5 april 2012

De Jacob broek: het patroon en de give-away!

Hier kondigde ik hem de eerste keer aan. Al wist ik toen nog niet zo goed dat ik met die op Nils' zijn lijf getekende broek nog veel meer ging doen. In onze shop zat er tot nu toe geen jongenspatroon en jullie vroegen er op alle kanalen met vrij velen naar dus kon iets speciaal voor onze zonen niet uitblijven.

J-pants for Thor

Met veel plezier vertel ik hier nu dat u vanaf vandaag in de Van Katoen shop en voor slechts €5 (die volledig naar het goede doel gaat) het patroon en een uitgebreide werkbeschrijving voor de Jacob broek kan kopen.

J-pants for Thor

Het patroon is er niet zonder slag of stoot gekomen. In deze en deze versie zaten nog wat fouten. Iets tekenen voor je eigen kind is niet gelijk aan iets tekenen dat je wil verkopen dus werd hier tussen alle organiseren door her- en hertekend, gegradeerd en vooral ook geleerd hoe ik dat allemaal moest doen. Iets dat me erg bevallen is en met een resultaat waarvan ik hoop dat jullie er content van zullen zijn.

J-pants for Thor

Het patroon voor de broek is er in de maten 92 tot en met 134. De werkbeschrijving bestaat uit 4 delen waarmee zowel beginnende als gevorderde naaisters hun ding kunnen doen. Er wordt verteld hoe je de meest eenvoudige versie zonder gulpen of zakken maakt, maar ook hoe je de 'full Jacob' maakt. Eentje met rits, plooizakken en open tailleband. In de handleiding vind je beschrijvingen van meerdere gulpversies, een gesloten of open tailleband en meerdere zakmodellen. Ik vertel u zelfs hoe u van de broek een meisjesversie maakt. U kiest en combineert naar eigen goesting en dat allemaal voor slechts €5. Een 'batje' noem ik dat.

Morgen geef ik u hier nog een extraatje bij de handleiding mee. Een freebee voor iedereen: 'de paspelzakhandleiding'. Hoe maak je een paspelzak op een plaats naar keuze en met lengte en breedte naar keuze? Vanaf morgen weet u het!

Vandaag toon ik u nog wat foto's van mijn laatste Jacobben en geven we hier eens wat weg! Nog even naar beneden scrollen...

De meest eenvoudige versie in een groene Kokka, mijn allereerste aankoop ooit in de Vermiljoenshop.

J-pants for Thor

J-pants for Thor

Een versie met valse gulp en zijzakken in gabardine van Koekepeertje die voor deze broek een perfecte keuze was. Ik raad iedereen die stof aan voor een dergelijk project en ik zie ernaar uit om er nog eentje voor één van jullie te maken.

J-pants for Thor

J-pants for Thor

Dus! Om de lancering van het Jacobpatroon te vieren, geef ik een volledig afgewerkte Jacob weg in een gabardinestof van Koekepeertje. U kiest de stofkleur en de soort Jacob , ik naai hem voor u. Hebt u een (klein)dochter, nichtje, ... geen paniek dan maak ik voor u een meisjesversie van de broek. Als u wint tenminste!

J-pants for Thor

Meedoen kan tot 14 april 22h. U krijgt een kans wanneer u hier een reactie nalaat. Bent of wordt u volger dan krijgt u een extra kans.

Bedankt allemaal voor de complimenten bij de broeken, de vragen naar en aanmoedigingen bij het patroon én merciekes aan de rest van het Van Katoen team voor alle andere werk dat met het lanceren van dit patroon gepaard ging.

En mocht u intussen nog niet overtuigd zijn van een aankoop dan doen zijn kijkers het hem misschien wel?

J-pants for Thor

254 opmerkingen:

  1. Wow, wat een uitgebreide handleiding. Dat patroon klinkt als een must-have! Intussen waag ik mijn kans voor zo'n mooie broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeuj! en ik doe mee natuurlijk... met 2 jongens in huis kan ik nog even nadenken ;) volger was ik al langer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keicool zoals mijn meisje hier zegt, eindelijk iets voor m'n broertje! Het patroon wordt zeker aangekocht, een afgewerkte broek winnen zou ideaal zijn als voorbeeld :-) Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh waw! HET patroon waar ik al een tijdje naar uitkijk! Bedankt!
    En dan ga je er nog ééntje maken ook! super! 2x bedankt!
    Fany

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe graag mee voor de meisjesversie aangezien ik twee dochters heb!!
    Volger ben ik al heel lang en met veel plezier volg ik de creaties,

    Ik hoop dat er veel patronen verkocht worden voor het goede doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOh Ik wil zo'n Jacob-broek, eentje met extra-lange benen!
    In afwachting bestel ik alvast het patroon. Maar hopelijk win in een mooi voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil die meisjesversie wel is zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi modelletje! Ik denk dat mijn dochtertje ook wel stoer zou staan in zo'n broekje! Ik wil alvast wel een kansje wagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, ik zat hier ZO op te wachten! Ik heb het patroon dan ook meteen gekocht...in afwachting van mijn eigen maaksel doe ik graag mee voor een jongensversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Super! Ik wil wel gaan voor een echt mamasha versie! Op 14 april maak ik mijn eigen versie in de workshop... Dat zal zeker een broek worden die hier in meerdere kleurtjes zal verschijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben al lang verliefd op die broek. Het patroon koop ik meteen, maar tegen een afgewerkt exemplaar zeg ik zeker geen neen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent fantastisch Sha! Echt! En ik hoop dat ik dat ooit zelf kan maken, maar ondertussen waag ik toch mijn kans om er eentje uit jouw handen te winnen! Patroon is trouwens al besteld zie!x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe mee!! En ik bestel nu meteen het patroon voor eigen gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeej! Ik zat erop te wachten want de zomerbroeken zijn allemaal te kort geworden. Maar onze nieuwe baby slaapt alleen in mama's armen en ik geraak niet achter het naaimachien, dus ik doe zeker mee met de give away!
    Shame, ik was blijkbaar nog geen volger. Dat is nu dus rechtgezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige broek! Ik doe graag mee voor een meisjesversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHH!! Door het voltijds werken schiet het naaien er een beetje in, dus MOET ik gewoon meedoen!! Voor Thor!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig! Ik heb gelijk het patroon besteld! Ik zat er al op te wachten ;-)
    En meedoen voor een 'echte' broek is natuurlijk mooi meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, helemaal super! Ik had iets naaien voor mijn grote knul al opgegeven, maar dit zou toch iets kunnen zijn... Ik doe mee én ga het patroon kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ann scheirlinck5 april 2012 om 19:46

    Misschien dat deze patroon de naaikriebel opnieuw in actie krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. lientjepralientje5 april 2012 om 19:46

    hihi, een "batje"... lang geldeden dat ik die uitdrukking nog gebezigd hoorde...
    en nu ge toch zo vrijgevig zijt, doe ik graag mee met de give-away (hoe da ge da nog ziet zitten, met al dat vankatoen werk da gen al ebt)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super! Dat patroon haal ik hier zeker in huis! Mijn zoontje heeft bijlange nog geen maat 92 maar ik heb al zin om een reeks broekjes voor volgende winter te maken :) Ik volg via google reader

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superleuke broek en zo'n stoer fotomodel! Ik doe ook mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie broek! een super modelletje voor mijn kleine man!Ik doe graag mee met de give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En hier zat ik op te wachten met mijne groene glanskatoen van de Pauli! En weggeven dat is altijd leuk en krijgen ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah, ik doe graag mee voor de zoon des huizes en ik volg u al.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sandrine (ijverig wijf)5 april 2012 om 19:57

    Amai zo cooool en super retro, kan niet wachten tot de workshop op van Katoen voor dit ook te maken :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. super!!!!! ik doe ook graag meeen ga het patroon zeker kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik koop het patroon... én waag mijn kans! Want jouw versie is ongetwijfeld mooier dan mijn beginners-exemplaar. Dankjewel voor het patroontekenen! Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fantastisch... als beginnend naaiende meter ben ik geïnteresseerd. Zowel in het patroon (voor een beetje later dan) als in een exemplaartje.
    Joke

    PS Ik kan "vind ik leuk" niet aanklikken en weet niet waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, wat is ze mooi! Toch plezant als ge op één avond zoveel volk gelukkig kunt maken :-) Ik wil ook wel mijn kans wagen, een extra (mooie!) broek is altijd meegenomen. En ik ontdekte net dat ik nog geen officiële volger was. Maar ik ben al lang een geheime fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. jups, ik wil ook mijn kans wagen. ik kom de broek maken op de workshop maar onder het motto 'eentje is geentje' mag er altijd nog een broek bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oh dat is fijn, want ik weet niet of ik dat wel kan, een broek, de zsazsa rokken gaan vlot, maar een broek is toch een ander paar mouwen....dus doe ik zeer graag mee met deze give-away!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh, zo'n broekje zomaar in je schoot geworpen krijgen. Die kans laat ik niet liggen! (al zal de kans dat ik het effectief win wel eeeeeeeeeeeerg klein zijn want hier gaat zeker massaal op gereageerd worden!)

    Ik lees je al een hele tijd maar 'volgde' je nog niet 'officieel'. Daar ga ik dadelijk verandering in brengen, sè.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik waag mijn kans, net zoals de meer dan 40 voor me al deden, ik volg je al een tijdje! zal je ook linken op mijn lekkerbekkenblogje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. woop woop een jongenspatroon... met mijn twee zonen, doe ik mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh zo mooi die broek............ gaaf!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wauw onze pop wordt pas 10 maanden dus zo een broekje zal vast niet gaan, maar alvast een dikke proficiat met zo een toffe broek, het maken van het patroon, de hele van katoen actie, jullie dames verdienen een dikke pluim! Veel groetjes Poppie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik kijk alvast uit naar je paspelzakhandleiding! Dat lukte bij mij vorige keer niet zo goed. En graag waag ik deze kans op een leuke broek voor mijn petekind!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. prachtig broeksken daar zou onzen Tuur goed mee staan!!
    Het jongenspatroon ga ik me sowieso aanschaffen, kan ik de jongens-to do's verder uitbreiden:o)
    Dikke bravo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zalige broek :)! (en ook ik vond dat al langer..). Heerlijk dat mijn oudste zoon ondertussen net maat 92 voorbij is :). En tegen dat de jongste er in kan, waag ik me vol zelfvertrouwen aan de full option.
    Heb het patroon dus al meteen besteld. Maar een voor mijn zoon gemaakte broek in full option, hij zou stralen. Dus ja, ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh oh, you make my day!!!
    Maar in afwachting tot hier een broekje van onder het machien rolt doe ik graag mee voor een prachtig maaksel van jou hand. Als ik win, dan mag het een jongensversie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. EIN-DE LIJK!! HET patroon voor DE broek!!!SUPER!! Slim zou zijn: een broek voor Abel (petekindje van mijn wederhelft, als die dan te klein is kan Annalou hem nog even aan (de dochter mag af en toe ook eens wat stoers) om dan uiteindelijk bij Astor te belanden (de zoon). JA HOOR WIJ WILLEN . EN uiteraard ga ik ook een doe-het zelf bestellen ('t moeten niet echt ALLEMAAL rokjes zijn hé==?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik ben heel benieuwd naar de meisjesversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Die broef is echt waw!!! Toen ik ze voor het eerst zag op je blog was ik al verkocht!!! Bij deze kijk ik enorm hard uit naar de workshop volgende week bij Van Katoen, zodat ik er zelf ook eentje kan maken ... Maar toch doe ik heel graag mee om er één te winnen ook ;-). Merci voor het op papier zetten van patroon en handleiding hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik wil supergraag meedoen!! ben mega-fan!! zou leuk zijn als mijn voorloper op onze trouw jouw jacobbroek zou mogen dragen... ik zou supergelukkig zijn!!!
    groetjes,
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hier heb ik op gewacht om mijn bijdrage aan het Van Katoen event te leveren. Eindelijk een toffe jongensbroek! Zou nog geweldiger zijn als deze volger een real-live exemplaar van jouw hand zou hebben om na te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Gekocht! Aangezien mijn zoon sinds kort het knieschuiven heeft ontdekt, kan hij niet genoeg broekjes hebben en waag ik ook graag mijn kans voor een echt "Zonen 09"-exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. totally rock and roll... WE are in! *

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ik koop + waag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Geweldig! En net op tijd want de broekjes hier willen niet lukken. Ik doe graag mee met de give away (en ik ben al keilang volger)! Maar ik zou ook graag het patroon kopen. Hoe maak je er een meisjesversie van? Staat dat toevallig ook in het patroon of ligt het gewoon aan het stofje dat je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gekocht en ondertussen gevonden dat de gulp het een jongens of een meisjesbroek maakt. Ik vlieg er na de Pasen in. Keigoed dat jullie nu ook met paypall werken!

      Verwijderen
  51. Patroon al besteld! Proficiat en ik verwacht nog andere patronen, gewoon zalig om eindelijk iets te hebben voor het zoneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. waw! Je bent gek! ik zat er al lang op te wachten en waag het er op 14 april op in de workshop maar tegen een echte mamasha zeg ik zeker niet nee!! prachtig werk, supermooie broek en wat een kanppe oogjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. super mooi! Ik doe ook graag mee!
    groetjes Lies ( mama van een coole zoon en een stoere dochter)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. natuurlijk doe ik graag mee. Zoonlief wil geen spijkerbroeken alleen maar "broeken die andere jongens niet hebben" dus dat zou helemaal tof zijn zo'n op maat gemaakt supermodel!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. O joepie! Ik zou zo graag broekjes kunnen maken! Zou het echt lukken met mijn beginnerskunsten?
    Patroon ga ik dadelijk bestellen en vanaf nu ben ik een trotse volger van je blog!!! Dus hopelijk win ik eens een give away...

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ja ik doe mee! Ik heb ondertussen het patroon al gekocht, telt dat ook voor een extra kans? ;-) En ik was een 'officiële' volger maar ondertussen is mijn blog plots verdwenen, maar ik volg je nog steeds zunne! En ik kom ook uit de West-Vloanders, helpt dat? :-)
    groetjes
    Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik doe ook mee. Echt leuk. Kobe heeft veel te veel jeans in zijn kleerkast hangen. Hopelijk brengt een winnende give away verandering. . .

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ooooh, ik doe graag mee! Met mijn 2 jongens en mss binnen dit en 3 weken een 3e vind ik mezelf een ideale kandidaat om deze give-away te winnen :). Ik ben ingeschreven voor de workshop dus verwacht het patroon een dezer in mijn mailbox om tegen volgend weekend de juiste maat te tekenen. Maar zo een collector's item , de Jacob, made by mamasha dat zou toch wel de kers op de taart zijn. En nu hopen dat ik win en niet voor volgende zaterdag beval!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Volger was ik al en dat patroon gaat er zeker komen. Wat een geweldig broekje. Een kansje wagen bij zo'n giveaway is natuurlijk nooit weg - rood, lime, grasgroen, wat een heerlijk frisse kleurtjes! Ik vind die groene versie met rode knoopjes helemaal om van te smelten.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Oh ik zou dat patroon best wel willen proberen maar ik geloof nooit dat dat goed komt, dus eentje winnen zou fantastisch zijn! Ik ben al volger natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. ik wil ook graag een kansje wagen (of twee, want ik volg al geruime tijd). Dan wel voor dochterlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Prachtig. Ik zie mijn echtgenoot eigenlijk ook in zo'n broek.... Hint hint... Zou dit ook niet leuk zijn? Een patroontje voor de papa's? In mijn geval de Frank-broek?

    BeantwoordenVerwijderen
  63. eerst en vooral merci voor je patroon! Ik ga straks naar de shop! We doen natuurlijk ook graag mee aan de give-away voor mijn lieve zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. ik doe heel graag mee! Al is het dan wel voor één van de dochters...

    BeantwoordenVerwijderen
  65. oooh, ben héééél content dat het patroontje vanaf nu te koop is, ik ga er mij sebiet eentje bestellen! :-) maar natuurlijk waag ik hier nog eens mijn kans, voor dé perfect gemaakte broek voor mijn zoontje!
    Volger was ik al en zal ik blijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Super, ik waag een kansje, en ik ga meteen even naar de shop om het patroon te bestellen. Ik zat er al op te wachten voor mijn zoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. natuurlijk willen wij die broek winnen... volger ben ik al! Het patroontje bestel ik zowieso! mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. ik kan helemaal niet naaien, maar heb wel een zoontje en dochtertje... dus een give away is dan wel héél mooi meegenomen :-)
    Frauke

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Die wil ik wel winnen voor mijn zoon

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  70. En maar lezen en vrezen dat het enkel voor de jongens zou zijn... maar er is ook een meisjesversie van die prachtige broek! Is dat dan de Jacoba? Hoedanook, prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Super!!! Ik ga het patroon zeker bestellen!! Dank je wel voor de moeite!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Wat een bijzondere give-away. Die wil ik wel winnen :-)
    Groetjes, shibbie

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik waag ook mijn kans, ofte 2 kansen! En ik hoop dat er snel foto's van meisjesversies opduiken, want ben heel benieuwd hoe dat er dan moet uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Zeer mooi patroon! Net zelf een cursus gestart om te leren stikken en ga het direct bestellen. Weet niet of mijn resultaat zo mooi gaat zijn:)

    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Mijne Lukas heeft hier al een paar keer gezegd dat hij ook zo'n broek wil... Dus ik waag ook graag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. oh, het patroon is ook voor dochters? super, want naast de zoon hebben zij ook broeken nodig!
    En ik waag een (kleine) kans in wedstrijd!
    succes op de 14e, wij zullen er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Juij! Leuk joh.. ik doe graag mee :) en ik ben al volger. De 14e kom ik (vanuit het verre Hasselt) even langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. eindelijk!!! ik heb gelijk doorgeklikt en besteld...maar nu blijkt mijn printerpapier op...tekenen en knippen zal dus voor morgen zijn, maar dan heb ik nu dus nog de tijd om een reactie achter te laten en mee te dingen naar een broek van uw hand!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Oh! Fantastisch! Ooit ben ik weer wakker en is er weer tijd en dan ga ik broekjes maken! Maar misschien kan eentje van jou mijn zoons billekens warmen in tussentijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Eindelijk iets voor jongens! Mijn zoontje zal blij zijn nu ik niet langer meisjes-dingen probeer te vermannelijken!
    Ik weet alleen wel dat jouw broekjes veel mooier zijn dan mijn probeersels, dus toch even een poging om te winnen wagen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  81. zalig broeksken - voor winter EN zomer:) ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Heel tof! Ik voelde het al aankomen, dat patroontje, maar toch, het blijft leuk :-) Jullie zijn echt wel ijverige topwijven, stuk voor stuk. Helaas geen zoon in de buurt, en de ouders van mijn petekindje hebben andere smaak, denk ik... Een damesversie in maat 36-38 zou ik anders wel meteen kopen, hoor ;-) Toen ik begon te naaien, had ik echt zoiets van: ooit maak ik mijn eigen broeken. En dat is nog altijd het ultieme doel. En ooit komt het er wel eens van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  83. o zo mooi! :) ik doe ook graag mee, genoeg neefjes, nichtjes in de omtrek die ik kan plezieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Ik zou het super vinden mocht ik zo'n broek voor mijn Kleine Kadee winnen!
    Ben al zo ontzettend lang op zoek naar een patroon voor een broek voor hem...
    Ik zoek nl een patroon voor een kleuter (4 jaar ondertussen) dat nog voorzien is op een pamper (gezondheidstoestanden).
    En zelf kan ik nog niet zo goed naaien dat ik zo maar eventjes een patroon daaraan aanpas... Dus hoop ik... en win ik misschien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Hoera hoera hoera voor het mooiste broekpatroon ooit!
    Hier gaan zoveel mensen plezier en deugd van hebben, niet te doen!
    Ik reserveer alvast enkele naainamiddagen hiervoor na 14 april!

    Proficiat!

    uw maat Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  86. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! Hij is er, hij is er!! We hebben er zo lang op gewacht!! Joehoe! En nu ga ik mijn Visa bovenhalen.... voor 5 euro :-). Inderdaad, een batje!!! Merci, Sharon!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Mor zo schoon. Mijn meisjes dragen geen broek, dus zou het winnen van een broek een nieuwe wind in kleerkast doen waaien. Als ik niet win, koopt ik toch het patroon. Veel te mooi om niet in huis te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik zat er al op te wachten en ga het patroon dus zeker bestellen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Ik ben zoooo benieuwd naar de meisjesversie dat ik direct het patroon besteld heb :-) maar ik doe graag mee voor een exemplaar van jou, want eigenlijk durf ik nog niet goed aan broekjes beginnen. Terwijl mijn dochter eigenlijk helemaal geen rokjesmeisje is...
    Ik volg je al een hele tijd in mijn reader. Telt dat ook mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  90. PRACHTIG broekje! Zou mijn dochter van bijna 2 helemaal leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  91. En natuurlijk ben ik al volger...

    BeantwoordenVerwijderen
  92. En volger was ik, wachtend op het patroon, al!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. je maakt mijn dag goed, zalig dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Super, dat patroon koop ik zeker! En mijn kans voor een exemplaar gemaakt door de expert waag ik heel graag. Uiteraard volg ik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Super, dat patroon koop ik zeker! En mijn kans voor een exemplaar gemaakt door de expert waag ik heel graag. Uiteraard volg ik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Zo een broekske zou het hem echt doen samen met zijn mamagemaakte hemmekes!!!
    Dus... ik doe heel graag mee met jouw give away en wel op 3 manieren (euh zijn dat dan meer kansen?!):
    ik word volger, ik schrijf hier mijn berichtje en ik plaats een linkje op mijn blog!

    (fêtedesgamins.blogspot.com... kijk zeker eens voor mijn give away van mooie stofkes ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Doe graag mee! Een live-voorbeeld voor ik zelf aan de slag ga zou zeer nuttig zijn, met daarbij de absolute zekerheid dat er 1 in ieder geval helemaal gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ik doe ook graag mee, ik vind het een geweldig mooi broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. barbara uit oostende6 april 2012 om 07:23

    hoewel ik een broekje maken niet gemakkelijk vind, koop ik zeker het patroon. zo'n toffe broek! en ga ik het zeker opnieuw proberen. een voorbeeldje hierbij is uiteraard altijd handig .... ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Het is een super leuk broekje! Ik doe graag mee! En met vier zonen in huis mag het dus gerust een jongensversie zijn als ik win ;-). En zoals ik hierboven nog lees: met een echte versie is het altijd toch net iets eenvoudiger om een patroon te laten 'leven'...

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Wij doen heel graag mee... voor de meisjesversie! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Leuk, eindelijk een jongenspatroon. Hij zit voorlopig nog maar op maat 80, maar 2 maten verkleinen zie ik nog wel zitten. En de meisjesversie zou mijn dochter zeker zien zitten, na al die kleedjes en rokjes is ze wel toe aan wat broeken. Ik ga dus nu regelrecht naar de Van Katoen - webshop! En ah ja, volger ben ik al lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Het patroontje koop ik sowieso! Het broekje ziet er prachtig uit. Ik doe ook mee aan de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. wauwie de pauwie!
    Blitse broek voor mijn zoon!
    Toppie! Ik doe mee!
    (ben ook al volger)

    Durf het nog niet aan om met naaigoed voor zoonlief te beginnen! Dus graag doe ik mee voor een kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Goed zo! Altijd leuk een patroon voor een broek. Al zal het voor mij een meisjesversie moeten zijn. Dus ik doe mee! en ik volg!

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Daar zat ik al die tijd al op te wachten! Binnenkort komen er eindelijk weer nieuwe broeken in de kast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  107. YESSS!! daar hebben we met z'n allen heel geduldig heel lang op gewacht si! Ondertussen doe ik mee met de workshop de 14e, maar een broekje, handmade door jou zou wel super zijn natuurlijk!! Bij deze doe ik mee voor de give-away, en.. ik volg ook al een tijdje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Ik doe ook mee! Voor Gust! En ik volg met véél plezier! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Ik doe ook graag mee... jongensversie of meisjesversie ... ik zal kiezen als ik win! Het patroon koop al in ieder geval! Nele H.

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Super !
    Ik ga voor het patroon, maar waag ook graag mijn kans bij jou !

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Jippie!! Eindelijk het patroon, die ga ik dadelijk bestellen! Heb ik in elk geval ruimschoots de tijd om te oefenen voordat mijn zoon in maat 92 zit (hij heeft nu 74 :))Ik doe graag mee met de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Jaha! Ik doe mee!!! De zoon barst bijna uit z'n maatje 86 en zou bijzonder blij zijn met een Jacob aan z'n poep!

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Ik ben heel benieuwd naar de meisjesversie van deze superstoere broek !!
    Volger ben ik al eventjes (via Google Reader).

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Ik doe ook heel graag mee voor een meisjesversie. En telt volgen via Google Reader ook? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Ik doe graag mee. Het patroon koop ik sowieso, maar een voorbeeld om naast me te leggen wanneer ik zelf aan de slag ga, zou heel motiverend werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Weetje,
    zoeken naar een 'easy' patroon voor beginnende naaisters is niet simpel. Al zeker niet voor een broek. Trouwens, jongensdingen vinden in het algemeen is niet zo simpel. Ik ben er dus helemaal klaar voor en onze kleine Vic ook.
    Laat maar komen en lang leve het goede doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Oooh wat leuk ik bestel hem zo meteen !
    Ik doe graag mee met je give away ! volger ben ik al !
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Och Wauw! Ik doe graag mee!

    Wordt de meisjesversie ook te koop gesteld bij Van Katoen?

    P.S Ik ben ook volger ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Caroline: dat is hetzelfde patroon, er staat in de handleiding uitgelegd wat je moet aanpassen voor een meisje!

      Verwijderen
  119. stijlvol, sportief en elegant -> ideale broek voor jonge schavuiten. Ik heb er zo 3 rondlopen. Allemaal neefjes, maar als tante moet ik hen toch kunnen verwennen met zo een broekje. Count me in voor de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Mijn neehoofdje zal met veel plezier gaan jaknikken met zo'n jacob-broek ;)

    Dit is echt top,
    ik surfte snel naar de VanKatoenshop,
    bestelde gezwind het patroon
    om Jacobjes te naaien voor mijn zoon!
    Met een afgewerkte broek maak je hem in een wip
    hipper dan hip!!!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  121. ooooooooh, aaaaaaaaaaah,
    Ik wil zelf ook wel proberen, voor de metekindjes, maar zou wel superblij zijn met een voorbeeldje van de ontwerpster naast mij...

    super gedaan!
    Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Wow wat mooi! Nou, ik heb dan wel een meisje (bijna twee meisjes ondertussen), maar deze broek is prachtig! Ik zal eens een poginkje wagen om te winnen... en anders ga ik toch het patroon kopen, hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Joepie, hij is klaar!! Dat patroon ga ik sebiet es gaan bestellen zie. Het zou natuurlijk leuk zijn moest ik meteen nog een modelleke winnen ook eh :D

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Oei, ik ben weer aan het klungelen... ik wou nog even erbij zetten dat ik al eventjes volger ben (een extra kansje kan ik wel gebruiken)!

    Woehoeeeee, zonet het patroontje besteld bij van katoen maar toch zou ik graag meedingen naar een werkje van jouw hand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Wow superschoon broekske, daar wil ik wel naar meedingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Super modelleke! Als beginnende naaister ben ik er helemaal weg van... daarom ook ingeschreven voor de jacob workshop bij Van Katoen. Maar zo eentje met alles erop en eraan zou natuurlijk wel super zijn want daar kan ik nog niet aan tippen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  127. uiteraard ga ik dit patroon ook kopen, maar eentje winnen zie ik ook wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Geweldig!
    Uiteraard wil ik ook mijn kans wagen om zo een coole broek te winnen. Mijn dochter wil alleen maar broeken aandoen en ik vind het heel moeilijk om leuke broekpatroontjes te vinden, dus hiermee kan ik haar (en mezelf) gelukkig maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Dames: de meisjesversies zijn helemaal niet anders hoor! Je moet enkel een ingreep doen bij de gulp. Dus geen spectaculaire veranderingen verwachten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Zucht eindelijk... Gelukkig heb ik me nog kunnen inschrijven voor de eenvoudige versie-workshop voor broekjes voor Klaas, maar mijn Kato (maatje 98/104) zou wonderschoon staan met de grasgroene full-version. En voor Lotte maak ik dan zelf nog wel eentje naar jouw voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Leuke broek maar ik vraag me af of die gestikte naad achteraan niet 'ambeteert' aan de achterkant van de bovnebeentjes als 't kindje neerzit.

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Na de aankoop van het zonder-wringen-jurkje (zowel voor de allerkleinsten als voor de iets grotere meiden) wordt dit mijn volgende aankoop in de Van Katoen shop! Maar een afgewerkt exemplaar als voorbeeld is altijd handig .. en o zo mooi !!! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben een absolute volger (via Google Reader) en ik wil natuurlijk heel graag zo'n broekje + bijhorend patroon!

      Verwijderen
  133. sien loosveldt6 april 2012 om 12:07

    en ook wij doen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Ik heb mijn reactie per ongeluk als antwoord op het berichtje van Naomi gezet...oeps, maar dus wel kandidaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Hierbij kan ik mijn lijstje "to do's" weer uitbereiden. Alvast veel plezier bij Van Katoen, misschien tot dan en veel verbouwplezier !!! En natuurlijk mag er altijd wel een broek voor Sepp in de bus vallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  136. I'm in! Mijn klein ventje begint binnenkort aan zijn 1 stapjes en ik zie hem al volledig waggelen in zo'n jacobbroekje!
    Tot op van Katoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Wel, ik vind nergens een goed passende broek voor mijn 4-jarig meisje, dus wil wel mee dingen naar een broek. Ik zal in ieder geval het patroon ook kopen, want hier loopt ook nog een klein peutertje rond die zo mooi zou staan met zo een schoon broekske

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Hoe kunnen we daaraan weerstaan? Meedoen!!! Ik ook dus, onze Mauro zou daar goed mee staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Dit bespaart mij nu eens een hoop gekul se! Ik was in al mijn naaiboekskes aan 't zoeken naar een broek, die ik in vijf-of-wat-voud kan maken voor mijn zoon van twee, en overal was wel iets aan dat ik nog moest veranderen. Dus nu ga ik gewoon dit patroon proberen, want dit is juist wat ik in mijne kop had!
    Eentje winnen kan er natuurlijk ook nog wel net bij he, dus waag ik ook graag een kansje (tis te zeggen: twee, want ik ben al een tijdje volgster!) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Amai, jij kent wel wat van marketing! ;-) Hier zitten we al maanden op te wachten! Ik weet nog niet of ik voor de jongens- of de meisjesversie zal gaan, maar ik doe zeker mee. Supermooi! En de aankoop van het patroon komt ook dik in orde natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Met een 5-jarige zoon die elke week wel een broek met kapotte knieën heeft, kan het patroon niet op een beter moment komen. En de kleine meid is net in maat 92 gegroeid. Volgens mij wil de kosmos me iets zeggen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Van Katoen begint de promotie voor de broek: Naaisters met het coolste metekind! Veer recht!
    Kan dus niet anders doen dan mee doen met dit wedstrijdje: alles voor de Mil!

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Ik doe ook mee! Ben het beu om elke week knielappen vast te naaien, laat dat patroon dus ook maar komen! Als ik die nu op de juiste lengte afknip, zullen we daar ook wel jacob-shortjes van kunnen maken zeker ?

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Natuurlijk waag ik ook een kans, het ziet er zo mooi uit met die ingestikte plooitjes. Een echte Jacob-Mamasha, die zal met plezier gedragen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Potver, komt er eindelijk een patroon tot maat 134, is het een jongensbroek en ik heb meisjes. :-) Staat in het kooppatroon ook beschreven hoe je er een meisjesversie van maakt? Zoja, dan koop ik en anders doe ik hier mee hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep An, staat erin! Das eigenlijk gewoon wat aan de gulp anders aanpakken. En dat staat er dus in!

      Verwijderen
  146. Amai, super. Ik koop, maar doe stiekem toch aan de giveaway mee...

    BeantwoordenVerwijderen

  147. Ik zou bijna aan kinders (zonen) beginnen voor dit broekske :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Wow, dat zijn al een hoop reacties :) Het is dan ook een prachtig broekje!
    Ik wil zeker een kans wagen en ik ben al volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Eindelijk het patroon gevonden dat ik zoek!!! Dus meteen gekocht en al eens doorgenomen... leuke uitdaging voor een beginnende naaister! Alvast 1 deftig exemplaar ontvangen, sla ik niet af, dus graag waag ook ik mijn kans voor je give-away...

    BeantwoordenVerwijderen
  150. super tof broekje! ga het patroon ook kopen maar wil best mee doen want zoveel ervaring heb ik ook nog niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  151. IK koop het meteen met mijn 2 zonen in huis!
    Proficiat met het resultaat, fantastisch werk geleverd. Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Fantastisch! Meteen gekocht. En ik duik het liefst meteen achter de naaimachine, zij het dat ik hier geen printer heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Ik waag mijn kans graag voor de meisjesversie. Patroontje wordt zeker besteld! Coole broek werd het.

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Voor mijn tomboy die geen rokjes wil, zou zo'n broek het helemaal zijn ;-) Ik ga sowieso het patroontje kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  155. schoon! helemaal mijn ding, nu zoon nog overtuigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Amai, 'k ben precies al niet meer de eerste die haar kans waagt voor zo'n Jacob-pareltje! :D Wie niet waagt, niet wint en mijn 2 kerels verdienen 't allerbeste rond de poep! De broek is meer dan schoon en zoals zovelen, hoest ik ook de centen op voor 't patroontje, maar natuurlijk is zo'n echte 'Mamasha' niet weg te denken uit de kinderkast! Mine, mine, mine... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Tja... de kans is klein, maar ik waag toch een kans voor een meisjesversie - het is gewoon te schoon! En die 'kiekers' van je zoontje... smelt smelt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Voor één van de zonen! En het patroon koop ik zaterdag, je weet nooit dat ik ooit eens wat handiger word...

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Super! Ik bestel het zometeen in de Van Katoen shop.
    Maar nog een vraagje: hoe heet en van wie is het stofje dat je voor dat eveneens prachtige hemdje hebt gebruikt? Ik zie mijn beide dochters al in een jurkje in dat stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hemdje is er geen van mij hoor. Fred & Ginger!

      Verwijderen
  160. O, mooie broek! Ik wil wel proberen om te winnen... En dat patroon bestel ik asap.

    BeantwoordenVerwijderen
  161. De pérfecte retro jongensbroek! Ik doe mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  162. YES ! Hij is er, de jacobbroek, ook hier werd er reikhalzend naar uitgekeken ! Maar als jij er eentje voor mij wilt maken (al ik win natuurlijk), héél graag zelfs ! Volgen doe ik al een tijdje ... kwestie van de kans op winnen zo groot mogelijk te maken he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Een hele leuke broek,die ik voor onze zoon zeker wil winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Wat een mooie broek, mijn lieve zoon wil ze wel allemaal. Zoe dat maar mama, doe dat maar. Alvast eentje van u zou dus prachtig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  165. ik doe mee !
    wat een mooie broek !
    maar natuurlijk wel voor mijn meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  166. ik vind het ook best moeilijk om leuke meisjesbroeken te vinden hoor! dus heeeel grag zou ik deze winnen voor mijn dochter van 2.5! (of anders iemand vinden die ze voor mij wil maken...?)

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Prachtig, ik doe mee!! Ondertussen waag ik me alvast aan de antoinette :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Wauw, zo'n leuke broek! Als ik moest winnen, een meisjesversie graag, dat lijkt me wel zo handig met enkel dochters in huis :)
    Oh ja, en vanaf vandaag mag je mij ook tot je volgers rekenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Als volgster ding ik toch graag mee voor een broek naar je hand gemaakt! Maar het patroon zal hier zeker ook gekocht worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Ik wil wel één winnen. Dan heb ik een voorbeeld voor wanneer ik zelf de broek maak. Want het patroon: dat is zeker mijn volgende aankoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Waaw! Eindelijk ook iets voor jongens in de Van Katoen Webshop! Moet ik zeker hebben, want het is een geweldig broekje (lijkt me). Enne, ik zou er ook wel eentje willen winnen... Ik ben al een tijdje een volgster en ik laat zeker een berichtje achter op mijn blogje... En nu maar hopen dat ik eindelijk eens iets win ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Heerlijk! Hier één van elke soort (jongen/meisje) die binnen de opgegeven maten valt, dus zou reuzeleuk om dit te kunnen winnen. Kansje wordt steeds kleiner, maar dat geeft niet, het is een teken dat je broek heel erg geliefd is. En als een ander wint, is het patroon nog beschikbaar via VanKatoen, een hele geruststelling dus ;)
    Zalig Paasfeest en vrolijke groetjes,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  173. Waauw! Prachtig gedaan... moet ik me ook 'ns aan wagen, maar tot nu toe blijft het bij 'startersprojecten'!

    Knap werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Ik zie mijn kleinzoon ook wel in een donkerrood gabardinen broekje. Of Zanne of Liv zie ik misschien in een knalgeel. Het patroontje bestel ik in ieder geval. Nog een weetje : het woord gabardine is ontstaan is uit een kruising tussen het arabische gaban (= overjas) en het spaanse tabardine (= boerenmantel). Dat kan niet anders dan een solide broekje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Ik wil er ook wel eentje! Allé, mijn drie zonen willen er elk ook wel eentje... Kan ik voor elk van hen een keer meedoen? In alle geval, het patroon is besteld en volger ben ik al langer.

    En nu duimen maar! (Misschien heb ik geluk, 14 april is mijn verjaardag...)

    BeantwoordenVerwijderen
  176. ik doe mee hoor. en ben natuurlijk al volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Ik zou het ook fantastisch vinden om deze te winnen als voorbeeld om zelf te maken. Het patroontje staat zeker op mijn verlanglijstje !

    BeantwoordenVerwijderen
  178. Wat een geweldige broek! Natuurlijk waag ik mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Met twee voetballers in huis komt dit patroon zeker van pas. Ik waag dus ook eens mijn kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  180. prachtig! een topbroek zonder twijfel! il kom op van katoen de workshop volgen, want wil het graag zelf kunnen, maar eentje winnen is nog makkelijkern hèhè! ik, waag dus graag mijn kans. En doe zo voort, want er zijn veel te weinig leuke jongensspullen op de markt, dus moeten we ze zelf maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  181. ik ben helemaal weg van je kostuumvest-broek!
    graag wil ik ook meedoen om zo'n prachtige broek te winnen.
    zalig paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  182. ja ik doe mee !!!
    ik volg je al maar zet toch nog een extra linkje op mijn blogje !
    lieve groet
    Marie-Lu

    BeantwoordenVerwijderen