20 maart 2012

De badkamer

Bathroom - almost finished

Het plan was ze u pas te tonen wanneer ze af was, maar omdat 'af' hier de voorbije twee jaar een nieuwe betekenis kreeg, laat ik u al even binnenkijken en pols naar uw tips.

Bathroom - almost finished

De badkamer is momenteel mijn favoriete plek in huis. Eentje waar rust gevonden kan worden, waar ik even doe alsof er buiten de grenzen van die paar vierkante meter geen afbrokkelende muren of kartonnen vloer meer te vinden is.

Die badkamer bouwden we op de benedenverdieping, in het nieuw aangebouwde zijdeel. Rechthoekig van vorm met een schuin plafond en groot veluxraam waaronder baden in het donker een nog rustgevender bezigheid wordt.

Bathroom - almost finished

Ongeveer volledig met metrotiles betegeld en als volgt ingedeeld: onder het laagste deel van het dak en naast elkaar een douche, bad (2 meter lang!) en hangtoilet. De drie delen worden door twee even hoge muurtjes gescheiden. Daar tegenover de schoonste betaalbare kast die ik ooit zag, een ingetegelde spiegel en wasbakken met volakranen. Roze handdoeken moeten mijn sinds toen opgedoken, aanhoudende en (geloof me...) voor mij echt vreemde zin in roze bevredigen.

Bathroom - almost finished

Voor de spiegel tegelden we rond een afgetekende rechthoek en lieten die daarna op maat snijden. Iemand vinden die dit deed bleek geen evidentie. We kwamen terecht bij Glaswerken Mols-Dom. Een firma met prijzen waarbij ik opgelucht adem haalde.

Bathroom - almost finished

Het beeld van een sideboard als badkamermeubel nestelde zich in mijn hoofd en ik zou niet rusten voor ik ze vond. Ik had er enkele maanden met warm water zonder wasbakken voor over. Mijn geduld en dat van de ongeruste MDH werd beloond. Ik zocht het hele internet af naar een betaalbaar exemplaar en vond er uiteindelijk één in... Gent. Bij een aanrader, Funky Vintage.

Bathroom - almost finished

Op de lijst naar echt af staan nu nog het volgende:

1. de spiegel invoegen
2. het plafond enduiren en schilderen
3. de handdoekenradiator echt installeren
4. een deur installeren
5. afdekplaatjes voor stopcontacten en schakelaars vinden
6. spiegel- en plafondverlichting vinden

Vooral dat laatste zie ik niet onmiddellijk goed komen. Er werd al wat speurwerk verricht en het ja-gevoel bleef uit. Leest hier iemand mee met een gouden tip? In ruil verklap ik u hoe mijn badkamer er zonder fotoshootplannen bij ligt...

En mocht u ooit op bezoek komen dan is grabbelen in de schatkist toegestaan.

46 opmerkingen:

  1. Ik vind de tegeltjes super, wat die hebben wij ook, maar zo'n mooe badkamerkast hebben we niet Echt super! Een deur heben we ook nog steeds niet. Het is wel een opluchting dat we niet mee moeten gaan zwemmen om ons haar te wassen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow!!! SUPER mooi!!! En ja, Funky Vintage, daar hebben wij ook al gestaan! Schoon meubels hé!
    En snoepjes in de badkamer?? Grappig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hou wel van die tegels. Moest ik ooit een badkamer kunnen verbouwen, dan zou ik die ook gebruiken denk ik. Of mozaïkskes. Bij de ex hadden we die gebruikt, in grijs en wit en met een bamboe vloer in de kleur van jouw houten meubelen. Ik vind dat een mooie combinatie in een badkamer ...
    ( verdorie, wat ik mis ik die badkamer ! maar ik zal dan maar wat van jouw foto's genieten ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kast is geweldig.
    En voor verlichting: kijk eens bij www.dark.be, belgisch design en ze hebben zelfs roze lichtbolletjes (reeks 12-25)!

    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan je na het snoepen meteen je tanden poetsen Handig :)
    De kast vind ik echt mega top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OMG, je foto's zijn geweldig.
    De badkamer ook natuurlijk, maar die kon ik al irl bestoefen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. *kwijl op het bad* echt schoon! Och kvind zelfs mijn gerief soms bij Brico Planet (verlichting), tis te zien natuurlijk naar wat je zoekt en wat het budget is. Anders ken ik wel nog een paar designwinkels van verlichting. Ahja, waar komt nu uwen 2de wc? :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL, gij weet alles gij! :-) Onder de trap!

      Verwijderen
  8. Mooi! Ik ben dol op metrotegeltjes, maar die pasten helaas echt niet in de rest van ons interieur.
    De heren van www.on-off.be hebben meestal goede ideeën en ze begrijpen het concept 'budget' - maar dat is voor jou niet echt bij de deur. Ik zou spontaan denken aan van die lange buislampen: ze lijken op neonbuizen maar zijn het niet, met twee voetjes aan de zijkant die in een armatuur klikken. Als die er nog zijnin het post-gloeilamp tijdperk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben die ook al gezien van die neonbuizen! En momenteel op nr 1. Ik ben gewoon vré bang dat dat niet gaat staan, maar kost gelukkig niet te veel.

      Verwijderen
    2. En vooral, ze geven mooi gelijkmatig gespreid licht van aan de zijkant. Ze zijn ook zo sober dat je ze niet meer 'ziet ' (een beetje raar voor lampen, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Alles wat licht geeft vanuit een punt geeft ook schaduwen, wat vervelend is bij het aanbrengen van make-up of bij het scheren bvb. Voor meer sfeer kan je dan ergens nog een staande lamp of een tafellampje neerzetten - al is dat in een badkamer niet evident (veiligheid enz).

      Verwijderen
  9. Echt een geweldig idee en heeeel mooi uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mocht ik Het Lief overtuigd krijgen dat 'wit echt wel staat in een huis', ik denk dat mijn badkamer er exact zo zou uitzien. Helaas is in zijn ogen 'wit geen kleur' en gaan we dus de donkere toer op. Zucht.
    Alle vrouwen met een man die Zijn zegje wil doen in ELK ASPECT van de inrichting, verenig U!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil net alles wit omdat er zoveel kleur in de chaos in huis zit dat dat rust brengt. Tip: Pinteresten op interieurs met wit: keimooi, dan overtuig je hem misschien ;-)

      Verwijderen
  11. Dus, ik hoop toch dat die deur niet meer al te lang op zich laat wachten ;-). Súper-mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL Nele! Er staat nu wel iets voor hoor én een radio in de badkamer.

      Verwijderen
  12. Stylish! Bij ons ook metrotegeltjes, maar kleiner formaat... Alleen vraag ik me af: is dat een oude piespot waar die eendjes in zitten ? ;-) Voor verlichting vind ik die winkel op de Steendam (Eurolighting of zoiets?) wel oké: verschillende budgetten, héél véél keuze en advies zonder opdringerig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja das een oude piespot. Was ik al vergeten :-). Steendam staat op de lijst, ik haal daar sowieso mijn keukenverlichting. Nog even rondzien voor de badkamer ook dus!

      Verwijderen
  13. De badkamer is bij ons het laatste wat onder handen genomen zal worden, en als ik dit zie dan heb ik daar plots héél veel spijt van. Dat idee van die kast is prachtig. Ik heb geen gouden tip ivm spiegel en plafondverlichting, maar ik zal mijn ogen open houden als ik nog eens voorbij een verlichtingsafdeling dwaal, met deze foto's in mijn gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaas geen gouden tip, maar wel zoveel bewondering!

    Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow, ik ben helemaal verliefd op jullie badkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wow die tegels zijn echt helemaal geweldig. En ik ben helemààl nog niet in de Batibouw-Brico-fase van mijn leven; dus dat wil wel iets zeggen :) ne mens zou voor minder in 't zwembad gaan douchen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zeg, dat ziet er magnifique uit! Prachtig. Van de 1ste foto tot de laatste. Dat zal wel een gelukkig gevoel geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi mooi! Als het een tip kan zijn: ik vind buisverlichtingen altijd wel mooi... Ik denk dan aan Linestra (moet je eens googlen :-)). Dat geeft een schoon licht. Och ik zou ze zoooo kiezen (staan verticaal ookbheel mooi).
    Wever & ducré (was tot voor kort een belgisch merk) heeft ook mooi armatuurkes, en ze zijn redelijk van prijs. De 'box' vind k heel tijdloos, en met wat kleurrijke dingskes en een retrotoest hier en daar, kan k alleen maar zeggen: mooooooi :-).
    O ja, "wit is altijd schoon", een waarheid als n koe :-)
    Groetjes
    Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aaaaahhh, Caro, die Linestra's stonden hier idd op nr 1! Die andere bezie ik rap eens. Merciekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sorry, ging iets mis met de linkjes, dan maar zonder...

    De enige tip die ik heb is er veeeeel van gaan genieten!

    O ja, nog eentje, een of twee planten (liefst natuurlijk iets retro's). Genoeg licht lijkt me? Anders een soort varen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. he sha

    wat is het mooi geworden zeg! Echt super.

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow, dat badkamermeubel is echt prachtig! En 'k vind je styling echt super.... Inspirerend voor mijn momenteel nogal troosteloos uitziend badkamerke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amaai zeg, dat is om een voorbeeld aan te nemen! Wij zijn hier ook een badkamer aan het verbouwen en gaan nu ook proberen om de spiegel in te werken. Mag ik vragen welke afwerking je voor de randen hebt gevraagd? Daar is blijkbaar veel verschil in... Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeie dat weet ik niet... Bedoel je het schuine gedeelte van de spiegelrand? Daar vroegen we gewoon naar de minst brede afgeschuinde versie. En als dat niet volstaat dan vraag ik het den MDH even,die bestelde de spiegel. Laat maar weten!

      Verwijderen
  25. Merciekes voor de info! Spiegel (en ook glazen tafelblad) zijn besteld! Inderdaad heel vriendelijke mensen en geen gekke prijzen; WOEHOE!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wow zo origineel! kei coolidee dat sideboard!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. mooi mooi mooi !
    wat de spiegel betreft zou je er eentje kunnen nemen met ingebouwde LED verlichting, ik heb mezelf eentje aangeschaft via www.j-mirror.be,
    het staat toch heel goed !

    nu nog mijn vloeren doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wij hebben onze lampengoesting gevonden bij Weba, het zijn ronde wandlampjes die me wat deden denken aan de ramen van een boot. Ze bestaan ook in badkamerversie. Misschien brengt het wat ideetjes op gang?
    http://www.weba.be/nl/catalogus/product/prod_490067.116/dep=108&facets=94741

    Je wasbakkast is trouwens ge-wel-dig Sha!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mijn complimenten, de kracht van deze badkamer zit in de combinatie. En hoewel de kast alle aandacht trekt, vind ik dat de hoofdprijs voor de twee kranen is.
    Mvg. David

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mag ik vragen welk merk en model je wastafel, bad en toilet zijn...? Wij kunnen door de bomen het bos niet meer zien... Ligt het bad comfortabel?
    Dankjewel! Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ruth, toilet en wasbakken zijn van Duravit, het bad van Ideal Standard (erg groot en erg comfortabel!). De kranen op het bad van Grohe en de kranen boven de wastafel van Vola. Tot nu toe van alles erg tevreden!

      Verwijderen
  31. Een hele mooie badkamer is het geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super! Ik ben ook al een aantal maanden op zoek naar zo'n soort kast voor onze badkamer .. Ik probeer het even via jouw linkje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hoi! ben ook met mijn badkamer bezig en vind het gebruik van zo'n retro-kast geweldig. moet je hem, omdat hij in een vochtige badkamer staat, behandelen? zoja, hoe? dank & groeten!

    BeantwoordenVerwijderen