5 juni 2011

Metrotiles

Niet alleen in het verbouwen zelf kruipt veel tijd, maar met het denk- en zoekwerk dat eraan vooraf gaat, hebben we onze handen hier even vol. Ondergetekende neemt daarbij de leiding terwijl de MDH zich volledig in de handenarbeid gooit. Moi, ik google, blader en vraag vooral veel rond.

Hoe de badkamer eruit moet zien, dat kon u ergens in deze uitzonderlijk lange tekst lezen. In een notendop, we beslisten om de badkamer volledig te betegelen. Die tegel werd het volgende onderwerp van een zoek- en denkopdracht. Bladeren leverde niet veel op, maar een googelsessie na een gouden tip deden dat wel. Het worden metrotiles.

Metrotile for the bathroom

Horizontaal geschrankte tegels van 10 op 20 met een subtiel relief. Ik viel ervoor, als een blok. En dat heb ik nodig om met een gerust hart aan een volgende zoekopdracht te beginnen.

Deze site gaf me niet alleen het ja-gevoel bij de tegel, de foto's erbij inspireerden me ook qua kleurgebruik.

Inspiration for the badroom

Inspiration for the bathroom

Ons ganse huis krijgt (ooit) een laag witte verf omdat enkel witte muren mij de nodige rust brengen in de chaos van kleuren die de kinderen en ikzelf hier binnenbrengen. Om in die kleurenbende toch een beetje 'orde' te krijgen, denk ik aan één accentkleur per kamer. En, mezelf dan eigenlijk verbazend, zou ik nu wel eens durven gaan voor roze in de badkamer. Onze ramen zijn grijs, onze vloer wordt dat ook. En verder zijn er witte muren en één oud-roze oude kast. Ik zie het helemaal voor me. Wat denkt u?

28 opmerkingen:

  1. Oh, ik vind die metrotegeltjes ook echt prachtig. En ik vind wit nog altijd mooist voor badkamers enz. Ik vind dat je zeker kan gaan voor dat roze. Dat is het voordeel van je witte basis, je kan binnen een paar jaar weer alles omgooien, door een andere verfke, andere kleur badmatten, handdoeken enzo krijgje weer een heel andere badkamer. La vie en rose, doen!(toch voor de badkamer)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat ook wel kunnen, maar dan wel een knalroos en geen babyroos.
    Je gekozen tegels zijn geweldig, en dat zegt bij mij al veel, want wij hadden bij de bouw het zo moeilijk om tegels te kiezen, dat we besloten gewoon nergens tegels te gebruiken, zelfs onze douche is niet betegeld, maar felgroen geverfd (onze kids vonden dat in het begin wel erg heavy, zo tussen drie knalgroene muren staan...).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook voor knalroze gaan. Die foto's zijn inderdaad geweldig inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een van mijn favoriete kleurencombinaties is oudroze met diepdonkergroen. Groen is rustgevender dan roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van wit, altijd. Mijn meubels zijn oud (jaren '30) en dus vrij donker, dus wit is idd dan het enige wat evenwicht brengt.

    Metrotegels zijn altijd mooi, al zou ik persoonlijk niet alle muren doen, maar dat is natuurlijk elk zijn gedacht (zoals alles trouwens). Het leuke aan het kleuraccent in je 'losse' spullen is dat je ze kan veranderen als je ze beu bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk ja, roze-roze! Oók mooi met wit en grijs : Oranje. Oranje is ook zo'n blije kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, die tegels! Die wilde ik ook, maar dat bleek veel te duur. Of misschien niet goed gegoogled :-) Ik kom eens luisteren bij u.
    En roze, we hebben zo'n roze muur, hier boven. Kom maar eens kijken. Als het uw kleur is, moogt ge de rest van de pot hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tegels! Dat roze is niet echt mijn ding, bij niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moooooooooi! En wij hebben metrotegels hier in de keuken van ons huurhuisje, klassiek voor een keuken, maar tof voor een badkamer denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, Oontje, ik ga ook zo eens interieurvragen stellen en zien of de verf gratis binnendwarrelt. :-)

    Mijn schoonzus had vroeger een roze muur in de badkamer, voor de rest wit. (En donkergrijze handdoeken). Was heel mooi, tegen alle verwachtingen in erg 'badkamerig'.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. metrotegels zijn de max! Heb ze al wel eens (maar waar was dat nu weer?) in andere kleuren gezien bv zwart en die vind ik zelfs nog mooier. Is natuurlijk te zien hoe ze gecombineerd worden met alles errond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou ook van wit. Kleurtjes komen daar zo goed op uit.
    En dat je goede smaak hebt, dat wisten we al!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat gaat echt geweldig mooi worden, die badkamer van jullie!
    Wij hebben ook nog lang getwijfeld om onze hele badkamer (incl. vloer en plafond) wit te betegelen, maar dat zag ik, poetsgewijs, toch niet echt goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @hotelmama en elke: Dat is het hé, dat kunnen switchen. Ik ben namelijk snel iets beu, behalve wit dan :-).

    @Elisanna: Maar gaat dat rustgevend zijn een knalkleur?

    @Alejosa: Mijn keuken zal al volledig door groen gedomineerd worden. Ik moet sowieso opletten met groen. Ik neem daar steeds te veel van, in huis, in kleren, in spullen, ...

    @Oontje: eigenlijk wreed goedkoop, kleine 20 euro de m². En ik kom zeker eens zien voor die pot!

    @Riet: aha een goeie bevestiging dus!

    @Sopofiepie: Ik vond ze in Tongerlo (Cevo)en daar hadden ze nog beige (bwek). Op de UK-site hebben ze wel nog groen en zo. Ook erg schoon.

    @Emma en Mona: ;-).

    @Needlework: sssshhhhhh...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Doen jong. Ik vind oudroze een heel mooie kleur. En idd rustgevend. Calming. Relaxing. Zen. Knalroze zou ik dan net daarom ook niet doen.

    En die metrotegels zijn de max. Is de tegelfase daar al?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Polkadotjes: Nog chappen en dan tegelen = badkamerelementen plaatsen = bad nemen = bleiten van geluk = gij komt er ene op drinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalig! Metrotiles! Heel mooi! Ga je ze kopen via internet? Anders: ik denk dat ze ze hebben bij Deganck op de Hundelgemsesteenweg of bij Euro Caro in Wondelgem. Bij De Grootte in Wondelgem hebben ze ook wel 't één en 't ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Sybille: We gaan ze in Tongerlo halen, bij de plaatselijke bouwmarkt waar de schoonouders gaan. Die vinden daar alles zoveel goedkoper dan bij ons. Maar moest je ze nog beter dan aan 18.89 per m² vinden, gillen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. bij Impermo staan ze nog goedkoper! Metro wit voor 15,99 / m² btw incl.
    http://www.impermo.be/nl/badkamers/promoties
    Wij hebben die ook gebruikt voor een spatwand in de keuken. Voor ons om de hoek maar misschien net te ver voor jullie? Het is namelijk in Sint-Truiden.
    En gaan voor die oud-roze kast zou ik zo zeggen!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik denk ja ja ja! Dat gaat zo mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wij hebben in onze badkamer ook witte metrotegeltjes, maar niet de hele muur. 1/3erboven is mosterd-geel, mooi zenne, is heel 'zonnig' 's morgens als de zon binnenschijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij hebben zulke witte metrotegeltjes voor de muur achter het keukenaanrecht. En ze komen van bij Impermo,zoals hier al gesuggereerd werd, aan 13€, als ik het me goed herinner.

    Ik moet wel toegeven dat de tegeltjes beter tot hun recht zouden komen in de keuken, dan al anderhalf jaar in dozen in de garage...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Metrotegels blijven voor altijd leuk ;-) Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooooo, wij gaan dat ook doen van die metrotegels! Ik heb nog niks gegoogeld en ben u dus ongelooflijk dankbaar voor dit postje!
    Oud roze lijkt me ook zooooo romantisch in een badkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wij hebben onze badkamer ok net af en kozen ook voor metrotegels in gebroken wit, vind ik net iets mooier dan wit. We combineerden het met aubergine ecoverf en olijfgroen, die we zelf mengden. We werkten het af met een oude spiegel van op een kast en Marokkaans aandoende lampjes. Moet zeggen dat de kleurencombinatie en de sfeer enorm geslaagd is. Ga voor knalkleuren, voor een instant vrolijk gevoel in de morgen! Met wat waterminnende planten en retro accessoires is dat fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb net dezelfde tegeltjes in mijn keuken en ik ben er na vijftien jaar nog steeds verliefd op! Ik zette ze wel zonder voegen en dat heeft een zeer leuk resultaat.
    www.homemadebyliesbet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen