27 januari 2011

Warme boten

Warme boten I

De kou bleef aanhouden en de jongen bleef groeien. Een jassenplan stak de kop op en het kind zag de boten wel zitten. Ik wou eerst zo'n deftig jasje, maar toen viel mijn oog op de Nopsa Anorak uit de Ottobre 1/2010. Eens iets anders en het proberen waard.

Jacket for Nils

Anders dan in de Ottobre voerde ik het vestje volledig met lichte fleece. Ik zeg het u, paste ik maar in een maat 98. Zo zacht en warm dat het daarbinnen is.

Jacket for Nils

De extra voering zorgde voor wat denkwerk, maar dat was niets vergeleken met de kangoeroezak. Die bestaat uit 3 stukken en het duurde toch wel een week voor ik door had dat die moesten leiden tot 2 op elkaar gestikte zakken. De voorste buidelachtig met klep waarin Nils straatschatten (euhum) kwijt kan en de achterste met velcro waarin zijn handen passen.

Jacket for Nils

Naast de extra voering veranderde ik ook de knopen en de gaatjes voor het koord. Ottobre werkt met metalen drukknopen en nestels. Ik heb het niet zo voor metaal in kleren vandaar de aanpassingen. Gewone knopen waar de jas moet sluiten en knoopsgaten waar het koord uit komt.

Jacket for Nils

51 opmerkingen:

  1. Dit is een jas waar elk jongetje blij mee zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt hier nog eens 'waawen'!
    Ik zag nooit iets in de drukke stofkes maar dit is het bewijs dat enorm mooi is. Waaw nogmaals! Mijn mond hangt nog steeds open.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zucht. Zo'n knuffelding dat dat geworden is. Een paar rode botten eronder en 't past in de collectie van één of andere hippe webshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mohow, zo schoon! Dat ga ik met mijn lap niet kunnen verwezenlijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mohow, zo schoon! Dat ga ik met mijn lap niet kunnen verwezenlijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merciekes dames! Ik ben er ook wreed content van en vooral van hoe blij de zoon is. Daar doen we 't voor hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai!! Hopelijk kan ik dat ook op een schone dag (binnen ettelijke jaren waarschijnlijk). Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maaaah! Zo schoon... Proficiat! Ik zou zo'n leuk jasje (met zo'n knap ventje erin) zelfs nakijken op straat.. Zo schoon vind ik het! Vele hippe mama's zijn jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Béné: Echt zo goed te doen deze jas. 't Houdt niet zoveel in zunne. Ik had er ook wat schrik van, maar 't viel zo goed mee. Proberen zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!Da's echt zo'n stoeferke hè,een naaisel waar ge intens gelukkige van kunt zijn telkens ge dat kind ermee ziet rondlopen...Nils staat er prachtig mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi!! Echt, Nils straalt erin. Je hebt jezelf weer eens overtroffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een ongelooflijke beauty in een heeeerlijke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt sha, t is gewoon prachtig geworden!
    Kon ik in maat 98, ik pakte die jas gewoon af!
    Zo mooi, zo kanp afgewerkt, zo goed in elkaar gestoken!
    Je bent mijn held!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jawadde, jawadde. Dit is gewoon de coolste gast van de school met dat jaske aan.
    Wat een de max vestje. En die afwerking weeral...gij zijdt mijn grote voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai das mooi! Hij staat er kei goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig gewoon, daar zouden mijn jongens alleen maar om vechten !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waaaaaaaw! chique dinges, nog 1000 keer cooler dan ik me had kunnen inbeelden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is zo geweldig schoon super formidabel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super! Heerlijk stofke en schitterende kap! Ik geloof het goed dat hij daar lekker warm in blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. U slaat mij met verstomming!
    Hoe krijg je dat toch allemaal voor elkaar? Het is adembenemend, en vraagt om algehele navolging ;-) Ik kom op uw schouder kloppen bij onze volgende ontmoeting geloof ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, super mooi! Dat noemen ze nu eens kwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dat is gewoon helemaal écht! zo tof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, zo schoon!
    Dat patroontje heb ik ook ligggen, moet ik onthouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk warm ingeduffeld! Hopen op nog wat koude dagen? ;o)

    Petra
    (vriendin van je collega Katleen H)
    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super! Er zijn zo van die kledingsstukken van vroeger die ik mij nu nog heel goed herinner. Deze jas wordt er voor je zoon zeker en vast ook zo eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Merciekes iedereen, tof om te lezen die reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja zeg, het is prachtig geworden! Zo supermooi en superstoer dat hij daar staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Supermooi is het geworden en zooooh lekker warm dat het eruit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat je een bieke bent wat naaien betreft dat wisten we ,maar dit is echt weer een kunstwerkje om maar niet te spreken van dat fotomodelleke
    dikke proficiat!
    Ik heb het ook koud (hintje)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. waaaaw, die wil ik! Mooi model, schone stof en zeer netjes afgewerkt, Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. 40 reacties al! En terecht. Ik ga het dus ook nog maar een keer zeggen: schoooooon!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. amai zeg mijn mond valt open... super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. SUPERRRRRRRRR!!!! Sha; ik ben zo'n grote fan van jou! Btw, mijn schoonzusje heeft die dag in oktober ook al gereserveerd!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit schept nog meer verwachtingen voor onze swap :-)
    Gewoon weg prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat schoon (kind én kledij én foto's)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. heel, heel, heel erg schoon! foto's waarop de jas helemaal tot zijn recht komt en dat midden in de verbouwingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gisteren, ik haal nichtje (3 jaar) af aan school.

    Een jongen in de gang viel mij op. Meer bepaald: zijn jas. Ik dacht al dat ik dit jasje al eens ergens zag. Toen de jongen (die de jas net heel flink aan de kapstok gehangen had) nog eens een giraffenhemd aan bleek te hebben ... kon ik niet anders dan uw zoon herkennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ik heb een shortlist gemaakt van modelletjes om uit te kiezen voor de zoon van 4jaar, en deze staat er tussen. Enige twijfelpunt: krijgt een kind zo een jas zelf uit? Maar verder: nog steeds jaloers op deze jas, en de stof

    BeantwoordenVerwijderen