7 mei 2011

Djellaba

Djellaba for Nils

Je ziet het zitten of je doet dat niet. Roze voor jongens, ik vind het helemaal kunnen. Ik heb dat niet altijd gedaan, maar een tijd geleden stopte ik met het indelen van de stoffenkast in jongens- en meisjesversies. Ik hou de opties voortaan open. Roze, paars, bloemekes, het kan. Niet alles is geschikt, maar soms is het gewoon mooi. Maar zoals ik al zei, je bent ervoor of je bent ertegen.

Djellaba for Nils

Deze stof kocht ik een tijd terug op een homesale van Vermiljoen. Dat het katoentje voor Nils zou zijn wist ik meteen. Het kind met de donkere haren en ogen staat zo goed met felle kleuren. Ik dacht aan een hemdje, maar aangezien ik het apple-model wat beu was, bleef de stof in de kast wachten tot we met de IJverige Wijven dit tuniekboekje aanschaften. Toen de schoonmoeder de stof als 'gelijk iets Marokkaans' beschreef, zag ik plots het patroon van de djellaba voor me.

Djellaba for Nils

Dit patroon is een aanrader, zeker voor beginners die knoopsgaten en kragen nog niet zien zitten. Heel eenvoudig en snel klaar.

19 opmerkingen:

  1. En vooral: heel erg schoon!
    Ik ben ook voor, je hebt me overtuigd :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Stofje is niet mijn ding, maar dat heeft niets met geslacht te maken. De djellaba ziet er lekker luchtig uit voor de zomer. En ik heb het boekje, dus dat komt mooi uit :-) 't Staat Nils wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon! Die felle kleuren staan hem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon!Hij staat er super mee!Ik vond dat al een geschikt stofke voor mezelf maar heb het nooit durven kopen...Echt perfect voor dat patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het stofke is ook niet echt mijn ding, maar het modelletje, en knappe gast dat het hier aan de man brengt des te meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij staat er groot mee!
    Ik vind dat die kleurtjes hem heel goed afgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie hem daar hangen aan dat poortje. Zalig.
    Weeral een perfect maaksel op de lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal voor! Jongens kunnen best wel een tikje roze en wat bloemen verdragen. Het staat hem fantastisch. Uw wederhelft heeft ongelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben voor! Zeer mooi modelletje en superkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, heel mooi! Als het nu uitsluitend roze zou zijn, zou ik waarschijnlijk mijn twijfels hebben (al ligt dat waarschijnlijk ook sterk aan het feit dat ik gewoon helemaal niet van roze hou), maar in combinatie met al die andere felle kleuren, staat het hem heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben absoluut onmiddellijk helemaal voor! Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat roze was me echt niet opgevallen. Ik vind het dus ook absoluut kunnen. En tof patroontje. Hij staat er heel goed mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Nele: Dat zou je nochtans super gestaan hebben!
    @Béné: Niet dat ik weet, in dat tuniekboekje staat het é.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! En een aanrader voor beginners die knoopsgaten en kragen niet zien zitten; ik voel me aangesproken en geroepen en denk dat ik al een bestemming weet voor het autostofje van bij Vermiljoen joehoe!!!!

    BeantwoordenVerwijderen