26 juli 2011

Assorti

Matching outfit

Een T-shirt én een broek dit keer. Volledig rekbaar en volledig assorti. Plus op de groei voorzien, want veel kleren heeft hij nu eigenlijk niet meer nodig. Een extra broek kan geen kwaad, maar T-shirts werden hier de voorbije maanden met hopen geproduceerd, zoveel zelfs dat ik ze hier dan vergeet te tonen.

Matching outfit

Het T-shirt werd met het standaardpatroon gemaakt. De broek met patroon 23 uit de meest recente Ottobre (4/2011). In de zakken van de broek zit de stof van de T-shirt verwerkt. De boordstof werd op de biaismanier, die ik hier beschreef, aan de zakken gezet. Het koord voor de broek werd met de T-shirt stof gevlochten.

Matching outfit

Matching outfit

De spons kocht ik bij Pauli in Leuven. En dat zit goed. Zo goed dat zelfs het serieuze exemplaar onder mijn zonen zich voor de lens een keer liet gaan.

Matching outfit

Matching outfit

Spons dus, dat zit zelfs precies wat te goed.

Matching outfit

Zonen... zucht.

34 opmerkingen:

  1. Schitterend! Toffe foto's en heel mooie broek en shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol, zucht!
    Maar jong, toch, gij moet meedoen in het winkelke dat mij in handen wordt geduwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was vast en zeker gieren bij die fotosessie. Tof toch!
    Zalig ensemble. Zalig. Die broek is suuuuuper. Zo tof die zakskes met die tshirtstof vanbinnen. Goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super. Ik heb toevallig gisterem het patroon van de broek overgetrokken. Vanavond hopelijk knippen en in elkaar locken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! en spons, dat zit inderdaad goed, onze zoon wil ze niet meer uitdoen, die sponsen broeken. Hij heeft ze zelfs allemaal al een naam gegeven, en zijn 'regenboekbroek' is veruit de favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat moest dus zijn 'regenBOOGbroek'..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi om te zien, zowel de zoon als zijn kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend mooi setjes! We hebben hele mooie 'spons'/badstoffen in bestelling staan, dit geeft inspiratie genoeg voor ons ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof! Dat modelleke had ook al mijn aandacht getrokken in de laatste Ottobre. En wat een leuke fotoreeks :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat moet goed zitten!En zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon! Ik wil ook wel een lange broek uit spons, ik zou ze heelder dagen aandoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gemaakt. Mooie stoffen ook!

    Prachtig fotomodel heb je daar trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Perfect, zoals altijd! Supermooie stoffencombinatie (maar ik heb dan ook een zwak voor streepjes).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, zo'n hilarische foto's! En een schoon ensemble natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zag dit broekje in de Ottobre en zat me net af te vragen of het model goed zou vallen. Deze post komt dus precies op het goede moment. Deze broek komt dus op de to do lijst. Nog een vraagje: ik heb net een tshirt gemaakt met zo'n zelfde inkeeping/ sluiting als de zak bij dit broekje. Bij het doorstikken met de tweelingnaald ging het echter wel een beetje lubberen. Enig idee hoe dit voorkomen kan worden? ik moet er wel bij zeggen dat ik tricot gebruikte ipv boordstof. Ligt het daaraan?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Effie: Gelukt?

    @Elisanna: Dat waren dan ook vré toffe broekskes!

    @Linda: Merci!

    @Boomie: Ik ook!

    @Mama Pluis: Heb je de XF-files over tricot hier al doorgenomen? Daar vind je veel tips. Eén daarvan is het gebruiken van een boventransportvoet voor het doorstikken met een tweelingnaald. Veel mensen hebben al vermeld dat ze er miserie mee hebben, met dat lubberen. Zo'n voet (die wel duur is) brengt de oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een broekje die in alle poses goed zit. Dit wordt zeker een favoriet en zal niet veel in de kast hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Machtig mooi! Zo'n sponsen broekjes hebben ze nog het liefst van al hé aan die leeftijd! En als je ze dan nog eens zo schoon kunt maken dan is dat dubbel zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig (schoon en hilarisch)!!
    Ik wil ook zo'n broek!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wauw de broek, t-shirt en foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig leuk en heeel herkenbaar! (ik heb ook 2 zoons!) Knap gemaakt ook, ik zag ze in Ottobre, maar moest nog even moed maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben fan van uwe oudste! Als ik die zie, moet ik spontaan een beetje glimlachen. En de zucht is ook heel herkenbaar, maar nooit van mijn leven zou ik die duvels kunnen missen. Maar genoeg over zonen, uw maaksels daar ben ik keer op keer fan van. Die tricot is GE-WEL-DIG. Die sponsen broek heb ik op mijn to-do-lijst gezet, want die is gewoon helegans perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och ik wil ook zo'n broek! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Merciekes dames (en zo jammer dat heren hier ontbreken é zeg!)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, hier is het ook soms 'zonen, zucht' :-)
    Zeg, ik heb een give-away lopen die je mss wel interesseerd? Schnell! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zeg, ik heb die zakken van de broek eens deftig zitten bestuderen. Klopt het dat ge de boordstof aan de zakken niet met de tweelingnaald doorgestikt hebt?
    In uw xy-files over tricot staat dat dat met zo'n tweelingnaald "moet" omdat het dan wat stretch heeft (ge ziet, ik heb ze goed gelezen!). Is het de bedoeling dat die zakken geen stretch hebben ofzo? Of is er niet echt een reden voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Missy N.: Daar staat niet in dat het moet hoor. Het hoort er gewoon bij als je een plat biaiseffect wil. Mocht je dat helemaal doorstikken zonder een zigzag (die je onderaan krijgt meteen tweelingnaald) dan zou dat idd niet meer rekken. Ik kon dat hier dus ook gedaan hebben, als ik dat biaiseffect had gewild, maar 't moment zelf vond ik dat niet nodig. Daar is weinig reden voor en ik stikte gewoon langs de rand even door zodat de achterkant vast zit en de boordstof nog rekt. Maar ik had dat ook over de hele breedte kunnen doorstikken.

    BeantwoordenVerwijderen