23 oktober 2011

Blauw

Bluuuuhhhhue

Ik ben een
F&G fan. Wanneer ik daar binnen kom, grijp ik meestal naar de Kiekeboe stukken. Een jaar geleden kocht ik er tricot blazers met een kap en doorheen dat jaar vroeg ik me vaak af hoe kap, revers en kraag in elkaar gestikt waren. Het zit er zo een beetje allemaal in en, geloof me, het ziet er niet echt simpel uit.

Bluuuuhhhhue

Toen ik enkele weken geleden via Stoere Jongensstoffen de blauwe Bora op de kop tikte, groeide het plan en vooral de moed om ook zelf zo'n blazer in elkaar te steken.

Ik tekende eerst minutieus alle delen van het vestje op patroonpapier. Liet het brein daarna, uitdokterend hoe alles in elkaar gezet moest worden, overuren draaien en deed tenslotte verschrikkelijk lang over het echte stikwerk.

Bluuuuhhhhue

Bluuuuhhhhue

En nu ben ik eigenlijk niet onverdeeld content. Wel over hoe het patroon uitdraaide, want dat was een gok en het geheel klopt. Ik ben minder content over mijn weinig stil staand kind en vooral over die buitenstof, die is te dun voor dit geval. Ik had het moeten weten. Het originele vestje had daar steviger tricot, maar ik was hier zware fan van de streepjes geworden en het lichtblauwe ervan paste met het lichtere van de Bora stof.

Over die stof trouwens geen slecht woord. Kwalitatief, zacht en makkelijk onder 't machien. Eveneens alleen maar lovende woorden voor Stoere Jongensstoffen. Zonenmoeder zijnd kan ik alleen maar juichen wanneer ook een webshop oog heeft voor de garderobe van het mannelijk nageslacht. Daarenboven ben ik niet vies van tricot en Klaske en haar team hebben er serieus wat in huis. Veel Skandinaviërs maar ook eigen volk, want dit blauw gewield exemplaar is net zoals Stoere Jongensstoffen oerdegelijk Hollands.

Bluuuuhhhhue


Bluuuuhhhhue

Bluuuuhhhhue

Bluuuuhhhhue

Bluuuuhhhhue


Bluuuuhhhhue

Bluuuuhhhhue

40 opmerkingen:

  1. Die zoon die zorgt juist voor dat 'stoer' bij de jongensstoffen! Want stoer zijn en stilstaan? Komaan!

    En je doèt het weer hè. Je hand niet omdraaien voor iets wat er superingewikkeld uitziet. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wohow! Zelfgetekend?!!! Mijn mond valt open!
    Uiterst, uiterst mooi! Winkelwaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super zeg! En wat een prachtkereltje, die foto's zijn zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat indrukwekkend! En dan ook nog zelf nagetekend?!Respect! Mooie stofjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof, zo tof!
    En amai, dat ziet er ingewikkeld uit. Mijn handen beginnen meteen te jeuken om dat eens binnenstebuiten te draaien. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uw hersenmassa is goud waard. Hoe doe je het toch telkens, dat zelf uittekenen en bedenken? En het is er altijd boink op.
    Ik ga nog zoveel van u leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Help?! Gij zijt echt niet te doen! Chapeau! En ik vind hem best cool hoor zo op z'n foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh verdomme hé, nu zit ik hier keihard te vloeken! Ik wou lezen uit welk boekske dat patroon kwam zodat ik dat zelf ook kon maken! Dit is echt zo supersupermooi! Heerlijk die combinatie van kap en kraagske. Kom, nog een maandje patroontekenles en ge kunt dat toch in verschillende maten op de markt brengen, niet? ;-) En dat Thorke van u, zo'n knoddig ventje! (Trouwens als ge uw zoon Thor noemt, moet ge daar geen rustig ventje bij verwachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. koddig manneke hé! En nogmaals, da ziet er keimoeilijk uit! Maar heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ow ow ow, wat hou ik van Scandinaviërs en Hollanders; de stof is prachtig! En wat een knap vestje! In het ventje zou ik een keer willen bijten..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan alleen maar eens zuchten van stille bewondering... ik heb nog heel wat werk voor de boeg voor ik zoiets aankan. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knapper-dan-knap! Zowel je zoon als het mooie vest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie jongen! Wat een mooi jasje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en ongelooflijk hoe jij dat zelf kan uitdokteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lol, ook stof gekregen van Stoere jongensstoffen, heb die dus ook hé, dankuwel, merci

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo tof, dat model (zowel het naaimodel als je zoontje)! Gekleed en sportief tegelijk. En vooral: het zit waarschijnlijk aangenaam zo in tricot. Dat wil ik ook wel eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jeetje, zelfgetekend! Fantastisch. Dat doe ik je niet na. Staat leuk, maar is denk ik wel "net aan" .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er zo ingewikkeld uit! Knap werk! Hij staat wel mooi met blauw, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amaai, knap! Niet te geloven dat je dat zelf tekende!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is mooi geworden! En, vanaf vandaag gaat 10% van iedere bestelling naar jullie oede doel Van Katoen,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij staat er supergoed mee, ik vind het echt zeer geslaagd. Ik blijf het een heerlijk baasje vinden, trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Respect voor uw brein! En zijn lach, echt, die is fantastisch he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooi! Echt helemaal geweldig dat je zoiets moois hebt gemaakt met deze stof! Ik ben helemaal onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. amai, hééél mooi! en dat je dat gewoon ff zelf tekent...echt heel goed gedaan!chique dinges!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ongelooflijk mooi!
    En supertoffe foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super! Ik ken dat gevoel bij fred & ginger, die kiekeboe spullen zijn de max maar jouw blazerke moet niet onderdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo mooi,zo blauw en zo fotogeniek.
    Knappe Thor met zijn tof jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er zo ongelofelijk comfortabel uit, supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. waauw, ben sprakeloos! zo knap! ben jaloers op de mogelijkheden van je hersenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoe doe je het toch, een patroon uitdenken, knap! Ik ben al moe van het lezen alleen :)
    Het ziet er ook enorm praktisch uit, een mooi vestje én een kap.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik las F&G en keek naar de foto's en bedacht me dat ze dat hier niet verkochten in de F&G - winkel. Tot ik alles las. Toeme jongens, geweldig schoon ze! Echt waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. I can't read your text, but the photos say it's fabulous! I love the color combo and the buttons. I would have never dared to try such a difficult pattern. XO, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Amaai, dat patroontje van dat vestje ziet er gewoon super uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ach, wat een lief mannetje, een heus fotomodel :)

    BeantwoordenVerwijderen