7 juli 2011

Zonen 09

My own...

Glunderend zit ik hier voor mijn scherm. Een half jaar (of is het intussen zelfs al langer?) heb ik er op gewacht en nu is er het echt, mijn eigen logo en eigen labels. Het logo dook maanden geleden voor me op. In één van die betere ruimtes in mijn hersenen, waar af en toe een goed idee ontstaat. Eentje waarbij ik een 'yes' voel. Zonen 09. Een link met mijn ventjes, met Gent en zijn stropdragers en met een simpel mannekesitem. Had u hem al?

My own...

Maanden duurde het om tijd vrij te maken, om eventuele juridische zaken uit te klaren, om op een designer te stoten en om uiteindelijk dé perfecte service te vinden. Toen Fries en zijn Hired Guns gevonden werden, kwam alles plots in een stroomversnelling terecht. Ik fotografeerde de dassen, hij maakte daar hét perfecte plaatje van en Holland Label zorgde voor mijn merkjes. Ze deden dat niet onmiddellijk want ik wou eigenlijk geweven exemplaren. Ze legden uit dat een dergelijk detail en zoveel kleuren in een geweven label niet haalbaar zijn, maar dat zij en hun nieuwe techniek wel raad wisten. Een techniek waarbij een design met al zijn kleuren wasvast op satijnband gedrukt wordt. Technologie, you gotta love it!

Short for Nils

Short for Nils

Short for Nils

Short for Nils

Nils toont u het allereerste stuk dat het zonen 09 label kreeg, een shortje waarvoor vertrokken werd van het Made patroon. Het werd korter gemaakt en kreeg ingestikte plooien, een zakje en twee bretellen. Ik had een halve meter van de Kokka stof die ik hier kocht, maar bleek wat tekort te komen om de bretellen er in één stuk uit te krijgen.

Short for Nils

Vandaar de vreemde samenstelling. Maar voor één keer kan het mij eigenlijk niets schelen. Deftige bretellen of niet, ik heb mijn eigen label!

En omdat Mama P. het zegt, toon ik u ook even hoe het er allemaal in den beginne uit zag...

Preparing

Preparing

53 opmerkingen:

  1. Je hebt alle recht om hier trots op te zijn. Wat een mooi label! En het broekje trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd ! ik zit hier mee te glimlachen met je enthoesiasme ...
    groen en olifanten, dat zouden mijn mannen hier ook wel 'cool' vinden ...
    goe gedoan !
    groetjes en tot later,
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waow, zo tof en origineel. Alles gewoon, het label (vooral het label), de broek, de zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Mag je terecht trots op zijn. En dat herinnert er mij meteen ook aan dat ik dat deel van mijn hersenen ook eens moet aanporren. Tof broekske ook! Krijgt hij 't snel genoeg uit om naar 't toilet te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige labels, schoon ventje u oudste zoon en een kei toffe broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sha, ge moet die foto's tonen van waaruit je vertrokken bent om het label samen te stellen!!
    Enfin...ik heb uw brein, label en broekske al uitbundig bewierookt.
    De foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow. Ik vind je label echt heel mooi. Die kleuren en het idee met die dassen. Echt sjiek!!! Je mag er terecht trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Mama P.: Ik luister naar u, natuurlijk!
    @An: Ja hoor, das gewoon een broekje met twee linten. Niet echt moeilijker dan anders, 't gaat vlot.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Echt iets om trots op te zijn. Zo heb ik ook mijn eigen logo gemaakt vorige week. Maar heb er nog geen lint van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch om een idee écht zo super uit te werken! Gisteren al even kunnen bewonderen :). We vinden jou een straffe madam! Nog eens bedankt. Het broekje vind ik ook heel geslaagd. Wauw.
    Mama van Thor en ?.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat gaaf, je eigen label!
    Is het bedoelt om alleen in je eigen kleding te naaien of ga je nu ook handgemaakte kleertjes verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Stoere Jongensstoffen: Die wilde plannen laten we nog voor wat ze zijn. Wie weet, ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke labeltjes!
    En zo een tof, stoer broekske! Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superlabel! En dat broekske jong, waanzinnig mooi vind ik dat. Zo stoer en schattig tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Terecht een dikke proficiat,die handjes van jou en die ideetjes.
    Je bent(een bieke)zoals ze in de Kempen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super hé. Ik glimlach spontaan mee. Je mag terecht fier zijn. Ik zie je glunderende oogjes nog voor me toen je me gisteren je label liet zien. En ik wordt er alleen maar vrolijker door.
    Enne je eigen kleertjes verkopen dat is uiteraard een volgende logische stap. Gewoon doen zou ik zeggen.
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, zo tussen het verbouwen door denk je dat erbij uit? Zei ik al Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. smile...Super mooi lief ! en ik wil ook zo'n pakje voor mijn jongens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waaaw, fantastisch toch!!! heel leuk broekje en nog leukere setting voor je logo!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. proficiat! het zit kei goed in elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eén en al bewondering hier! Dat moet echt het origineelste label ooit zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nogmaals onder de indruk. Schitterend, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Proficiat met je nieuwe label! Héél origineel en persoonlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. amaaaai, geweldig, zo tof bedacht en uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mah dit is echt leuk. Helemaal origineel. Goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh, fantastisch! Das wel een héél goed plekje in je brein... Ik moet daar bij mij nog eens naar op zoek gaan. Superleuk gedaan. En schattige zoon! Dat buikje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterend! Ik zit al een jaar te tobben 'van blognaam veranderen of niet'? Want 'Liv' in alle kleren van Zanne zetten is ook maar zielig. Maar dat is het gewoon: Mamasha is jouw artiestennaam en Zonen09 is jouw merk! Zoals Lagerfeld van Chanel!
    Heel plezant gedaan, met die dassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waaw. En nu gaan de juffen op school wellicht vragen waar je dat merk Zonen 09 kan vinden:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Amai proficiat Sharon! Een heel tof en origineel label, wat zit er nog allemaal in dat hoekje van uw brein verborgen?
    Dat broekje is de max! Nog zo'n opa-pet en het is perfect :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Supergeslaagd. Proficiat met je eigen label

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Eén woord voor alles: PRACHTIG!!!! en zo origineel (oeps dat zijn twee woorden)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. geweldig schattig broekje!
    En dikke proficiat met je label! heel tof. Ben benieuwd naar al je toekomstige jongensposts! Doet me altijd dromen om al dat moois ooit ook te maken voor mijn klein piraatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Supergaaf! Van harte met je eigen label...zo stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Maar dat is echt prachtig!De kleuren van de dassen ware blijkbaar niet van belang,die hebben ze dus nog veranderd dan?Ik ben in elk geval megafan,ook van de broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Waw... één van de mooiste (en origineelste) labels die ik ooit zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw, seg! Heel indrukwekkend. De naam, het ontwerp, de uitwerking. Sjiek. Mag je terecht trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Merciekes allemaal! Ik ben blij dat ik niet de enige enthousiasteling ben. Dat zou pas zielig geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Amai, dat is volgens mij het meest doordachte label ooit! Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vond het label op zich al keisjiek. Maar nu ik zie hoe je het gemaakt hebt: hoed af, diepe buiging, respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. supercool! En nog es merci voor de tricotuitleg, daar heb ik wat aan! Succes met het label, maar da kan ni missen peis uk!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. wat een ge-wel-dig logo! echt de max. en dat broekske is er eentje om zo verliefd op te zijn, zeker in combinatie met die zoon. prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Veel succes, maar je weet wat ze zeggen ... goed begonnen ....

    BeantwoordenVerwijderen