13 juli 2011

De XY-files. Give-aways!

Deze keer geen superlange post, maar een vraag én twee give-aways!

Eerst de vraag, kwestie van de spanning erin te houden.

Jongenspatronen daar wil ik het de volgende keer over hebben. Niet alleen patronen voor tricot, maar jongenspatronen voor vanalles en nog wat. Waar zoek ik ze, waar betaal ik ervoor en waar zijn ze gratis en voor niets te vinden? Schone patronen weliswaar, de uniekere stukken. Dat ik dan van u uw eigen secret hiding place(s) krijg, dat spreekt voor zich *knipoog*. Samen komen we dan hopelijk weer tot een gezellig lange lijst met tips.

Naast de waar-tips was ik van plan eens stap voor stap uit de doeken te doen hoe je met patronen werkt. Hoe met die grote bladen vol lijntjes en hoe met pdf-patronen. Waarom? Omdat me dat veel gevraagd wordt. Hoe begin je eraan? Waar moet je op letten? Welke truuken bestaan er? Enzovoort. Met de nodige foto's, dat spreekt voor zich. Wat denkt u?

Maaaaaarrr... zoals ik al zei, dat is allemaal voor de volgende keer, want in de aanloop naar die patronenpost delen twee patronenwinkels eerst cadeautjes uit!

De zusterwinkel van Koekepeertje, Patroontjes geeft één van jullie dit boek cadeau.

Give away!

En herinnert u zich deze coltrui nog? Die werd met een Dear My Kids patroon gemaakt. Karen van de etsyshop Dear My Kids Easy Wear geeft hier 3 patronen weg! Edit: uiteraard ook meisjespatronen!

Grasduin in haar shop en ontdek meerdere toffe en vooral makkelijke (jongens)patronen. Eén daarvan is de unisex pea coat die Thor hieronder showt.

En wat moet u doen om te winnen? U laat, vóór maandag 18 juli, een commentaartje na. Wilt u nog iets anders over patronen lezen dan de waar- en hoe-tips, vertel dat dan maar. En u zegt natuurlijk ook wat u 't liefste wint, het boek of een patroon. Een neutraal en virtueel instrument zal maandag 4 winnaars kiezen.

Wie niet kan wachten tot maandag, kan nu al zijn of haar slag slaan. Speciaal voor u houdt Karen 24 uren lang een 'buy one, get one free' promotie. In de DMK-shop kunt u vanaf 23h deze avond tot morgenavond 23h één patroon kopen en daar één ander patroon gratis bij krijgen. U kiest er dus eentje in haar winkel en laat in het commentaarvak daarbij weten welk ander patroon u er gratis bij wil.

En dan nu den Thor a.k.a. Brutus. Let u maar op de neus.

Unisex pea coat jacket for Thor

Een winterjas. Niet voor onmiddellijk dus, daarom ook wat op de groei gemaakt. Volledig gevoerd met een warme stof die mij het geheel om de 5 minuten in de vuilbak wou laten kieperen. De vloer, tafel en ikzelf waren na afloop bedekt met gele pluizen, maar het ergste was eigenlijk het niet zo schoon zijn van een doorgestikte naad in zo'n stof. Ik laat u daar dan ook wijselijk (bijna) geen enkele foto van zien.

Unisex pea coat jacket for Thor

Gelukkig was er nog de Peter Pan stof van Kokka die de boel en vooral mijn humeur redde. Donkergroen en dus geschikt voor de winter. Ooit bij Vermiljoen ingeslaan.

Unisex pea coat jacket for Thor

En het patroon? Dear My Kids easywear. Of zei ik dat al?

Unisex pea coat jacket for Thor

87 opmerkingen:

  1. Oh Sha, 't is een schoontje! 't Jasje en uw schatje. Hij staat er zo lief mee. En die patronen zijn idd. heerlijk hé: simpel, mooi en heel duidelijk! Ik ga eens grasduinen in de shop maar waag toch ook graag mijn kans ;-) Patroontjes die ik onlangs ben tegenkomen, niet kende en erg mooi vind zijn van "C'est dimanche". Online hier te vinden: http://cestdimanche.bigcartel.com, maar 'k ga eens kijken of Julija's ze ook niet heeft. Deze van Citronille vind ik ook heel mooi: http://www.citronille.fr/produit.php?id_produit=133#pid_133
    En daar zitten nog leuke dingen tussen. Ik vind ondertussen aardig mijn weg in de werkbeschrijvingen, de pdf-patronen, ... dus kijk vooral uit naar jouw oplijsting van leuke patronen. Ik speur nog even mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent één van mijn muzes é An, dat krijgt zeker vermelding. Citronille stond in mijn lijst die dimanche niet. En amai wat een vondst! Cool, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze give away is echt wel een goeie tip waardig maar ik denk dat ik geen secret places of tipjes heb die jij al niet al lang weet. Patroontjes haal ik meestal uit Ottobre (soms knippie) of ik teken iets bestaands over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi jasje! Ik denk dat ik vooral uitkijk naar de (hopelijk lange) lijst met leuke (en nog liever gratis) patroontjes voor jongenskleertjes. 'k Moet toegeven dat ik best kieskeurig ben, dus hoe langer de lijst, hoe meer kans dat er iets tof tussen zit he!

    Ik wil graag een kansje wagen voor het boek, alle techniekentips kunnen handig zijn!

    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw leuk jasje! Aangezien ik nog niet zolang aan het naaien ben zou ik heel blij zijn met het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga daar nog eens over denken ...
    Ik heb dat patroon van DMK ook gebruikt. Zo simpel en zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, dat vestje is al klaar? Zoooooo schoon. Die kleuren: love 'm!
    En dju van die stof zeg! Da's echt balen.
    Zou een boventransportvoet hier helpen? Verlagen van de spanning?

    Al mijn patroongeheimen ken je al he. Ik lees hier naarstig mee op zoek naar nieuwe pareltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aangezien ik in september met naailessen start, doe ik graag mee voor het boekje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo mooi! Ik heb geen idee van jongenspatronen, ik haal mijn ideeën uit jouw pinterest, voor het geval dat ik ze ooit zou kunnen gebruiken. Wat ik graag zou willen weten is hoe ik de patronen van simplicity kan ontcijferen, Knip is al gelukt, maar deze is extra moeilijk, met te veel patronen op één blad. Hoe kan ik dergelijke miskopen vermijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dat jasje stond op mijn doelijst voor de winter! Dus ik probeer het hier te winnen. Of neen, ik koop het, koop nog iets en probeer hier dan nog iets anders te winnen.
    Ik denk niet dat ik ooit nog zonen ga hebben. Dus ik laat de vragen en tips aan de jongensmama's. Maar ik moet zeggen: als ik u bezig zie, jeukt het om toch ooit een poging tot zoneke te ondernemen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aanvulling: Etsy: Dans la lune (shop) met enkele pareltjes waaronder de sailor pants en de knit cardigan. Wij be-muze-ren mekaar hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke dingen op je blog. En moeilijk te kiezen tussen het boek en de patroontjes. Maar ik ga toch voor de patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waas wat een superleuke giveaway!!!
    Ik doe heel graag mee! Als het kan voor zo een fantastisch patroon! Moet Gé daar eigenlijk super goed voor kunnen naaien of is geduldig zijn en de handleiding volgen genoeg???
    Wat betreft de 'secret places' kan ik echt niet helpen... Mocht ik toch eens iets vinden laat ik het alsnog weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh een leuke give away, ik kies voor het boek en ik ben ook op zoek naar een patroon van een gilet voor meisje/jongen zo ééntje met knoopjes en v-halske dat je dan in ribtricot kan maken. Heb vandaag zelf met verschillende patronen in elkaar gestoken maar het is bovenaan wat te breed en de mouwen daar is ook iets mis mee! morgenavond post ik een berichtje op mijn blog http://titatimi.blogspot.com/
    Heeft er iemand van jullie een ideetje waar ik dat zou kunnen vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hopelijk hangt de zoon niet vol pluizen bij het dragen ;-). Heel leuk jasje!

    En ik doe even mee als dat mag. Ik wil zelfs hun fb-vriendje worden, want degene die ik zelf kies, die mogen wel blijven want dat zijn toffe!

    Zoals vermoedelijk verwacht, zou het boek mij geweldig goed van pas komen. Beginner lijkt mij het juiste woord om mij te omschrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Titatimi: Op Etsy: http://www.etsy.com/listing/71268734/darling-cardigan-pdf-sewing-pattern-and?ref=pr_faveitems
    Als dit is wat je bedoelt? Sorry Sha, voor 't stalken van je blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh ik ontdek hier een schat aan info...waarvoor facebook allemaal niet goed is! In september start ik m'n eerste naaicursus en kijk er naar uit, leuke kleertjes voor zowel m'n zoon als voor mezelf ;) zal dan tips en patronen genoeg kunnen gebruiken dus met eender welke give-away zou ik tevreden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk jasje!! Ik doe graag mee voor een patroontje! Secret places hebik niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een superknoddig jasje!! Maar aangezien ik nog geen kindertjes heb, maar wel recentelijk ben beginnen naaien... ding ik graag mee naar het boekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooooh, dat jasje is de max! Dat stofje is zo mooi, ik heb de blauwe versie ervan liggen (nog een kostbaar ministukje).
    Op het vlak van jongenskleren ben ik nog een volledige 'nitwit', aan mijn info hiermomtrent heb je dus...niets. Maar ik doe wel graag mee met de give away. Bij de patroontjes ga ik gebruik maken van de actie 1+1, maar het boek wil ik hier wel graag 'winnen', en dan krijgt gij een cadeautje van mij;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sha, weeral prachtig het jasje van Thor. Geweldige stoffenkeuze. Ik heb geen secret tips voor jou. Ik vind deze give awy super en ik ding mee voor jet boekje. Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben pas vijftien, dus nog geen zonen en bijgevolg ook geen jongens-patroon-tips, maar ik krijg wel graag al jouw patroontips te horen! En dat boekje wil ik zeker ook winnen!

    PS: We vertrekken zondag op vakantie, dus als ik win, zal 't nog eventjes duren voor ik het merk...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi jasje hoor, en voor jongenspatronen gebruik ik de Ottobre en een aantal Japanse boekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O tof, jongensmama zijnde en daarbovenop ook jongensmeter, heeft jouw blog mij al zeeeer veel zin gegeven omm eindelijk eens iets van kleding voor mijn jongens te maken. Ik volg al 3 jaar naailes dus dat naaien gaat al redelijk vlot, maar tot nog toe vnl interieurspullen en zakjes edm. Heb al verschillende patronen bestudeerd om eindelijk eens aan iets voor de kinderen te maken dat ze effectief ook kunnen aandoen, maar in het gevecht met de patronen wint het patroon tot nog toe altijd. Maar daar gaat dus nu verandering in komen want vanaf september ga ik in de naailes kinderkleding volgen en ik wacht vol ongeduld op jouw volgende posts. Daarom ding ik graag mee voor een patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. OOOh super leuke give-away... Het is ook een moeilijke keuze, maar ik doe mee voor de patroontjes... Geheimen voor jongensspullen heb ik niet, ik kom ze meestal hier ontdekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh waw, heb deze week nog maar mijn lijstje voor mijn verjaardag opgesteld (om mijn ventje een beetje te helpen ... tips werken hier niet) en dat boek stond er op! Heb hem van de bib gehaald, maar het is een must-have voor mijn boekenkast! Ik ben nog een echte beginner, maar wil me meer en meer verdiepen in het naaien!
    En delen maar jouw kennis over patronen! Het kan mij en velen anderen zeker van pas komen! Super gewoon!
    Zelf kan ik nog geen kennis over patronen delen. Ik heb reeds een jurkje voor mijn dochtertje gemaakt, maar dat was overgetekend van een bestaand jurkje. En nu ben ik hetzelfde principe aan het toepassen voor een short-salopette voor mijn zoontje. (maar voorlopig loop ik nog wat vast ... nog effe oefenen en zoeken maar)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooh, supermooi jasje en superstoere neus! Ik doe héél graag mee voor het naaitechniekenboek. Binnenkort komt hier immers voor het eerst een naaimachine binnengewandeld. Spannend he?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oh, patroontjes heeft een mes nooit genoeg he! Ik haal veel patroontjes van etsy, maar dat had je zelf duidelijk ook al ontdekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi! Bij mij kriebelt het al een tijdje om terug achter mijn naaimachine te kruipen... Voor mijn jongen, mijn meisje en mezelf!
    Ik heb nooit echt naailessen gevolgd, meegekeken met de mama en dingen uitgeprobeerd. Ik zou dan ook graag meedoen voor het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ooooh wat een schattig jasje! En dat allemaal door een toevallige ontdekking van je blog via facebook. Ik doe zeker mee voor de patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik doe ook heel graag mee met de Give-away, het handboek zou ideaal zijn voor "Den Gestikten Draad"!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, dat jasje is echt geweldig! Ik moet nog heeeel veel leren voordat ik dat kan, maar ik bewonder in de tussentijd het moois dat jij (en andere bloggers kunnen) kan maken.
    Ik doe graag mee voor het boek, om het ook te leren :)
    En eh, ik weet (nog) geen bijzondere patroontjes te melden... Sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, keimooi jasje! Dat mij direct laat denken aan een winterjas voor mijn dochter! Ik lees hier al een tijdje mee en meer en meer wil ik als tweede kindje een jongen :-) We zullen zien, zal waarschijnlijk nog een tijdje duren, maar je weet nooit... Ik speel graag mee voor de patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik wil graag werk maken van mijn zomervoornemen, leren naaien. Dus waag ik mijn kans voor het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ik doe graag mee voor het boek. Waarom ik en niet een ander? Tedoem( dat deuntje kan ik helaas niet typen)Ik ben een stikleek. Serieus. En zou graag in een mum van tijd veranderen in lady stitch. (al is een mum van tijd relatief, zenne) Voila, daarom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey, Zo mooi dat jasje. Voor jongenspatroontjes kan ik je niet helpen.
    Ten eerste met 3 meisjes die veel handtasjes, rokjes en zakjes willen komt onze oudste niet vaak aan de beurt....
    En ten tweede, ben nog maar een beginnend naaister....
    Dus dat boek zou goed van pas komen....

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Goh, zo'n patroontje wil ik ook wel graag winnen hoor! Ik kijk ook al uit naar de jongenspatroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hier een jonge mama die net aan het leren naaien is. Voor ons dochter vind je wel wat. Maar ik ben idd ook benieuwd naar véél jongensspulletjes.

    Daarom doe ik mee met de wedstrijd... Hopelijk met succes. Want zo'n boek of patroontje zou altijd helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Amai, da's echt geweldig hier! Ik ga voor het boekje, wacht met spanning op de uitleg en kan jammer genoeg geen aanvulling geven op de lijst wegens weinig tot geen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ahhhh... wat een lief mannetje! Erg leuk stofje hoor!

    Ik ben nog een beginnende naaister en heb nog niet veel gemaakt.
    Nu kijk ik dus vaak in de Knippie, op de site van eloleo.be, zsazsa, etc. Maar die kent u ook al zeker!

    Vanaf onderstaand adres heb ik een speelbal gemaakt voor het zoontje van mijn vriendin. LEUK!

    http://shishigirl.blogspot.com/2008/09/basic-geometry.html

    Het boek lijkt me geweldig aangezien ik een beginner ben...

    Groeten, bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Patroontje patroontje! Ziet er namelijk geweldig uit...
    Ik maakte voor mijn jochie onder andere het salopetje en de oprolbroek van Ikatbag.com (maar die ken je mss al...).

    Spannend, spannend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jongens en hun stunten, herkenbaar. :-) Ik ben blij om via via op je blog te zijn beland een tijdje terug. Een mama met jongens die ervoor naait, hoera! Ondanks 2 jaar naailes en een goeie back-up (mijn moeder), beschouw ik mezelf nog steeds als beginner. Helaas kan ik je geen pareltjes van patronen aan de hand doen, ik naai voornamelijk dingen uit Ottobre voor zoonlief, afgewisseld met het broekje van Made.
    Ik wil dan ook graag meedingen voor een patroontje zodat er een evenwicht ontstaat in de broer/zus verhouding qua naaistukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik wil ook graag meedingen voor de give away! Ik zou heel gelukkig zijn met het boek.
    Mijn zoon is 7 jaar. Ik vind vaak leuke patroontjes voor jongere jongens, maar niets tof voor grotere. Misschien kan je in je lijst ook enkele patroontjes voor grote, stoere mannen zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik ben net begonnen met naaien. Dat boek zou dus super van pas komen voor mij!!

    Jij maakt altijd zo mooie dingen voor je zonen, en je bent voor mij dus een goede inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ik doe mee voor de patroontjes, super give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Oh ik wil heel graag het boek winnen, ik heb onlangs ontdekt dat ik toch nog wel wat tips voor beginners kan gebruiken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik heb ook geen tips, vrees ik. Ik teken een bestaand modelletje van mijn zoon over of neem iets uit de Ottobre... Of jouw tips! :)

    Ik doe graag mee voor het patroontje van de superleuke coltrui!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik wil wel meedoen voor het boek.

    En patronen, tja veel verder dan Ottobre en Knippie kom ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Oh wat zou ik zo graag dat boekje hebben :)... Ik surft voortdurend op deze en andere blogs en wil zoooo graag ook beginnen met 'professioneel' naaien, want tot nu toe ging ik niet verder dan inleggen van broeken ahum... En jij maakt altijd zo een toffe dingen :)! Je bent een echte inspiratiebron want ik heb ook twee zoontjes en ja ja de oudste heeft ook de tofste naam Thor gekregen :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Met deze give-away doe ik graag mee! Ik heb nog een hele hoop te leren, ik doe dus graag mee voor het boek.
    Ik heb 1 zoontje van drie, maar die is tot voor kort zwaar achtergesteld geweest tov zijn zusje. Ik vind Ottobre heel goed, maar dat is niet echt een geheime schat, en verder dan MADE kom ik niet...
    Alvast bedankt voor dit initiatief, zoonlief zal content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik vind het een zeer geslaagd jasje. De groene kant die we te zien krijgen in ieder geval!

    Voor een absolute beginner als ik (en mijn zus ook, al staat ze iets verder) zou het boek wel heel handig kunnen zijn...

    Alle tips en truukjes en foto's en dergelijke om mij (en haar) op weg te zetten zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een prachtjasje! Zo'n give away doe ik graag aan mee, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een patroontje als sinds-3,5-week-jongensmoeder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ma zeg zo schoon! En wat een geslaagde kleurcombinatie! Ik waag graag mijn kans voor zo'n schitterend patroontje, wat een fijne give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. oh, dat boek vind ik erg leuk. Daar ga ik voor. groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Als beginnend prutser op men naaimachine, waag ik me nog niet echt aan patronen uit een boek... voorlopig toch nog iets meer hulp nodig en daarvoor "gebruik" ik jullie die alles tot in de kleinste details uitleggen en laten zien via foto's (soms zelfs via video!).

    Ik had me vorig jaar willen inschrijven in een naaicursus maar toen was alles al volzet, dit jaar een pak vroeger geïnformeerd en je gelooft het nooit, maar de cursus zat alwéér net vol. Dus wellicht ook dit jaar geen naailesesn.

    Ik zou dus dolgraag dat boek met naaitechnieken willen winnen met je give-away!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik kan niet kiezen! Je maakt het me echt heel erg moeilijk :-) uhm... doe maar het boek! Geen idee waar je mooie jongenspatronen kan vinden. Eloleo is mijn eeuwige inspiratiebron, maar die ken je al.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. lientjepralientje14 juli 2011 om 16:26

    super-idee die patronen-oplijsting, kijk er al naar uit!
    haja, graag een tip: hoe mijn kleuter/net-kleuter-af jongens ervan te overtuigen dat het zelfgemaakte stuf wél "cool" genoeg is... (en dat er niet altijd een spiderman of star-wars-peet op hoeft te staan :) )

    (... en zou en passant graag een patroontje winnen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. leuk, ik doe ook graag mee!
    leuke jongenspatroontjes, ai, da's moeilijker: zelf teken ik vaak iets na van iets bestaands en pas het aan, soms ook iets uit een japans boekske...

    BeantwoordenVerwijderen
  59. ik heb zelf een jpngen en een meisje. da meisje krijgt vanalles maar die jongen een âk minder. het is veel moeilijker om iets leuks te vinden.
    ik ga voor het boek van koekepeertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Zo een schattig jasje en jongetje!Hier nog een moeder die enkele maanden geleden beginnen naaien is, ben een volledige autodidact, internet is mijn bron en inspiratie (en vanzelfsprekend je blog).

    Ik doe graag mee met de wedstrijd, en ben vooral geïnteresseerd in de patroontjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik kijk uit naar de oplijsting van tips & trics!! Zeker dat ik nog veel kan bijleren. Geen geheime schatkamers hier! En wat betreft de give-away: ik waag een kans voor het boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik ben een grote fan van jouw blog! Ik kijk dan ook vol ongeduld uit naar jouw toekomstige blogberichtjes rond patroontekenen en jongenspatroontjes!!!
    Dan de giveaway...het boek staat bovenaan mijn ik-wil-lijstje!! dus waag ik heel graag mijn kans :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik heb ook jongens en ben altijd op zoek nar leuke jongensdingen! Wat kun je prachtig naaien. Ik zou graag zo'n leuk patroon winnen! groetjes Eva-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  64. en of ik mee doe! En dan liefst voor het patroontje... Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Hey Sha,
    Onderstaande tips staan o.a. in mijn favorietenlijstje en gezien je ook een lijstjes-lover bent ... (mogelijk heb ik er sommige al aan je doorgegeven of heb ik ze zelfs van jou) maar laat ze ons in de groep smijten ... van deze jongensmoeder voor andere jongensmoeders - veel plezier !

    http://pennycarnival.typepad.com/penny_carnival/2010/08/sewing-patterns-for-boys-.html

    http://bisforboycreations.blogspot.com/p/tutorials.html

    http://www.cookcleancraft.com/2011/02/felt-car-play-mat-house.html

    http://www.makeitperfect.com.au/MIP/About%20A%20Boy.html

    http://www.copycatcrafts.com/sew-an-easy-brimmed-winter-hat/

    http://knitty.com/ISSUEwinter08/PATTfishy.php

    http://alemonsqueezyhome.blogspot.com/2010/06/bunk-bed-fort-tutorial.html

    http://alphamom.com/family-fun/holidays/do-it-yourself-kids-bat-costume/

    http://fromanigloo.blogspot.com/2010/06/one-size-fits-many-babytoddler-pj-pants.html

    http://www.makeit-loveit.com/2009/10/peter-pan-costume.html

    http://kojodesigns.blogspot.com/2010/03/kojotutorial-linen-beach-pants-from.html

    http://kojodesigns.blogspot.com/2011/02/kojotutorial-monster-hooded-towel.html

    http://www.cookcleancraft.com/2011/02/car-boat-train-fabric-bookends.html

    http://makeitperfect.com.au/MIP/Dinohunt_Quilt.html

    groetjes,
    Leen
    PS heb je postje over werken met tricot nog eens goed doorgenomen, ben volledig gereed voor de dinostof !

    BeantwoordenVerwijderen
  66. oohhh, ik zou heel graag een kansje wagen voor een patroontje!!! ik ga duimen dat ik er bij zit, bij de gelukkige 4 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Dat boek ziet er wel heel mooi uit, daar wil ik graag een kansje voor wagen. Jongenspatronen haal ik vooral uit de Ottobre, maar die heb je geloof ik zelf al.
    Als ik nog een verzoekje mag doen voor een volgende XY-file: een inleiding over de lockmachien. Wanneer gebruik je best welke steek, wanneer doe je iets met de differentiaaldinges, en meer van dat soort basale dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Patterns by Figgy's niet vergeten hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Het boek heb ik al, een patroon is uiteraard altijd welkom!
    Nu nog kiezen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Jammer genoeg kan ik niet helpen met het doorgeven van secret hiding places van jongenspatronen... Zo blijft de uitwisseling van kennis weer eenzijdig natuurlijk, maar goed, als ik iets zou vinden, kan ik het nog altijd laten weten :)

    Ik ben zeer geïnteresseerd in dat boek én in je tips voor het werken met patronen vol lijntjes - dat zal zeker ooit van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Hier nog iets nieuws opnoemen van toffe jongenspatroontjes wordt bijna onmogelijk. Ik heb deze week bij naaipatronen.nl een aantal toffe patronen besteld van Farbenmix, (onderandere de Bjarne, Yorik, Xavier, en Bandito), maar dat zijn natuurlijk geen gratis patronen. Je betaalt er ongeveer 6,50 euro per patroontje, (nu tot en met vandaag de actie 3 Farbenmixpatroontjes voor de prijs van 2). Voordeel vind ik wel dat elk patroon op hun site http://www.farbenmix.de/nl/home.html staat, met enorm veel goeie stap-voor-stap foto-uitleg (in het nederlands!), zodat het gemakkelijker is om te volgen en te begrijpen wat ze bedoelen. Want sommige naaiboeken hebben er een handje van weg om twijfelaars als ik, flink in de war te brengen met wat ze nu eigenlijk bedoelen zodat de moed me al in de schoenen zinkt en ik het niet zie zitten om een naaiwerk tot een goed einde te brengen. Maar die stap-voor-stap-foto-uitleg vind ik echt wel een handig hulpmiddel.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Handboek voor beginners... ik voel mij aangesproken!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Wat een mooi jasje. heb voor mijn dochter zeer veel kleding gemaakt, maar met nu een jongetje op komst zag ik het allemaal niet zo goed zitten.
    Met dit jasje wil ik er al aan beginnen. Vandaar doe ik graag mee voor patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Deze 'beginner op de masjien' heeft nog helegáár geen patronen; wél een leuk jongenskindje én jongens-brei-patronen, maar hé, daar heb je wellicht niets aan... En ik wil heueul graag het boekje winnen om zelf kleren te maken voor mijn kindje (heb hem tenslotte óók zelf gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Oh, ik zou dolgraag dat boek winnen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Oh, tof, al die leuke tips, ik zal ze eens allemaal goed moeten doorspitten :)
    En heel erg leuk die give-away, zowel de patroontjes als het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Oei. Ik moet kiezen of wa? Heu. Euhm. Ik ga voor het patroon, dan, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. ooo - het boek het boek het boek alsjeblieieieieieieieieieieief

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Mensenlief zeg, ik moet hier tegenwoordig al uw berichtjes in mijn favorietenlijst zetten. Ik doe meeeeeeeeee! En wel voor het patroontje! En dan ga ik nog eens tot in de details uw tricot-postje lezen. Ik ben er bijna helemaal klaar voor, de tricot zat vanmorgen in de bus (en nu in de wasmachine), olé!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Gho, dat boek zou me fantastisch-geweldig-blij maken!
    Enkele handige naaitips zijn bij mij zeker en vast nog lang welkom vermits het nog niet volledig in de vingertjes zit!
    Spannend! Ik kijk al uit naar de trekking! x Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  81. hé, leuke website, met keitoffe ideetjes. Tof dat boek dat je kan winnen. Fijn dat het naaien weer wat gepromoot wordt...persoonlijk vind ik het zo jammer dat dat in de scholen niet meer op het programma staat. Nog veel succes met dit keineig initiatief

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ik doe graag mee voor het boek. Ik heb spijtig genoeg (nog) geen secret places voor patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  83. O wat een mooi jasje! En wat een leuk boek vooral praktisch boek voor mij als beginner ;)

    baci Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  84. heel mooi jasje zeg. En wat een give-away, count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Nog geen geheime tips hier... dus ik moet dringend zo'n boek winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Hoi Nou, ik was net op internet naar een goed boek te zoeken, om als beginneling te leren naaien en zo`n boek komt daarvoor prima in aanmerking.Vele groetjes : Lilian

    BeantwoordenVerwijderen