2 maart 2011

Snelle piraat

Net zoals bij deze 3 dames, lag de focus dezer dagen quasi volledig op dit gebeuren. U moest mijn huishouden eens zien, verwaarloosd lijkt een understatement te zijn. Met een huishouden kan ik mij daar snel over zetten. De was, het stof, de strijk, ze lopen niet weg. Maar het carnavalsfeest in de klas van de zoon is een eenmalig gebeuren en er moest dus nog een tandje bijgestoken worden. Dat gebeurde wanneer U al lang lag te slapen, wanneer de FB-nachtraven mij al verlaten hadden en het enige wat mij nog stikkend hield de verwachtingen van de zoon waren.

Hij zit momenteel in een dino- en piratenfase. Ik heb ontdekt waarom. Kom hier maar eens een woensdagnamiddag doorbrengen, blijkt dat dino's en piraten nogal veel én luid brullen. Zucht.

In december bracht de Sint hier een telescoop, ooglap, goudmunten en kindergrime. Volgens google afbeeldingen had ik nog nodig: 1 zwarte broek, 1 hemd met ruches en iets met rood en witte strepen.

Pirate Nils

Gelukkig heb ik een goed gevulde stoffenkast en heeft Made een zoon van Nils' leeftijd. Zij postte dit patroon. De broek was in een klein uur klaar. Ik was niet zot genoeg om nog een hemd te maken, maar gebruikte een goedkoop wit H&M exemplaar dat de kast bijna nooit verlaat. Ik knipte een reep witte stof uit resten en een kwartier later kon het geheel als piratenhemd doorgaan. De laatste 10 minuten courage werd gestoken in de brede rood-witte band.

Pirate Nils

En voila een piraat in nog geen anderhalf uur. En een niet gesmaakte fotosessie van 5 minuten.

19 opmerkingen:

  1. Knap gedaan! Maximaal resultaat met minimale benodigdheden en maximale creativiteit :-) (de nachtraaf)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En rode schoenen om het geheel af te maken! Perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! De rood met witte strepen doen het hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, tof hoor! Onze jongens zijn ook helemaal into dino's en piraten, en pas op want dat kan wel nog een tijdje duren. Willem kijkt al een half jaar uit naar carnaval om als piraat naar school te gaan, blijkt dat hij vrijdag iets 'carnavalesk' met oude vodden ofzo moet trkken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe tijdsdruk kan leiden tot zeer creatieve oplossingen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Als je maar creatief bent kan je met weinig veel doen he!
    En Thor zal er ook nog wel plezier aan beleven! Ons Noor had vandaag ook carnavalfeest op school, iets minder orgineel: een elfenkleedje van sigikid, maar ze was wel de enige gelukkig, naast zes megamindy's en tien princessen in haar klas ;). Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, bij ons worden het ook 2 piraten vrijdag!
    Naast het nachtelijk sewingwerk, bewonderenswaardig trouwens, kan ik de baard ook wel pruimen hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai,ik ben weg van die rood-witte band vanonder!Dat wordt de coolste van de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Snelheid en effici"entie. Dat zijn schone kwaliteiten..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! En dan die rode plakker op zijn gezichtje. Een piraat met een peperkoeken hartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Onder de indruk!!!!
    Dit zou mij ongetwijfeld een halve week kosten,..
    Knap werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schoon piraatje. Die rood-witte band doet het hem wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ah kijk, nog een dappere nachtelijke stikster. ik heb voor de volledigheid mijn huishouden zelfs geblogd....
    Uwe piraat ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die piraat moet precies naar het feest zo mooi ,een kleine J Depp
    En mama zoals altijd heeft weer haar best gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je hebt me met je 'jongensspullen' overtuigd om toch es broeken te beginnen maken voor mijne Lancelot en Thor... de wonderen zijn de wereld nog ni uit. Eerst goeie stof zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ge zult zien dat dat echt poepsimpel is, zeker met dat Made patroon!

    BeantwoordenVerwijderen