10 augustus 2011

De remake

Niet alleen het logo zat al even in het hoofd, ook het beeld van een nieuwe header teisterde me. In dit geval echt vervelend, want als er iets is wat ik niet kan, is het tekenen. Er zelf aan beginnen was geen optie. De illusie dat er toch nog ergens een verborgen potloodtalent in me zit, heb ik al lang opgeborgen. Mijn hulpkreet werd creatief blogland in gestuurd en Sympathieke Sam, vriend van deze dame, snelde me ter hulp.

New header

Hij tekenende de kast net zoals ze in mijn hoofd zat en bewerkte de foto's tot ze erin pasten. Toen ik daarna, met een extra idee, nog een keer op zijn virtuele stoep stond, bezorgde hij me, alsof het niets was, nog snel wat tekeningen van de lades die u hierboven ziet. Kunnen tekenen, dat moet tof zijn...

Enfin, toen was het eindelijk aan mij. Tijd om de wereld der HTML, CSS en hovereffecten te verkennen. Het begin van de zoektocht begon heel stoer, het zou me wel alleen lukken. Euhum. De leek in mij huiverde bij de vreemde codes, de vele foutmeldingen en bij het besef dat ik er tevergeefs te veel tijd in stak. Sneller dan verwacht klopte ik nog maar eens op een andere virtuele deur. Kathleen hielp me, onmiddellijk en tussen alle werk voor haar nieuwe shop én Van Katoen door, het bos door de codebomen te zien.

En nu is het bijna af. Kast, lades, wat nieuwe kleuren. Op de doe-lijst staan nog wat kleine aanpassingen maar intussen: wat vindt u van de nieuwe look?

Edit: De letters in de lades zijn wat klein. Sympathieke Sam helpt me ermee, again! Haal intussen die leesbril maar boven.

54 opmerkingen:

  1. Op en top mamasha. Heel erg mooi, ik heb meteen zin om eens te kijken wat er achter die andere deuren en lades verborgen zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar moet ik dus nog aanpassen Riet. Niet te veel zien dus :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whhaaaaaaa! Dat kan dus echt! Die schuiven, dat had ik nog niet eens door! Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor, en die schuivende lades zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zo mooi, die kast. En die schuifjes die open gaan, geweldig zeg!
    Ik zou me daar ook wel eens in willen verdiepen, die codes en zo, maar ik heb nog niet eens begrepen hoe ik een nieuwe pagina moet maken. Het zal nog niet voor direct zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, maar de kast is nogal groot uitgevallen op het scherm. Ik zie maar een paar lijntjes tekst. Is het eventueel een optie om de lades te verhuizen naar de linkerkolom? Of ze eventueel een kleurtje of letter te geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dit ziet er geweldig uit! respect to the maximum.....
    Ik zou al die ideeën ook graag kunnen uitwerken! en jij DOET het gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel tof gedaan! En heel mooi uitgewerkt ook, simpel en duidelijk en gewoon fantastisch :) Misschien het enige minpuntje: de tekst in de lades is ietwat klein, zeker bij de langere teksten, maar goed, 't is wel nog leesbaar :) (en ik heb slechte ogen, dus ik ben geen goede referentie ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @No butterfly: Welke lijnen tekst bedoel je? In de kast zit geen tekst. Of gaat het over de lades. Ze verhuizen of veranderen van kleur of zo gaat niet gebeuren. 't Moet sober blijven met zwart en wit. Maar ik wil het probleem wel oplossen.

    Nog iemand hetzelfde op 't scherm van probleem?

    @La merlette blanche: Dat vind ik ook. Ik wacht het even af en ga misschien wel nog eens aan Sams deur staan. Ze zijn idd klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi. En inderdaad kunnen tekenen moet super zijn maar ik behoor spijtig genoeg niet tot de gelukkigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke tekening! Maar ik deel de mening van nobutterfly dat je header nu nogal groot is... En de tekst in de lades behoorlijk klein (en ik heb geen slechte ogen;) Misschien dat een ander lettertype beter zou zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Katrien: ik ben bezig met de lades, dat moet lukken. Bedoel je met de header groot in zijn geheel op de blog of zie je hem niet volledig?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooh ! super ! Ik wou dat ik al een deftige 'gewone' blog kon maken. Echt chique !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel knap gedaan, proficiat!

    @ No butterfly, om meer tekst te zien scrol je toch gewoon naar beneden?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh ik ben zo jaloers, ik wil ook al eeuwen mijn blogdinges veranderen, maar ik kan het zelf niet, mijn broer wil het niet meer, en ik ken verder niemand die me wil helpen...snif snif...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie de header wel volledig, maar ik vind dat hij nogal veel plaats van mijn scherm inneemt. Je moet wel weten dat ik met mijn klein laptopscherm werk, bij anderen zal het dus wellicht minder opvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Tante Hilde: Ge moet iemand iets beloven in ruil voor hun diensten. Ik doe dat ook :-). Ik wil je wel helpen, maar ge ziet, ik moet het ook zelf elders gaan zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @tantehilde: Je moet het anders eens vragen aan mijn lief? Zoals je hoort van Sharon is hij vrij sympathiek. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het een geweldige header, erg leuk ook die laatjes. Complimenten voor de tekenaar :)
    Ik begrijp trouwens wel wat Katrien bedoelt, bij mij neemt de header 3/4 van mijn scherm in, dus dat is wel vrij fors (heb een ibook, niet extreem klein scherm is dat).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Aline: Das echt raar. Hier is dat een gewone header op mijn pc. Ik vroeg wat rond en het leek bij anderen ook een gewone grootte te hebben. Kwam je hier soms vroeger? Was dat vikingschip dat er toen stond ook zo groot?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. http://i52.tinypic.com/24lmwsn.png
    Zo groot is hij bij mij, wat je inderdaad kan interpreteren als 3/4e van je scherm, maar ik vind het absoluut niet storend, in tegendeel zelfs. Het is een gewone header, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superorigineel zeg! En heel mooi uitgewerkt. Ik vind enkel de tekst in de lades aan de kleine kant, maar misschien zou het ook al helpen als ik mijn bril niet in de keuken had laten liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Tess: Oh super, nu snap ik het. Bij mij is het net hetzelfde, dat stoort me ook niet. Maar ja, ik kijk er graag naar :-). En scrollen moet je toch sowieso doen hé.

    @Boomie: Die tekst is wat klein inderdaad, maar Sympathieke Sam (wat ik eerst wou afkorten, maar dan toch maar niet...), zal eens experimenteren met bredere lades, dan kan daar meer tekst in. Grotere tekst dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is echt heel erg mooi! De kleine tekst in de schuifjes was mijn enige opmerking, maar daar wordt dus aan gewerkt :-) Sam leek mij al een sympathiek lief, 't is dus ook een sympathieke, knappe tekenaar! 'k Heb hier ook zo ene in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. jeej!Zo'n plezier om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waw, origineel! En die lades vind ik echt super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heel schoon (en ik val hier met veel plezier in herhaling) De lades zijn echt geweldig gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooi, strak met de nodige twist, stijlvol, kortom een geweldige remake!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Supermooi. Lijkt op House of dots-website. Kijk maar eens

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schoon, heel schoon! Als in "daar kunt ge mij jaloers mee maken", jazeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb het denk- en maakproces wat kunnen volgen...en toch ben ik van mijn sokken geblazen door het eindresultaat.
    Die kleertjes: zo fijntjes. Die lades: grandioos. De kast: geniaal.

    Ik ben fan! Van U en van Sympathieke Sam.

    BeantwoordenVerwijderen