9 december 2011

Zoons oranje en moeders groen

J-pants for Nils

Onze beider lievelingskleuren, in een Michael Miller stof, gekocht bij Mertens Mercerie. Yep, ook bij mijn fourniturenboer hebben ze voortaan een selectie Michael Millers. Ik was onmiddellijk weg van de lijnen en kleuren in dit exemplaar. Moeder én zoon zouden een broek hierin wel appreciëren, ik zag het zo voor me.

J-pants for Nils

Ik gebruikte nog een keer het zelfgetekend patroon voor deze broek. Ditmaal tekende ik er een ander zakje bij. En onbedoeld knipte ik de tailleband langer dan nodig. Dat extra stuk wou ik er eerst afknippen, maar de stand van de knopen vind ik zo ook wel wat hebben.

J-pants for Nils

Lieve kleine knoopjes die ik er stevig aan naaide, want de kans op verlies schat ik bij zo'n exemplaren groot in. Al is vervanging hier nooit echt een probleem.

J-pants for Nils

De broek kreeg intussen officieel de naam Jacob. Een blijver krijgt een naam en u zult hem ongetwijfeld nog wel eens zien. Er zitten namelijk nog wat versies in het hoofd. En hopelijk heeft Nils dan wel eens zin om stil te staan.

J-pants for Nils

37 opmerkingen:

  1. Het staat hem beeldig! En die stof : heel schoon. En dan die poppenwagen, ... ook heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, leuk vindsel, met die tailleband. Hoe heet dat weer? Serendipity?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij te weten dat e er nu ook Miller-stof hebben.
    Mooie broek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! ben benieuwd naar de mama-versie :-) heel schoon knoopkes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ♥♥♥♥♥♥♥
    Daar kan je dus makkelijk 130 euro voor vragen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keurig! En dan nu het patroon van de Jacob op de Van Katoenmarkt gooien?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik zou ze direct kopen in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super broek! Wanneer mogen we het Jacob patroon verwachten? :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou ook onmiddellijk kopen, zowel broek als patroon. Echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een schitterende broek in een schitterende stofje. Waar ik jammer genoeg zoonlief nooit in zou krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi. Wat een geweldig stofje! Ik zou daar zelf nooit een broek in zien, maar als ik deze zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jacob is een knapperd! Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oranje + groen is echt geweldig. En geruite broeken ook. Ik heb me door jou laten inspireren voor een kleuterbroek uit een geruit hemd en ben nu echt fan.
    Zeg maar ging jij ons dat patroon niet verpatsen, want daarvan ben ik ook fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi! en ik sluit me graag aan bij de dames die dat patroon wel zouden kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat wordt echt 'de coole gast' van 't school...zo diegene waar iedereen naar opkijkt. Allemaal dankzij uw naaitalent.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super mooi, ik zou dat van katoen patroon wel kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In mijn geval had de titel dochters oranje, moeders groen kunnen zijn. Daarin komen we dus ook overeen! Ik kwam al meerdere keren kijken en vind het broekje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi, is er een kans dat dit ook een van katoen patroon wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind die tweede foto geweldig! Allez, het broekje zelf ook, maar die tweede foto, zalig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig broekske in een prachtig stofke met een prachtig manneke er in!!!
    Jij moet een winkeltje beginnen met jouw talent! Ik ben alvast kandidaat koper voor het patroon;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtig patroon + stof. Ik volg An: ideaal voor in de Van Katoenshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig, dat broekje! Heel schoon gemaakt. En die tweede foto is liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mijn stofje ligt klaar en als mijn versie al half zo mooi wordt als de jouwe, spring ik een gat in de lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een stoere broek! Mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Verliefd!Op broek én kind!Ik ben benieuwd wat er nog allemaal volgt...meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super, die broek! Nu nog een exemplaar voor de mama :).

    BeantwoordenVerwijderen