13 september 2011

Vest wordt broek

Recycle project: from jacket to pants.

Oftewel: ook hier wordt gerecykleerd!

Blogster Boomie kondigde al een tijd geleden een heuse 14-daagse aan waarbij vooral textiel gerecykleerd zou worden en zij anderen zou aanmoedigen hetzelfde te doen. Gisteren gaf ze het startschot en vandaag krijgt ondergetekende de eer om met een eigen project te bewijzen dat we het eigenlijk niet altijd in de designer stofjes moeten zoeken.

Recycle project: from jacket to pants.

Mijn grondstof vond ik in de grabbelbak van de kringloopwinkel. Verwerkt in een kostuumvest die daar voor een schamele 25 eurocent aan mij verkocht werd. Ik ging naar huis met twee exemplaren. Gelukkig, want voor ik tot de broek kwam, moest ik ondervinden dat in zo'n vesten wel heel veel naden zitten. Mijn schaar en ik konden zich daar best snel bij neer leggen.

Recycle project: from jacket to pants.

Exemplaar 1 verknipte ik wat te enthousiast, de bijzonderheden van vest nummer 2 liet ik bijna onaangeraakt en die werden dus verwerkt. Of denkt u misschien dat ik zelf wat paspelzakken in die pijpen heb gestikt?

Recycle project: from jacket to pants.

Geen eigen paspelzakken, maar het broekpatroon, dat tekende ik wel zelf. Op zoek naar de ideale jongensbroek, die ik nog in geen enkele Knippie of Ottobre tegen kwam, besloot ik te experimenteren. Geïnspireerd door de Jacobbroek, kwam ik tot dit fijne retro model.

Recycle project: from jacket to pants.

Sta mij toe mezelf even op de borst te slaan, het stuk past namelijk wonderwel. En terwijl ik dat doe, verontschuldig ik mij even tegenover de vroegere vesteneigenaar. Uw vest stuk knippen, het deed me even denken. Wie zou u zijn? Bent u er in feite nog? Draait u zich nu om in het graf of vindt u het wel fijn dat Nils met uw voor- en achterpand rond de benen loopt?

In elk geval, bedankt voor uw mooie warme jas. En bedankt Boomie voor dit oh zo leuke initiatief!

64 opmerkingen:

  1. Wauw zeg, een supercoole broek! Zelf ik zou er zo wel ééntje willen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is één van de mooiste jongensbroekjes die ik sinds lange tijd zag verschijnen! Knap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! En dat jasje kun je gewoon nog met carnaval aan toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Sha, die broek is echt de max! Ik MOET er nu gewoon ook eentje maken voor Stig. Goed dat ge nog van gedacht veranderd zijt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik scrolde al enthousiast naar beneden om te lezen waar je dat fantastische patroon vandaan had want leek me perfect voor mijn zoon...zie ik dat je het zelf getekend hebt...ik ben diep onder de indruk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, hij is prachtig geworden! Die stof van dat vest is superstoer voor een broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onder de indruk, zwaar. Hij ziet er communienetjes uit en ze lijkt inderdaad perfect te zitten. Chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't Is gelukt! En hoe!! Gij zijt een keirappe en een keiknappe naaister, gij!
    En ge inspireert. Ik geloof dat ik nu dringend naar de kringwinkel moet, mijn zoon heeft nog wat broekskes nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh zo lief allemaal, 't was een uitdaging en even spannend!

    @Eloleo: Stig kan in een 104? Of te klein?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. waauwn echt mooi zeg! of hoe een oude)venten-jas zo hip kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amaai ! Zo'n prachtexemplaar ! Ik ben zwaar onder de indruk. En die schoenen ... fantastische combinatie !!! Iedere jongen die een moeder met stijl heeft, zou zo'n broek moeten hebben ! Ik kan mijn voorgansters hierboven alleen maar beamen, ik moet ook dringend aan een vest geraken (al vrees ik dat mijn mannen al te groot zijn voor zo'n vestlengte).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt het ideale stofje voor dat modelletje! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar allée zeg, dit is gewoon DE MAX!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja! Ik kan er ook niet van over, zo schoon!!!!
    Komaan, maak er vlug een VK patroontje van :)
    Succes verzekerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar echt!
    Zie dat!
    Zo wijs!
    Zo schoon!
    Zo goed gedaan, met die gerecupereerde zakken!

    En wat een heerlijke foto, die eerste :).

    Ik bombardeer het tot topproject :).

    Janina, even te lui om aan te melden

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Complimenten, wat ontzettend leuk gedaan! Erg leuk model!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga u nadoen!!
    En ja, ik herinner me de Jacobbroek, daar ben ik ook al eens naar gaan spieken om na te maken. Ik werk op basis van het Made patroon, want ja, toffe jongensbroeken zowel als patronen daarvan zijn voor mij ook moeilijk te vinden. DUS: een Van Katoen patroontje misschien? Ik koop het direct :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WAT EEN GAVE BROEK!!!
    Heel erg knap gemaakt, ik zeg patroon in de verkoop...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zoooooo mooi! Chapeau, zo een perfect model dat je gecreëerd hebt! wow

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha! Een topstuk! Wilt ge 't nu alstublieft geloven dat het een goed idee is?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die broek is gewoon alles wat een broek moet zijn! Echt prachtig. Ik moét ook morgen dringend naar de kringloopwinkel. En Thijs kan nog in een 104 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sprakeloos!!!! Serieus, da's niet normaal hoe cool die broek wel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik weet gelijk niet wat ik moet zeggen. Te schoon voor woorden. Just perfect. Helemaal zoals het moest zijn.

    Misschien moet je er nog even bijvertellen dat je gisteren op een ontieglijk laat uur nog moest beginnen stikken aan die broek. En oh...ook waar je je stof hebt geknipt. Hilarisch. ;)
    You rule!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow, das echt superschoon, en zo'n geestig model! Weer alle punten voor jou é! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kan niks meer aanvullen, alles hier moet ik beamen, ge zijt top! woow!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, werkelijk; geen één woord kan goed weergeven hoe verschrikkelijk mooi dit broekje is.... Maar alle woorden uit de reacties hierboven wel; ik sluit me er volledig bij aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterend broekje.... 'k Vraag me alleen af of die stof wel mag gewassen worden aangezien die afkomstig is van een kostuumvest....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Niet enkel 't broekje is knap maar de combinatie met die 'retroschoentjes' is ook schitterend... (daarnet vergeten te vermelden)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. een prachtig stofje voor een prachtige broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige broek!
    Maar is het niet een heel erg kriebelstofje? Van op het scherm krijg ik alvast jeuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. geweldig alweer, zo'n schoon broekske! En die vent in zijn graf gloeit nu vast van trots nu uw kleine venteke van je met zijn billen in zijn voormalige vest zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. zo wonderschoon! Echt top! Als je hier een patroon van zou kunnen tekenen.... ik koop het echt on middellijk! Er is een groot gebrek aan coole broekenpatronen en dit is echt dé max! Super gedaan, je bent een reuzetalent!
    Miet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. schoon! een echte nette en ook stoere broek

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Maar prachtig, écht!! En die schoentjes erbij, zàlig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Grandioos. Als bompa zou ik alleen maar fier zijn dat mijn 'goeie' vest in een 'vree goeie' broek veranderd is.
    De voor-na foto is hilarisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. k.e.i.c.o.o.l.! perfecte stof voor perfect patroon (Van Katoen-patroontje = eeuwige dankbaarheid!)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ze gaan in de kringloopwinkels niet weten waarom de bompavesten ineens de deur uitvliegen... ik wil er ook één te pakken krijgen!
    Dat is echt een schitterende broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ontzettend mooi broekske is dat geworden. Lekker warm zo voor de winter begint!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ben zeer diep onder de indruk... De knoop is ook leuk, en de rode schoentjes erbij maken het geheel echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. mamasha mag in mijn kleerkast komen kijken en vele spullen kapot knippen als ze er toch mooie dingen kan mee maken maar wel voor mij dan he (haha)
    zo een toffe broek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel schoon! Krijg direct zin om ook zo'n broek voor mijne zoon te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. I read your blog with google translate tool, I'm enjoying reading your review/story and will come back later.

    thanks
    list of xbox 360 games

    BeantwoordenVerwijderen
  43. die zakjes onder de knieën zijn ook geweldig, die had ik eergisteren nog niet eens gezien! En natuurlijk ben ik ook heel nieuwsgierig naar de plaats waar je knipte!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Kir: Laat ons zeggen dat de conducteur een keer raar keek...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. LOL! Gij zit op den trein een kostuumvest te verknippen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Sjiek zeg! En die schoenen maken het echt helemaal af.
    Heb je niet gevloekt op het rafelen van die stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Schitterend gewoon!!! Echt een prachtig jongensbroekje, en die schoentjes maken het helemaal af! Als je daar een patroontje van maakt, ben ik ook meteen kandidaat-koper!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Alejosa: Bijna geen gerafel omdat die vest bijna volledig met vlieseline beplakt was.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Super mooi!
    Amaaaaaaaaaaaai,
    heb direct zin om naar de kringloopwinkel te gaan ;-)

    Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  50. lol jong, in de trein! keischone broek! (of had ik dat al ergens gezegd?)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Geweldig!

    En zo'n Van Katoenpatroontje zou ik ook meteen aanschaffen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen