9 december 2010

Want ik zie den dezen ook graag hé

Shirt for Thor

Na de hemdjes voor Nils en 't gerief voor mezelf knaagde 't geweten. 't Ventje met de afdragerkes moet toch ook eens iets propers krijgen hé. Een hemdje uit het eerste exemplaar van 'Burda handig & creatief'. Een magazine dat waarschijnlijk een stille dood gestorven is want ik vind het nergens meer, zelfs niet op het net. Jammer, want er staan een aantal zeer simpele patronen in en wat stap-voor-stap handleidingen.

Omdat ik in Thors maat geen ander patroon vond dat uit zo weinig deeltjes bestond als dat van Nils, ging ik voor één van de simpele BH&C patronen. Makkelijk in elkaar te steken, maar het resultaat van deze maat 80 is voor mijn 15-maander te groot. Nils kan het dragen, maar dan is 't eigenlijk wat te kort. Blijkbaar een patroon voor brede korte mannekes.

Shirt for Thor

Het zakje zat niet in 't patroon. Er zat een op te stikken zakdeel bij, maar ik wou eens iets anders en toen ik een H&M-hemd van Nils zag liggen met zo'n paspelzak was 't rap geklonken.

En neen, ik ga eens niet zagen, ik ben content.

14 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig en ga u een keer keihard na-apen met dat zakske. Zóóó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ge hebt er weer uw eigen ding van gemaakt met dat zakske. Keischoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een mooi blousje zeg! Zucht, ik wou dat ik dat ook kon!
    Erg leuk, leuk stofje, mooi zakje, lekker mannetje met een lief snoetje!
    Top!


    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof zeg, met dat zakske!!!
    Ziet er kei-ingewikkeld uit, maar het maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schoon ventje. En dat bloesje; whaw! Die groene ruitjes staan er goed bij. Stof lijkt mij van Vermiljoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en "proper" zal hem zijn, amai wat mooi afgewerkt, dat zakje maakt het echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hemdje, 't zijn de details die het hem doen!

    groeten,
    Mme Li.

    ps: Ligt mijn verlengdraad bij Oontje?
    (Ik heb haar nog niet gezien of gehoord vandaag.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. stoer hemdje voor een stoer manneke !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Merci voor de complimenten!

    @Kamiel en Odille: yep, bij Vermiljoen gekocht!

    @Mme Li:yep, bij ons aller Oontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. T zal wel zijn dat je content bent! Zo schoon zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. chique dinges, dat zakje en de rest en dat kind en al!

    BeantwoordenVerwijderen