30 mei 2011

Sponge boy

Sponge shorts

Sponge boy

In Leuven scoor je spons bij Pauli, dat zagen we hier en daar al. Nicky velours en gewone badstof vind je in Gent overal, maar voor spons, de rekbare badstof, moet je bij Artevelde zijn. Dat vertelde zij me. Het aanbod is er beperkt, weinig kleuren, maar tot we op een nieuwe leverancier stoten, moeten we het er maar mee doen.

Sponge boy

De inspiratie voor dit shortje haalde ik bij Jacob. Ik vond er ooit een jeans shortje met ingeknipte zakjes en wist dat ik daar eens wat mee zou doen. Met spons in het achterhoofd werd er gerekend en getekend tot er een aanvaardbaar patroon en een bijna handleiding op tafel lag. Wanneer er een grotere versie voor Nils gemaakt wordt, zullen we die misschien eens op punt zetten?

Details sponge shorts

De foto's op deze blog zullen even van een wat mindere kwaliteit zijn. Onze Canon had last van een error 99. Enkele Fransen zullen dit probleem fiksen, maar die hebben daar wel enkele weken voor nodig.

19 opmerkingen:

  1. Zo'n toffe broek! En wat een geweldig kereltje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er iets schattiger dan een peuterbuikje met een navel die op springen staat? :-)
    Superschoon broekje! Die uitpuilende ruitjes zijn de max! Ik sta alvast te springen voor een handleiding / patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig! De short én Thor! Zo'n sjieke sponsen short heb ik nog nooit gezien. You did it again!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, dat buikje. Alleen al voor dat zicht zou ik mijn jongste de hele zomer met alleen een shortje de tuin insturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snoet even schitterend als broekje.
    (Paulispons? Geef een gil!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handleiding! Handleiding! Handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit te springen om die handleiding. Wat een supercoole broek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uberschattig met dat ronde buikje boven die short.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo een zalig broekske, man ik ga precies terug naar mijn kindertijd maar in dit geval veel mooier en origineler!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tof tof tof! Ja dus voor de handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heyhey hele coole kerel met een keischattig broekje. Heb je daar een handleiding van of een patroon want ik heb hier ook zo'n coole kerel thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie hier net dat oh zo leuke sjorteke passeren van een jaar geleden, waarbij staat dat er nog een handleiding komt. Is die handleiding er gekomen? Ik kan ze niet meteen terugvinden. Help! :)

    BeantwoordenVerwijderen