13 juni 2011

Deftige jongens

Die zonen van me.

Handmade brothers

We mochten ermee naar een feest. Het moment om de truuk met het hemd en de broek nog eens boven te halen en de mannen deftig aan te kleden.

Handmade brothers

De broekjes werden met het Madepatroon, en een kleinere versie daarvan, gemaakt. Simpel en snel. Goedkoop ook met deze rommelmarktstoffen.

Handmade brothers

Nils' hemd staat in dit Japans boekje. Het patroon en zelfs de stof ervoor vind je er in terug. Het gaat om één van mijn allereerste Vermiljoenaankopen ooit, Vermiljoenvintage noem ik dat dan.

Shirt for Nils

Het hemd heeft mooie details. Een afgeronde onderkant, een plooitje achteraan en een 'echte' kraag, zo eentje uit twee delen.

Shirt for Nils - details

Shirt for Nils

Het patroon voor Thors hemd komt uit deze Knippie. Eén van de weinige patroonboekjes waarin ik hemdjes in babymaten vond. Een heel simpel model met een 'valse' kraag en een zakje dat ik weg liet. De stof komt uit Den Beer en is voor een jongen wat gewaagd, ik ben me ervan bewust.

Shirt for Thor

En zijn broek? Die ging samen met hem ten onder in de plas water.

38 opmerkingen:

  1. Mooi! Toffe schoenen hebben de jongens trouwens ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al wat versleten, maar dat gebeurt blijkbaar vanaf dag twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sha! Ze zijn om op te eten, die ventjes van jou! Zo tof in hun sjieke outfit :-) Ik ben geweldig fan van Thor zijn hemdjesstof, vooral in combinatie met het debardeurke. En dat plooike bij Nils. En dan die felle broekjes. Manman, perfect gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh An, ik wist dat ik jou mee zou krijgen in de Thorstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, nee, die Beerstof is perfect! Ik zou dat zo gebruiken, zelfs voor mijn oudste zoon.
    En dat ander hemdje is een waar bijouke. Zo mooi! Alles gewoon, de stof, de snit, de afwerking, en uiteraard het venteke.
    Een echt plaatje, uw kroost.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, wat een perfecte afwerking! En gij krijgt die van u nog in hemdjes gestoken, chance! Ik moet bij de mijne al moeite doen voor een poloke...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar zo twee binken ! Heel schoon, stofkes zijn allebei erg mooi. Met zo'n vriendjes mag mijn dochter naar huis komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ge ze zo blijft kleden, gaan ze de vrouwen van hun lijf moeten slaan.

    Alhoewel ik geen fan ben van de beerkesstof vind ik dit toch wel een superidee van U om daar een hemdeken mee te maken: klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niets mooier dan een jongen met een deftig hemdje & broekje.
    Of toch: 2 jongens met een deftig hemdje & broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super zien ze er uit! En ons record voor schoenen verslijten is al vanaf dag 1, ik durf eigenlijk nooit mijn ogen opendoen wanneer ik ze de eerste-ik-draag-mijn-nieuwe-schoenen-naar-school-dag ga ophalen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig schone mannen! En die stof past helemaal!
    Stijlgoeroe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Cute! Ook de schoenen zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thor zijn hemdje, fantastisch! Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Twee echte gentlemen, zelfs zonder broek!
    Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een sjieke outfits! Lijkt me erg bijzonder om je beide jongens zo in zelfgemaakte outfits te zien lopen, wat zal je dan trots zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ga ook hier mee in de superlatieven. Hoe mannelijk kan roze zijn. Vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig! Wat een schoon kereltjes zijn het toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Merciekes!

    @MamaMie: Ze zijn nog wat jong hé.

    @Juffrouw Sanseveria: Vele oh's en ah's doen het hem hier om ze in mijn kleren te krijgen. :-)

    @Elisanna: We moeten daar eens iets voor uitvinden hé.

    @Riet: Thor staat eigenlijk beter met roze dan Nils. Bij Nils gaan ze dan over naar de vraag 'wil ze een koekske?'. Thor blijft er stoer uitzien wat ie ook aan heeft. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow, ik vind dat stofke van Nils echt wel supermooi.. en meestal ben ik meer van de klassieke kant, maar dit is gewoon superhip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar!Die stof van Thor zijn hemdje is prachtig!Wat een knapperds,maar dat zei ik al...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw, ze zagen er alletwee oppperbest uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja man, ik ben helemaal weg van je hemdjes voor je mannen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hele mooie stoere mannen hoor, met toffe hemdjes, dat heb je super gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het hemdje van Nils vind ik echt fantastisch. Heb zelf nog geen kinders, maar als ik al die schone mannekes hier op die blogs zie, begint het toch een beetje te kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Thor zijn hemd is machtig!!! wat een stofje zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oooh Sharon! Wa peisde, uw zonen met mijn dochters? Zo'n schattige, mooie, stijlvolle mannekes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waw! Supermooie hemdjes, allebei! Ik ben weg van het vermiljoenvintage-stofje, en zo'n superhemdje dat je ermee gemaakt heb. En dat stofje voor Thor zijn hemdje, ik zou er zelf nooit opkomen maar het is ook echt geslaagd. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Merciekes Piepow! En Liselore, we smijten die dan in 't kort eens samen, zien of er 'chemistry' is. LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. schoon! Nen Thor kan wat verdragen, zijn naam is nl al stoer genoeg! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. weer zeer net! en de (aaneengezette?) foto met de twee kinders van bovenuit gemaakt is heel tof. zo'n engels sfeertje. 't zijn dotjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Maak jij zelf de patroontjes van die broekjes?
    Hoe weet je de afmetingen?
    Ik vind het allemaal zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van die niet neen. Intussen wel van mijn eigen patronen. Afmetingen zijn gebaseerd op Vlaamse kindermaten.

    BeantwoordenVerwijderen