijk eens terugmoeten. Afin. Heeeeeeeel veel succes er nog mee, het is niet gemakkelijk maar je gaat je zoveel beter in je vel voelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi!
    Ik leef met je mee, ik kan er niet over mee praten maar toch probeer ik wel te begrijpen dat het enorm lastig is! zet hem op!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Amai, ge zijt al bijna 1/3 van de te verliezen kilo's kwijt!
    (maar is da niet wat drastisch? 'k heb net je foto van eind maart gezien op gentblogt, en daar zag je er toch niet uit alsof je er 30 te veel hebt...15 misschien, en dan nog ;) )

    En uiteraard ben ik stiekem jaloers op je wilskracht :p
    Bij mij ligt de valstrik niet echt 's avonds, maar overdag op het werk. Hier een koekje, daar een cakeje, weer iemand die trakteert... maar 't ligt natuurlijk niet alleen aan de collega's, ik steek het tenslotte in mijn mond hè :(

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Chapeau! Ik ben zelf ook een WW fan. Sinds mijn 18de volg ik het ongeveer elk jaar een paar maanden. Soms moet er dan wat meer af dan anders, maar het werkt iedere keer. Jammer genoeg kan ik nooit zeer lang onderaan de jojo blijven, dat blijft paar maanden goed, maar daarna komen ze er stillekes aan weer bij. Maar de laatste jaren laat ik het niet te ver meer komen, en na een 4tal kilo grijp ik in :-). Maar soms benijd ik ook wel de dames die alles kunnen eten en dan 'in shock' zijn als ze eens twee kilo verzwaard zijn in paar maand tijd ... Big deal, dat kan ik in 1 dag ;-). Soit, veel succes en ben al benieuwd zijn naar de 'na' :-). Dat wordt dus sowiezo een nieuwe kleerkast. En dit wellicht een paar keer, want je zult niet kunnen wachten tot ze er allemaal af zijn ... Maar dat is een luxeprobleem hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook altijd. Ik snap natuurlijk dat iedereen zich gewoon goed moet voelen, maar als iemand 4 kilo moet vermageren dan denk ik ook van 'was het dat maar!'.

      Verwijderen
  31. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Amai super! Ik weight watch sinds januari vorig jaar en er is in totaal 20 kilo af. Ik telde wel geen punten in augustus, kerstvakantie en paasvakantie 2012. Na elke vakantie toch wel 4 kilo telkens bij. Maar die gingen er steeds vlot af. Bij mij ook nog 10 kilo af nu en dan is mijn streefdoel bereikt. Ik vind 't wel heel leuk om punten te tellen en zien hoeveel punten je 's avond nog over hebt om een stuk chocola of chips of ... te eten.
    Als ik tel voel ik me ook veel beter dan de dagen die ik niet tel.
    Ik ben een super WW fan! En ik ga je verder volgen mamasha. Ik hoop dat we elk tegen Nieuwjaar 30 kilo minder wegen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. proficiat dat je het zo kunt ik heb een gastric dat jo jo gevoel altijd 2 kledinkasten moet nog zien wat ik eeet maar die gevaarlijke bmi kreeg ik ni zondr hulp weg by the way ik zoek een vriendin in antwerpen met dezelfde interessse handwerken koken bakken nie te ver heb er wel maar kan nie naaaien wel goe bakken om zo is bijeen te komrn voel me wa alleen precies danny de munck nee serieues alles is in gent of de kempen gecentraliseerd of werken ik bn een echte huisvrouw heb 4 kids en zelfstandige man mssn langs deze weg kleine oproep iedereen die ik ken hebben al kleinkids druk dus ander leven werken nog of zijn veel ouder ik bn 40 alle doe zo vooort

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goed bezig! Ik ben er ondertussen met de ww ook al 10 kwijt (hoewel het de laatste maand serieus aan het slabakken is) en ben daar best trots op. Ik heb er wel nog 40 te gaan, maar ik ben er van overtuigd dat het me uiteindelijk wel zal lukken. Veel succes (hoewel zulke resultaten zeker motiverend genoeg zijn :)) en goede moed! Hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super bezig! Ik krijg echt een wrang gevoel nu, want wat je schrijft is zo herkenbaar. Hopelijk wordt jouw verhaal voor mij de schop onder mijn kont!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. go go go, het gaat je lukken!
    Ik duim mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. goed bezig mie! En volhouden! Het lukt je (en alle anderen) zeker wel!

    Ik supporter van aan de zijlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik ben al 14 kilo kwijt weliswaar zonder WW of ander methoden. Maar als ww'en jouw houvast is dan bereik je vast wel je doel. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai An, wow! Keigoe. Wat deed je dan? Gewoon opletten?

      Verwijderen
  39. Ik vind het ongelooflijk knap van je, dat je er helemaal voor gaat én dat je met je verhaal naar buiten durft komen.
    Blijven gaan Sharon, denk 'nieuwe levensstijl' en wat het je allemaal oplevert en niet aan al die instant zoetigheid waar je je op lange termijn toch maar slecht bij voelt.
    (Ps: Dit is ruikt erg naar een bericht aan mezelf, ik moet dringend die klik die jij gemaakt hebt ook eens maken...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik erover twijfelde om dat hier te gaan schrijven dacht ik vooral aan al die andere vrouwen waarvan ik weet dat ook zij ermee worstelen. Al is dat dan maar met enkele kilo's. Communicatie, overal de sleutel tot succes :-)

      Verwijderen
    2. Als communicatieverantwoordelijke kan ik dat alleen maar beamen :) Blijven bloggen he, in salaa en boefdagen!

      Verwijderen
  40. Super goed bezig!!
    Met ww-ers ben ik zel nu 9.5 kilo kwijt ( wat nog blijven hangen was na de 3 kids!!!)
    Ik vind het eigenlijk niet eens zo moeilijk of inspannend!!! Dat punten tellen is al een soort spelletje geworden!!
    Ik vind het super knap dat je dat in Blog-land gooit, want het is niet zo evident om daar zo open over te praten!!!
    SUCCES!!!
    Herlinde***

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Herkenbaar en je stimuleert me, ik ga meedoen en hopen dat ik het evengoed als jou doe!
    Blijven gaan meid en heel veel bewondering ( en zeker niet alleen voor de verloren kilo's maar vooral voor wat je hier en daarbuiten allemaal verwezelijkt).

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Come on girl go for it, dat gaat gewoon kei-goe lukken. Ben na 2 maanden wwen ook al 7 kilo kwijt, gisteren uit eten en er vloog zo weer een kilootje aan, maar vandaag ben ik alweer flink punten aan het tellen. Ge hebt gelijk, alle successen in het achterhoofd houden en "gaan"!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dat gaat gewoon wreed goed lukken!
    Ik ben enkele jaren geleden begonnen met 'combinatie-eten', en daarmee verandert je leven ook grondig. Dus groenten met vis of vlees, maar geen koolhydraten erbij. Als ik wel pasta of rijst (aardappelen eet ik nooit) wil eten, enkel met groenten en geen vlees of vis erbij. De kilo's zijn er toen zo afgevlogen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik bewonder je moed om dit te doen. Ik wil elke dag beginnen maar het lukt me maar niet. Ik wou dat ik ook jou voorbeeld kon volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Waaw super resultaat al!
    Denk dat het eigen is aan een vrouw: eeuwig dieet!
    Zelf ik als 18jarige heb er al last van van dat eeuwige dieet :(
    Nog veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dappere Sharon, het zal je lukken, echt waar. En dat je er dertig af wilt: ook dat zal lukken ! Vorige zomervakantie heb ik de mentale knop omgedraaid en ben in actie geschoten nadat in een pretpark de veiligheidsbeugel rond mijn buik niet meer toeraakte: zó dik was ik dus... Ik ben eind september begonnen en ben er nu 34 kwijt, via een diëtiste. (Ik heb geen ervaring met WW). Het is goed te doen en ik heb nooit honger. Het voelt voor mij niet als een straf, het is gewoon een gezondere, sobere levensstijl. Ik heb nu nog enkele kilo's te gaan en dat zal me wel lukken, alleen besef ik dat ik levenslang de weegschaal zal moeten in het oog houden en direct reageren zodra ik buiten mijn marge ga. Maar ik blijf positief denken. En dat zal zeker ook lukken bij jou. Sharon, je kunt het, je hebt alvast een supergoeie start genomen!
    Veel goeie moed !

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw, een welgemeende proficiat. Ikzelf wil er 'maar' 4 kwijt (jaja, alles is relatief) en het lukt me niet...(moet toegeven...hard heb ik er nog niet aan gewerkt!)
    Enne, goed dat je handig bent met de naaimachine...dat wordt binnenkort heel wat aanpassen (misschien een idee voor wat tutorials, denk ik zo bij mezelf)!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Aah dit had ik nodig :) hier 3 kilo kwijt maar meestal heb ik na 2 weken een dipje, wat ik dus nu heb.. Weer helemaal der bovenop en we gaan er terug voor! Zouden we geen dieet-along doen? :) Met tips en recepten enzo? Kzou het wel cool vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Gedeeld leed is half leed. Ik worstel mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. t zal wel dat ik u aan uw woord hou!
    En ik duim en supporter en doe mijn cheerleaderkostuum aan en roep van "go go go"!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat ik me vooral van je herinner, toen ik je tegen het lijf liep op Van Katoen en je met een brede glimlach me op weg hielp, waar ik het je maar vroeg (de broodjes waren heerlijk, die jij op een spoedtempo'tje liet komen) is die ongelooflijk stralende persoonlijkheid die daar voor mijn neus stond! Als er een it-thing is, dan hebt gij het. En als ge der in gelooft, dan bereikt ge ook wat ge maar wilt.
    Ikzelf ben op 11 maand 27 kilo verloren en nu reeds een 6-tal maand op gewicht (hetgeen me goud opleverde in het www - weight watchers wereldje) dus ik geloof rotsvast in het programma. En 't is een cliché zo groot als ene huis, maar als ik het kan, dan is het mogelijk voor iedereen! Mamasha, ik STEUN u ENORM! Laat ze maar een poepie ruiken en ga voor wat ge wilt, want stralen zult ge toch altijd doen, 30 kilo meer of minder, als gij u maar goed voelt in uw vel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai daar verschiet ik ongelooflijk van! Wauw! En bedankt voor je lieve woorden :-).

      Verwijderen
  52. Herkenbaar, confronterend en inspirerend!!! Ik moet er ook écht, maar deze keer écht voor écht, opnieuw aan beginnen... Heel veel courage en doorzetting gewenst! Het lukt je wel hoor, kg per kg... En je blogberichtje zet blijkbaar niet alleen mij aan om er ook nog eens voor te gaan. Als dat niet mooi is: een inspirerend voorbeeld voor al je bloglezers (of vooral lezeressen?) :-)

    BeantwoordenVerwijderen