9 maart 2011

Geslurfd

Hoodie for Nils

Toen het tricotpakket binnen was, viel hij onmiddellijk voor de olifanten. Ik had verwacht dat het de junglestof zou worden, of de draken, maar mijn oudste bleek een voorkeur te hebben voor het grote geslurfde beest. Zijn enthousiasme stak het mijne aan dus een simpel T-shirt wou ik er niet van maken. Toen zij mij de hoodietip gaf, kregen de olifanten een doel.

Hoodie for Nils

Het patroon paste ik wat aan om het geheel omkeerbaar te maken. Dat de zoon de trui nooit met de grijze kant zou willen dragen, daar was ik van overtuigd dus moest er iets mee gebeuren.

Hoodie for Nils

Ik scande een stuk stof in, vergrootte dat drie keer, printte de olifant af, knipte die uit, overtrok het silhouette met verdwijnstift, knipte het oog uit, knipte daar nog iets uit, plakte dat oog vast en kleurde het vlak in met textielverf.

Hoodie for Nils

En nu wil het kind de groene kant niet meer dragen.

Hoodie for Nils

48 opmerkingen:

  1. zo schoon! Dat patroon ligt hier ook al een tijdje klaar voor beide kinders, hoewel ik er waarschijnlijk een no hoodie ga van maken. Maar ik heb zo geen leuke stofkes :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh God Sha. Dit gaat hier van schoon naar schoner naar schoonst.
    Werkelijk. Te schoon voor woorden. Paf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelooflijk megaschoon. Maakt ge er ook zo één voor uw dochter? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, dat is werkelijk schitterend! Van de stof was ik al overtuigd. Maar dit overtreft het nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, schoon zeg. En clever van dat omkeerbare.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw Sharon! Toch ongelooflijk hoe gij elk patroon naar uw hand weet te zetten hé. Toon en ik zijn hier allebei zwaar onder de indruk van uw textielolifant! 'k Zou dat niet meer durven, eens mijn hoodie af was. Hij is echt héél mooi geworden!
    @mama saartje: Ga maar snel kijken bij www.vermiljoenshop.be Zij heeft deze sinds kort ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Celestine: LOL in ruil voor die taart dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waaaaw meer heb ik daar niet over te zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uwen olifant is echt de max; super gelukt, en heel tof modeletje.
    Euh, die kleefpleister hoort dat bij de fotosessie of hebt gij toevallig een beetje wilde kindjes ;o).( jongste hier heeft een beurtenkaart op de spoed)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, gij zijt er toch wel een, hoor! Weer zo'n schoontje!
    En waar zit dat rokje? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verdorie, waarom gaat dat patroon maar tot maat 5 jaar? Ok, dat wordt dus zelf maken want eindelijk 'n superleuk modelleke voor datzelfde tricot-stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh waauw! Ik wil zelf zo'n trui!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi geworden, en zo omkeerbaar heel leuk, in de olifantensfeer! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is een keitof modelletje! Zo mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zucht...verliefd...
    Ik laat mijn jongens niet meer naar je blog kijken, want ik krijg onder mijn voeten dat ik zo geen mooie kleertjes maak voor hen! (en ik voel mij opeens zo een slechte jongensmama met al mijn prul)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! En nog omkeerbaar ook! Petje (hoodie) af!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal weg van deze!Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar allee! Prachtig! :) En hij staat er zo goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik zeg hier niets nieuws, maar toch: zo schoon! en super, zo omkeerbaar en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Marina: Die pleister is deel van zijn outfit. Hij kan er geen afscheid van nemen, elke dag een verse...

    @Oontje: dat komt nog!

    @Marijke: Als je er een online 'hoe patronen wat vergroten' tutorial bijneemt moet dat lukken. Zeer simpel patroon met weinig stukken.

    @Kir: Zotte, gij maakt keischoon gerief. Ondankbaar gebroed! :-)

    @Lily: LOL!

    @iederee: merciekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. subliem zeg! dat zou ik dus zelf ook aandoen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superschoon, echt! Ik zie hier een beetje groen van jaloezie...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. By the way: zie nu ook juist dat ons tuinhuis dezelfde kleur heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Boomie: De fotoshoot ging door in de hof van de schoonouders, maar een tof kleur, idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooooohhh! Dat is echt supersupersupermooi! Ik zou het direct kopen! Of zo'n trui voor mijn eigen zie'k ook wel zitten eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. amai, en ik die dacht dat de olifant flockfolie was!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi! Ik krijg hier binnenkort dezelfde olifantenstof in de brievenbus maar denk dat ik nooit aan jouw hoodie zal kunnen tippen hoor! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooi. en leuk ook zo met die olifant op het grijs. Ik vind die olifanten stof ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, prachtig!! Heb je voor beide gewone tricot gebruikt of sweaterstof?
    Ik twijfel wat, met onze belgische 'zomers'.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee stevige tricots. Een sweaterstof en een dikkere Znok.

      Verwijderen