18 mei 2011

Zeshoeken

Hexagons

Terwijl de nu bijna 150 squares van het erfstuk even in de mand naast mijn bed blijven liggen, haak ik zeshoeken. Voor wie ze bestemd zijn, houden we nog even geheim, maar intussen geven we hier even wat haaktips/links.

Een eerste: Stoffenidee. Een wat ongelukkig gekozen naam vind ik zelf, want deze winkel heeft een vooral prachtige collectie wol en katoen liggen. Als enige in Gent verkopen zij Rowan garen en boeken en zo ging ik er eindelijk eens langs. Een aanrader.

Hexagons

De zeshoeken dan. De tip kwam van mijn gebruikelijke haakmuze. Zij leidde me naar Attic 24 waar de handleiding voor deze zeshoeken oftewel hexagons te vinden is. Wie nog op zoek is naar een tutorial voor het samenhaken van granny squares vindt er deze en deze versie. En mocht u, net zoals mij, nog niet weten hoe een gehaakt deken af te boorden, dan kan dat zo of zo. Ik ga voor de bobble-shell edging!

18 opmerkingen:

  1. leuke zeshoekjes, in al die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik heb me er nog niet aangewaagd, zeker een deken vind ik veel... maar ik zag er onlangs ook een prachtige tas in http://charami.wordpress.com/2011/05/12/ta-daaa-hexagon-vintage-feel-bag/ en deze staan al lang op mijn lijstje: http://priscillascrochet.net/free%20patterns/Wearables/Hexagon%20Boot%20Slippers.pdf
    http://www.purlbee.com/granny-square-slippers/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn stapeltje gehaakte squares liggen hier in een doos, kheb het mij beklaagd dat ik ze niet direct aan elkaar gehaakt heb, misschien komt het er ooit eens van om ze aan elkaar te haken ;-) En Rowan wol is idd super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Suuuupermooi, echt waar. Ik ben als een gek aan het haken aan m'n granny square deken, omdat ik ook graag aan zoiets zou beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gelijkmatig jong! Gij kunt dat zoooo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook een hevige fan van Lucy! En van jouw kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die lapjes! Hogh, dju eh, toen ik nog niet zwanger was zei ik dat ik tegen mijn volgende bevalling ook een erfstuk wou haken, maar dat zal er nu wel niet meer van komen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan zult ge nu toch wel heel rap moeten zijn é Liselore!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig met die kleurtjes! 'k Heb die Attic 24 een tijdje gevolgd. Ongelooflijk wat die allemaal haakt en telkens zo'n schitterende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haken dat kan ik nu eens van geen kanten, dus ik ben jaloers op elk gehaakt stuk dat ik zie. En dan toont gij hier zo een schoon kleurig geometrisch geheel. Jong, ik zie groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn favoriete boek is: 200 crochet blocks van jan Eaton. En ook op Revelry kan je heel veel (gratis) patroontjes vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi! ik denk eraan mijn 3de kussenovertrek in zeshoekjes te maken, na de streepjes en de vierkante lapjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zit nu met ongeveer een halve meter op een halve meter en ik zie er nu idd ook een kussen in. Zou wreed schoon zijn, doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. *pling*
    ;-)
    maar eerst toch maar de streepjes en lapjes afwerken

    BeantwoordenVerwijderen