6 juni 2011

Doilyslinger

Doily party

Dat ik iets met doilies heb, dat toonden mijn intussen al bijna versleten tas en de rok al aan.

Doily party

De voorliefde voor de gehaakte lapjes dreef me intussen naar menig kringloopwinkel. Daar liggen ze meestal voor 't rapen. Afhankelijk van de grootte betaal ik er Herentals tussen 0.25 en 1.5 euro voor. In Gent gaat het om 0.75 à 2.5 euro. Een serieus verschil, maar zelfs die 2.5 euro lijkt me geen geld voor een lapje waar toch minstens een uur werk in gekropen moet zijn. Gevolg, ik grits die bijna altijd mee en zit daar dan met een berg van die lapjes. De doilyslinger deed die zo wegsmelten. Er zelf opkomen deed ik niet. Ik zag er eens eentje hangen toen ik bij Fatima langs ging. Daarna was het gewoon kwestie van er nog eens aan te denken en er een uurtje tijd voor te maken.

Doily party

Hebt u er zelf zin in, gebruik dan bredere biais dan ik zelf deed en zorg ervoor dat u zo dicht mogelijk tegen de open rand van de biais stikt. Anders is de kans groot dat de lapjes er niet helemaal in blijken te zitten. Ik stikte daarom ook meerdere keren over het biaislint.

En neen hier geen feest, maar behoefte aan een feestsfeer.

25 opmerkingen:

  1. dat is super !!
    heb zelf ook al een verzameling aangelegd maar krijg me niet zo ver om ze in stukken te knippen misschien met dit te zien wel ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een origineel idee. Zo ziet het er heel hip en leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh! Zo zen en wit en toch zo feest. Superidee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi ! Ik zou vaker naar de kringloopwinkel moeten gaan ... en bedankt voor dit mooie idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had ik daar een paar weken geleden opgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou ik mijn ma haar kantjes afhandig kunnen maken? Flitste door mijn hoofd.

    Ben je gaan breien bij Fatima?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word helemaal zen van uw wasrek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tof idee! en blijf maar weg uit de leuvense kringwinkel, daar zal ik de kantjes wel verzamelen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben jij een vat vol creativiteit!
    Ik weet al waar ik jou plezier kan mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Je moet er maar opkomen. 't Heeft zoiets delicaat mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superidee! Ik heb er ook al enkele verzameld, heb er al eens 1 op een zwart truitje genaaid, maar nu weet ik wat ik met de rest ga doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. http://www.moredesignplease.com/moredesignplease/2011/3/4/diy-doily-lamp.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ik dus wou zeggen: Is dit niet helemaal iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig idee! Dat zou hier ook nog passen in mijn wit huis. Het heeft iets feestelijk,... een heel jaar door een feestelijk huis met de doily slinger.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh schoon echt, heel schoon. Ik zie zo al een lange tafel met een groot wit laken en bollekesservietten erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind die slinger echt prachtig! Ik ga ook op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldig leuk idee zeg! Ziet er zeker bijzonder feestelijk uit

    BeantwoordenVerwijderen