9 oktober 2011

Mislukt

Cardigan for Nils

Want dit had ik niet in gedachten. Plan A mislukte grandioos.

Ik kwam thuis met een oranje trui voor Thor toen de oudste wenend verkondigde dat dat wel zijn lievelingskleur was hé! We doken daarop samen de stoffenberg in die we dankzij haar net met de pinguïns gevuld hadden. Zijn keuze was snel gemaakt en toen begon ik aan een trui. Ik nam deze basis en tekende er een ander soort col in. En toen... knipte ik het voorpand in twee. Dedju! Ik kon mezelf wel slaan, deed dat gelukkig eens niet en begon aan plan B, de gilet.

Cardigan for Nils

Een deel van de getekende col verlengde ik aan beide zijden met een rand voor de voorpanden en knipte die dubbel, aan de vouw, uit een heel erg lang stuk boordstof. Ik stikte alle delen aan elkaar en bevestigde de rand/col als laatste.

Cardigan for Nils

Cardigan for Nils

De gilet is volledig gevoerd. De mouwen met een dunne tricot omdat ik vooral geen zin meer heb in hysterische 'ik krijg mijn mouwen er niet af' buien. De rest is gevoerd met boordstof. Dat lukt dus ook.

Cardigan for Nils

Cardigan for Nils

De knoopsgaten maak ik nog steeds zo. Mijn plakband vervangt daarbij handig de scheurvlieseline uit deze perfecte handleiding voor knoopsgaten in tricot.

Cardigan for Nils

59 opmerkingen:

  1. Geweldig knap. Alles klopt. Prachtig gilet, prachtig zoontje en heel leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allez gij, hoe een mislukking toch steeds weer iets moois oplevert hé. Een keertje verkeerd knippen is goed voor de creativiteit me dunkt.
    Ben helemaal weg ook van de combinatie met het prachtige blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jong wat ziet dat er goed uit voor een mislukking, zeg, dat doe ik je niet na...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mislukking? Mss niet wat je eerst in gedachten had maar wel uiterst geslaagd zou ik zo zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! En een terechte lievelingskleur. Hij staat heel mooi met dat oranje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je hoofd er niet bij zat, en je nu dus een super leuke gilet hebt. En amaai, nu ik je eens in het echt heb gezien, moet ik zeggen: die zoon van u, 2 druppels water zijn mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt wreed schoon mislukt. En origineel opgelost, dat ook. Helemaal leuk dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtstuk! En wat staat hij goed met oranje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar echt! Hoe prachtig en zalig is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Creatief met fouten om gaan. Ik vind hem in iedergeval zeer goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Plan B is anders met vlag en wimpel geslaagd! Mooi zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij mij mislukken dingen nooit zo mooi! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lnap hoor! en trek het je niet aan, ik heb denk ik nog nooit een naaisel afgemaakt zonder mij eens te misknippen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sha, 't is prachtig! Alles klopt: de kleurencombinatie, het heerlijke modelletje, de mooie stof, het knappe ventje! Winkelwaar (voor de duren boetiekskes)!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw zeg, echt een schoontje. Zo mogen er nog B-plannen voorbij komen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai. amai...meer komt er hier precies niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En ik maar hopen dat het van het genre mislukt-dus-ik-geef-het-weg was. Doeme toch! Verder: ik hoop dat mijn mislukkingen er ooit zullen uitzien als de uwe...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste jongensgillet EVER. Ik wil er ook een. En ik ben geen jongen. En ik heb ook geen jongens. Dju he.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ok, het is misschien niet zoals gepland, maar om dit mislukt te noemen...

    leuk stofje trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wooww zeg! Waar kan ik dat kopen? :)
    En zo zalige boordstof,...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Merciekes allemaal!

    @Mama Saartje: ja hé, 'k zie 't zelf ook!

    @Juffrouw Sanseveria: Dat moet ik binnenkort ook nog eens doen!

    @Kathleen: Ge moogt de mijne eens lenen, maar daarna niet klagen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Chique! Een gilet is trouwens veel cooler dan een pull

    BeantwoordenVerwijderen
  23. man man man, dit heeft de Wauwfactor zouden ze in idool zeggen. En spijt dat ik heb dat ik die pinguins niet zelf kocht...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is ie goed gelukt, en volgens mij is zoonlief er heeeel gelukkig mee.
    Hij staat er zeer blij mee op de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi! Ik ben fan van gilets, da's zoveel handiger dan truien...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lol, ik las de titel en zag de foto's en snapte er niks van. Tot ik tijd had om uw verhaal erbij te lezen. Ge hebt dat goed opgelost en als ik de volgende keer iets verkeerd in 2 knip (dat is nog wel iets voor mij) hou ik dit in gedachten :-).
    (zo heb ik nog een verkeerd geknipt voorpand van mijn slaapzak overlaatst liggen. Met die overlap vooraan, moest ik voering en buitenkant in spiegelbeeld knippen en daar had ik niet over nagedacht natuurlijk - allensjans had ik nog nét genoeg stof om er een juist voorpand uit te knippen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super plan B... eentje om te onthouden, want meedoen aan plannen A, B of C, daar is mijn ervaring nog niet aan toe vrees ik... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik denk dat alles al gezegd is, dus voor mij in 1 woord: prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Als je nog eens 'mislukt' durft schrijven bij de schoonste gilet ter wereld ga ik heel boos worden.

    Oranje dat is mìjn lievelingskleur. En 'piwings' zijn Lìv haar lievelingsdieren. Ik zal ook eens een scène maken, wie weet wat komt er uit de bus!

    Schoon anders, is dit, aaaah, ik hou van uw jongensinspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw! Dat was geen slecht idee om dat voorpand in twee te knippen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Amai, doe mij zo'n mislukte projecten zeg... Daar zou ik voor tekenen hoor, geen wonder dat de zoon zo fier is!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo mooi! Als bij mij de dingen ook maar zo prachtig mislukten... En de pinguïns zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mislukt noem jij dat dan? Ik heb zelfs meestal niet de courage om aan mijn mislukkingen verder te werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik hoop dat op een dag mijn gelukte creaties er net zo goed zullen uit zien als jouw mislukte. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. En zo mislukt is het nu ook weer niet dat je de hele zijbalk van je blog permanent moet doorstrepen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik ben er verliefd op denk ik ;-) Daar kan ik nu eens naar blijven kijken, zo knap. Het patroon, stoffenkeuze, en zo een schoon ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mislukt? Dit is nu ne keer een van de mooiste naaicreaties die ik tot nu toe gezien heb. Prachtige trui.
    Als ik zo'n creaties zie, dan weet ik waarvoor ik moet doorbijten tijdens mijn eerste jaar naailes.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Echt geweldig mooi. Improviseren noemen ze dat, geen mislukking!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. OOOOOOoooooooooh, wat een mooitje! Zou ik gelijk kopen, prachtig stofje. Mislukt zou ik het helemaal niet noemen. Zot! 't Is prachtig. En zo'n schoon modelleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. amai, supermooi! ik moet dringend eens in gang schieten voor mijn klein ventje...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. WOW! Ook in damesmaat verkrijgbaar? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een trui en wat een stof. Volledig verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. amai, wat een geluk dat je 't in twee knipte, 't is schitterend gewoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. amaaaaai, dees is echt té mooi!die pinguins, dat oranje in combinatie met petrolkleur... *smelt* en ook wel
    *jaloers*

    BeantwoordenVerwijderen
  45. fantastisch mooi vind ik dat, leuke kleuren ook

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Supermooi! En wat een trotse zoon! :)

    Hoog tijd dat ik ook eens achter mijn naaimachine kruip om de kneepjes van het vak te leren...

    BeantwoordenVerwijderen