6 september 2011

De zachtste stof en mooiste pop

Baby blanket

Dekentjes, van die hele zachte. Het moest er ook hier eens van komen. Linde zorgde voor het startschot. Zij is de nieuwe vrouw in het leven van mijn MDH, zijn vers petekind.

Baby blanket

Tips om er één te maken vindt u hier en hier. De sterretjes op een hobbybeurs, de fleece bij Artevelde. Het is niet zomaar fleece, maar 'soft fleece'. Een nieuwigheid zei de meneer op de Vrijdagsmarkt en wat voor één. Zachter dan dat kan stof niet zijn.

A Tante Hilde doll

En ziet u die pop? Een echte Tante Hilde. Op maat en handgemaakt voor Linde. Met kleine vilten bloemen die ook op haar geboortekaartje terug te vinden waren, botten waar ik jaloers op ben en een kanten onderbroekje dat ik (dedju) vergat te fotograferen. Op zoek naar de betere pop, lekkere tractor koekjes of de meest hartelijke service ever? 1 adres!

30 opmerkingen:

  1. Oh, dat ziet er op de foto al zo zacht uit, hoe moet het in het echt dan wel niet zijn! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...daar zou ik me nu meteen graag onder vleien sé, zo zacht en mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schoon! Dat katoentje is echt wel heel mooi! En de pop en die kleine meid natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi !
    Oogt zacht !
    By the way : wat zijn tractorkoekjes ?Ik ben nieuwsgierig naar het recept !Ik heb een tractorminnend kleinzoontje van 2,5 die houdt van koekjes bakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. soft fleece? check! dat heb ik dus nodig! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo lief! Prachtig dekentje en een super mooie pop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof dekentje en een super leuke pop. De kleine spruit heeft het goed getroffen met deze mooie kado's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil ook zo'n dekentje! Ooit doe ik het zelf... *uitsteller*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Omia's maaksels: Hilde had gewone koekjes in tractorvormpjes gemaakt. Misschien haar eens vragen waar ze die haalde?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 'n Prachtig plaatje (het dekentje, de pop en Linde)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel voor de hint !
    Ik zal haar vragen waar ze de uitsteekvormkes haalde.

    Over de soft Fleece nog...
    noemt dat ook niet 'microfleece ' ?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zachtste deken voor de zachtste baby. Oh, wat lief, dat haarloze bolleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Omia's maaksels: Ik zou het echt niet weten. 'k Zal het hem eens vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk! Dat dekentje ziet er zooo zacht uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik voel de zachtheid precies al, gewoon door ernaar te kijken...ZALIG!
    En ik wil ook terug zo'n klein boeleke ("nee sofie, ge hebt er genoeg!" zegt dan altijd dat stemmetje in mijn hoofd);)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 't is vreed schoon! Dat kind, dat dekentje en de pop.
    Die fleece heb ik me vorige week ook al aangeschaft toen ik bij Artevelde was binnen gewandeld. Zooooo zacht dat die is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik weet niet van wat ik het meest 'weg' ben...de pop, het deken of de baby. Zo schattig!

    En dat dekentje...perfectekes zeg! En dat op een avondje gefikst? Ik *fan* jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh, geen nood, ik heb dat onderbroekje wel vastgelegd hoor!
    wat een schattig petekind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wipte vandaag ook snel eens binnen bij 'Artevelde' en heb het fleecestofje eens in't echt bewonderd!!! 't Is dus echt de zachtste stof ooit hé!

    Ik zou supergraag ook zo'n dekentje maken, maar het gebrek aan naaiervaring en de prijs van de stofjes schrikken mij een beetje af. De fleece kost 20 euro en neem daarbij nog eens 15 euro voor het andere stofje en als ik dat dan verpruts. zou zonde zijn...
    Ik vond vandaag nochtans al de perfecte stoffencombinatie hoor! Mss eerst best efkes oefenen met een iets kleiner projectje...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik keek vandaag voor een winterjas voor ons oudste mijnheertje en die waren allemaal gevoerd in die superzachte fleece. Ze hadden er ook truien met capuchons van, helaas niet bij de volwassenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank u lieve mensen!

    @Soraya: Het is echt echt geen moeilijk project, als je wat te onzeker bent, mail maar met vragen of zo hoor, geen probleem!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Toeme, ik kan hier alleen maar in herhaling vallen ;) Zo schoon en lief allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi! Binnenkort gaan wij ook op babybezoek, en het dekentje staat op het to-do lijstje. Ik vroeg me alleen af hoe groot jij het dekentje voorziet?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh ... hou van de pop en het dekentje is prachtig. De naam van het kind op het geschenkje geeft er toch echt wel een meerwaarde aan.
    Dat Petekind zal in de watten gelegd worden.
    Ik ben er zeker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat noemen ze letterlijk in de watten leggen en dan zo een mooie poppemie ,het deken is prachtig !
    dikke duim mamasha!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Kristien: Ik vroeg eens na bij Polkadotjes en we namen beiden 1 meter van lengte en de breedte van de stof. Groot voor een baby, maar lang te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen