11 april 2012

De workshop en de slordige zak

Stamp carving workshop

Een tijd geleden gaf ik in het MIAT een stempelworkshop. Wat ik ervan moest verwachten wist ik toen eigenlijk zelf niet, want net als voor de deelnemers was het ook mijn eerste keer. En ik ben blij dat er nog eentje zit aan te komen, want gezelligheid was troef.

Stamp carving workshop

Stamp carving workshop

Stamp carving workshop

10 toffe madammen luisterden naar mijn juffenstem, deden zich tegoed aan de suikervoorraad en bewezen dat echt iedereen stempels kan kerven. Tuurlijk hadden ze talent en werden ze goed begeleid, ah ja! Maar eerlijk is eerlijk, geef eenieder boven de 6 jaar een schoon prentje, een graveerblokje en een guts en enkele minuten later ligt daar wat leuks.

Stamp carving workshop

Toch zeker wanneer ze van goed materiaal voorzien zijn. Mijn voorraad bestaat intussen uit een verzameling van zo overal een beetje. Mijn meest recente aankopen haalde ik bij De Banier. Kalkpapier, gutsen, graveermateriaal, stempelkussens, textielverf, je vindt er the whole shebang om aan het gutsen te slaan.

Stamp carving workshop

Stamp carving workshop

Mijn workshoppers werden voorzien van Hemagummen en Artemio graveerblokjes uit De Banier. Kwestie van wat verschillend materiaal uit te proberen. Gutsen zijn er van verschillende merken en ik probeerde er daar al enkele van. Mijn nieuwste aanwinst is de Essdee Lino set waar ronde graveerblokjes en een handige houder bij zitten. Geen absolute noodzaak maar een handigheidje.

Stamp carving workshop

Na het doorgeven van de stempelweetjes, had ik er zelf weer zin in. Tijdstekort deden me grijpen naar een stempel die al klaar, maar nog ongebruikt in de doos zat. 'De naaimachine' werd boven gehaald en op een ook in De Banier gevonden katoenen tas (tijdstekort hé!) werd de textielverf niet zo properkes aangebracht.

Sewing machine stamp

En net omdat dat allemaal zo snel en onzorgvuldig gebeurde was er nog wat tijd voor de echte machine en kregen de gestempelde versies een klosje garen.

Sewing machine stamp

Sewing machine stamp

En wat zit daar in die tas? Dat ziet u zaterdag verwerkt in ons Van Katoen kraam liggen. Tot dan, om 10h aan de deur? ;-)

26 opmerkingen:

  1. Oh seg...ik krijg instant goesting om mijn stempelmateriaal boven te halen.
    Die zak is toch echt wel tof...weeral gigaorigineel met die genaaide kloskes.

    En dat in die zak...dat gaat zoooo schoon zijn he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb zo'n set thuis liggen. Ongebruikt,... 't komt er maar niet van. Of is het durf, dat me ontbreekt?

    Oh, en die tas, inderdaad, bjoetiful.
    En in de tas?? Je maakt me nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu maak je ons echt wel heel nieuwsgierig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook het gerief thuis liggen, maar nog niet aan begonnen. Gij zult mij dat ooit wel eens leren, ja toch he? "Na Van Katoen", dat is gelijk zo ver weg niet meer :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha neen, Nele, eerst zou ze de mensheid hemdjes leren naaien. Dat ben ik nog niet vergeten!

      Verwijderen
    2. Maar na VK kan die dat allemaal tegelijk, maak u maar geen zorgen ;-).

      Verwijderen
  5. wat leuk een workshop geven hè! en wat een gaaaaaave stempel die naaimachine.... oooooh wauwie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, stempelen, leuk he? Dat is voor de avonden dat ik wel zin heb om creatief te doen, maar in de zetel wil blijven zitten. Dan zet ik me op de grond aan het salontafeltje en begin stempels te gutsen.
    10u aan de deur? Net niet, maar ik zal om 10u wel mijn kinderen al gaan droppen om dan met een hele bende richting Gent te trekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! En ik zie dat al gebeuren, ik begin 's morgens vroeg direct aan een workshop, tegen dat die klaar is, is heel jullie kraam uitverkocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk al keihard uit naar die workshop waarvoor ik al maanden ingeschreven ben... Maar jammer genoeg kan ik er zaterdag niet bij zijn. Ik zit ergens in Frankrijk met de schoonfamilie *pruil*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo gezellig!!de tas is echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb maaaaaanden geleden het ganse alfabet uitgesneden, en stempelen is zo rustgevend. Ik pruts graag met kleine dingen :-) Sinds ze af zijn, heb ik ze echter nog nooit gebruikt om effectief te stempelen... Zonde... Maar ooit worden ze uitgetest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gister kwamen er gutsen voor mij beginnen en het geeft me moed dat iedereen het kan, dat moet dan toch goedkomen met mij! Leuk gedaan zo met dat garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig, die 3 studiostikmadammen op een rijtje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die 1ste foto is inderdaad leuk, zo alledrie op een rijtje :) Leuke reportage, doet zin krijgen om eens naar de Banier te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh, dat ziet er goed uit!
    Je klosjes garen (écht garen) zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er geweldig uit he... ooit komt het er wel van! 't zal gisteren geweldig geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er zijn toevallig geen plaatsjes meer voor de volgende workshop? Lijkt me geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik dacht dat die al vol zat, maar misschien even het MIAT bellen? Ik ben er niet zeker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik denk dat ik dan de 5de bij u in de "les" zal zitten. Ik kijk er al naar uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kan ook stempels maken met stukjes linolium, overschotjes, staaltjes, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zijn er al plannen voor een nieuwe workshop? Ik heb deze gemist helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zou er nog een nieuwe workshop stempels snijden komen? Dit lijkt zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. We gaven er net eentje met de naaiclub, maar er volgt ongetwijfeld nog ergens wel 1. Hou dat hier in het oog!

    BeantwoordenVerwijderen