2 februari 2011

Instant bevrediging

Wanneer ik zoiets of zoiets zie dan besef ik dat ik 't vaak te groots zie. Dingen starten die wekenlang nodig hebben voor ze af zijn, het is mijn specialiteit. Ik kan mezelf soms wel slaan. Te veel willen en daar dan ook te veel tijd voor nodig hebben resulterend in te weinig resultaat. Grrrr...

Vandaar de vernieuwende keuze voor kleine dingen. Snelle mag naast kleine staan wanneer we 't printen van de blaadjes niet meetellen. Mijn printer haat mij, dat is intussen ook bewezen.

De muze van dienst, voor beide projecten dan nog, is mevrouw Vermiljoen. Wat op haar werktafel staat, deed me beseffen dat een strijkplankovertrek niet per se gekocht moet worden. Een kringloopstof waarvoor ik geen dochter heb, werd aan mijn plank gewijd. De diep in mij begraven huisvrouw hoopt dat strijken voortaan nóg toffer wordt.

Ironing board cover

Voor het overtrekken had ik een half uur nodig. De koord en stopper werden uit de oude lap gerecupereerd. De lap werd op de bloemetjesstof gelegd. Daarrond werd met enkele extra centimeters uit de losse pols een lijn getrokken. Uitgeknipt, de rand werd overlocked en zonder te spelden of te strijken (ah ja, ik had geen overtrek hé) stikte ik een tunnel in de rand. Ik liet een stukje open aan de punt waar ik het koord dan doortrok. Stopper op de koord, stof op de plank en aanspannen maar. Instant bevrediging!

Ironing board cover

Na de overtrek was het de beurt aan dé agenda. Degene waar ik verliefd op werd zodra ik hem zag.

Het afdrukken verliep niet echt vl(o)ekkeloos. Mijn papier bleek te dun te zijn. Cursusblokpapier komt dus strop te zitten in de printer. Soit dacht ik, want ik had geen zin om nog een keer naar de AVA te lopen, ook niet toen bleek dat je bij zo'n papier de letters van de achterkant er doorheen ziet.

Calendar

Voor- en achterkant zijn geknipt uit iets van in den tijd waarbij ik boekbinden interessant vond. Een soort papierlaag met schuim ertussen. Ik bekleedde die met stof, plakte er een enveloppe op en stikte het geheel door. De zigzagstiksels zie je aan de buitenkant, maar ik vind dat wel iets hebben. Ik stak overal 'doen'-blaadjes tussen, want net dat is wat ik in een agenda altijd mis. Genoeg ruimte voor mijn lijstjes.

Calendar

18 opmerkingen:

  1. chique, wilt ge bij mij ook wat komen strijken, zal ook zorgen voor een toffe overtrek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jamaar jamaar, ik geraak al niet door mijn eigen manden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Zowel de agenda als de overtrek.
    Ik ben ook fan van snelle projectjes, door mijn ongeduld zie ik graag snel resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, vooral de agenda!

    Ik ben ook te ongeduldig voor grote projecten. En als mijn geduld op is, word ik slordig en daar heb ik achteraf dan weer spijt van...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Sha!!!!
    Dat idee van die strijkplankovertrek ga ik pikken als dat mag...en de agenda ligt hier ook klaar...vlotjes afgeprint,dat wel,maar iets in mij zegt dat de afwerking iets minder vlotjes gaat verlopen...alhoewel,er kan al een maand vanaf;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik pikte zelf leutig bij Lien dus pik maar mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Om ter schoonst! En twee projecten die ook nog op mijn lijstje staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi overtek, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb er net een nieuwe gekocht, 20 euro en bijlange zo mooi niet.
    Mijn versie van de agenda is ook al af, maar die DOEN! blaadjes zijn wel en tof idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dat strijkplankovertrek is geniaal. Die van mij is ook zo hard aan vervanging toe.
    En gij hebt ook al zo'n schone agenda. IK ben stikjaloers, maar weet dat het er hier nooit op tijd zal van komen. Dju.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maar das echt geen werk, echt niet! gewoon efkes beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, mooi! Leuk overtrekje, ik ben helemaal fan. Als ik zou strijken, zou ik ook een dergelijk stofke als overtrek gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gij zijt gewoon té creatief voor mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt geen werk? Mens ik ziet hier al een halve dag te printen. Nog 2 maanden te gaan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook bezig met m'n eigen agenda, ik ben er bijna! Nu heb ik wel een praktisch probleem: hoe krijg je gaatjes in die voor- en achterflap? Alle tips zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Piepow: Die heb ik er gewoon met de perforator in gemaakt. Das zo'n zachte kaft waarmee boekjes gebonden worden (soort van plastiek laagjes met mousse tussen).

    BeantwoordenVerwijderen