24 april 2011

Doilyrok

Doily-skirt

De Thunderlilyrok ben ik beu, hij begon mij wat te irriteren. Wat me er vooral aan stoort, is de hoogte van de rok in combinatie met de te smalle tailleband. Tussen mijn taille- en heupomtrek is er nogal wat verschil. Brede heupen en in vergelijking daarmee een smalle taille doen mijn rokken omhoog kruipen. Mama P's rokken lieten me nadenken over de nodige aanpassingen aan het Thunderlilypatroon. Ik wou een rok met brede heuppas, één die niet in mijn taille begint maar wat lager én een minder klokkend model.

Met een rok op het lijf en wat spelden in de aanslag merkte ik de zones waar aanpassingen nodig waren. Daarna durfde ik het eindelijk aan om zelf aan het patroon te sleutelen. Wanneer het over stikken gaat dan ben ik alle drempelvrees kwijt. Ik wil het allemaal wel eens proberen en de schrik om iets fout te doen heb ik al een tijd geleden overwonnen. Patroontekenen is een ander verhaal. Dat blijft één van die dingen waarbij mijn adem stokt wanneer ik nog maar denk aan zelf wat lijnen op papier zetten. Maar blijkbaar is ook die angst aan het wegebben. Het idee dat al even in het hoofd zat, gaf me een duwtje in de rug en de madam die het idee in de praktijk omzette, trok me helemaal over de streep.

Doily-skirt

Al een tijdje dacht ik na over een rok waar een doily in verwerkt zit, maar ik wou er het Thunderlilypatroon niet voor gebruiken en ik zag maar niet in hoe ik het op een deftige manier moest realiseren. Toen ik Eloleo's nieuwste tas zag, ging ik bij haar met het probleem te rade. Het idee werd door haar instant uitgetest, uitgeschreven en daarmee opgelost. Geniaal én übervriendelijk, wat een vrouw!

32 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk: het model is pérfect voor jou! Hij zit je als gegoten. En weer zo origineel. Dat wordt daar een schoon huis met een schoon madam in schone rokskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben jij dat? Waw, je lijkt wel een ander mens! Hij staat je fantastisch! En mooi groen, zeg. Mmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fwiet fwiet you sexy lady ;).

    Laat de massaproductie maar beginnen! Weeral helemaal uniek en perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las hier al vaker maar dit wil ik nu luidop zeggen: erg mooi en fantastisch dat je dit zomaar zelf heb aangepast!
    Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan! Leuk ook, met die doily erin verwerkt. En hij staat je inderdaad heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en LIVE is ie nog leuker ! (groen is wel ons favoriete kleurtje !!!)
    ik zal vol goeie moed aan de mijne voortwerken - het resultaat volgt binnenkort, merci voor de hulp xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Indeed, fwiet fwiet! You foxy lady!
    Ik zie hier het begin van een zomer-rageke ontstaan. Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amazing, echt waar. Voor zoiets zou ik graag beginnen naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och geweldig! Wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee en het past perfect bij deze rok. Héél mooi !

    http://hetstartendesaartje.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wijs wijs wijs! Goed gevonden, jong!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik wil u wel eens zien nadat ge met deze rok in slaap bent gevallen in de volle zon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D! Het zit u echt als gegoten, geen rimpeltje op de buik te bespeuren. De perfecte rok voor u bestaat! En dat originele accent is weer zo typisch voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. waaaaaaaw wat een fantastisch idee zeg om dat daar zo in te verwerken.schoooon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Oontje: Ik ben dat ja, LOL, maar gelijk niet echt vermagerd of zo (dedju!), 't zal 't model zijn. Groen van de Strek.

    @Marta: Merciekes, das tof dat er dan eens commentaar komt!

    @Leen: Gillen als er nog eens EHBS nodig is hé!

    @Eloleo: En nog eens merciekes hé!

    @Mama Saartje: LOL! Gelukkig ben ik geen zonneklopper, ge ziet dat toch wel aan mijn 'melkkitjes'

    @Je Supoze: Die rimpeltjes zitten onder de pas ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ge moet er maar op komen, zeg ik dan!!! Echt iets voor jou, en je creatief brein. Hij staat jou echt schitterend, zo flatterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tell me. Hoe doe je dat dan dat je rok niet steeds omhoog kruipt? Ik heb hier nl hetzelfde probleem met al mijn rokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Katrijn: Nu blijft hij beter zitten omdat, volgens mij, het patroon mijn lijf veel beter ligt. Gebruik je altijd hetzelfde patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, die rok staat u beeldig. Heel schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow! Great Idea! Following you now. You have a great blog and great pics!

    BeantwoordenVerwijderen