12 december 2010

Dresscode 'red'

Vrijdagavond was de dresscode 'red'. Een kleur die ik, om 'medische' redenen, niet aan het rek hangen heb. Een rood truitje vind je zowat overal, maar de rok die ik in gedachten had niet. Tijdens de laatste IJverige Wijven bijeenkomst begonnen we er dan maar zelf aan en toen bleek er natuurlijk te weinig stof voorhanden te zijn. Dedju, dat werd dus zwoegen op donderdagavond.

'dresscode red' skirt

De rok werd opnieuw met het Thunderlily patroon gemaakt. Dat blijkt intussen niet meer gratis te zijn. Maar voor die ene dollar kunt ge een op maat gemaakt exemplaar toch niet laten liggen?

'dresscode red' skirt

De polkadotvoering en zwarte lichte stretchkatoen komen van de Strik. De broche werd met Mme's handleiding gemaakt en de knoop komt, volgens het oude vrouwke die hem aan mij gaf, van een 100 jaar oud rouwhoedje.

En het thema rood werd dit weekend ook in huis doorgevoerd. 'Skivn' voor elektriciteit... what a joy!

28 opmerkingen:

  1. Een heel schoontje!
    'Skivn', ik moest toch efkes denken :)
    Zitten uw ramen er nu eigenlijk al in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. skoon !

    psst peisde nog eens aan dat bloglinkske ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik ook een super mooi rokje. Vooral het rode lijntje en de zwarte biais onderaan vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Man die is schoon geworden. Ik sta er toch keer op keer versteld van hoe jij met je eigen 'twist' van die geniale dingen maakt. Sjiek jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh zo mooi!! En dat zelfs met die klompjes eronder ;-) Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Man man, mijn ogen kunnen al dat schoons niet meer aan. ;)
    Ik wil dat ook allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Oontje: I wish...

    @Liesel: ja die klompen zijn mijn lievelingsaccessoires ;-)

    @Saar: gewoon maken é!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben het volledig eens met Polkadotjes: jaloers op jouw talent voor schone details!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n schoon compliment An en Mama P., daarom zie ik jullie graag é!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uwe Knapheid; sToch mooi! k zou er zelf wat warmer schoeisel onder dragen...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tikje Wit: maar allez, nu ziet er niemand mijn sloefkes graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo, iemand die jou goed kent gaf me je naam, je maakt idd leuke dingen! En ik versta je westvlaoms wré goed! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Béné: aha ik ben nu wel curieus wie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ola! wreed schoontje, die bloem, het paspeltje mmm, ja hoor. Helemaal JA!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hierzie, dat schoon rokske met het schone broche'ke :) Ik ga de mijne nog wat moeten opfleuren want met enkel mijn rood lijntje steekt die wat af tegen die van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liesbeth! :-) Met dat ik zelf beginnen naaien ben begon ze over jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Béné: Liesbeth met de twee zonen dan!? Aha wat is de wereld klein!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja, zeg wel! En de 2 zonen is ook al een gemeenschappelijke factor si! :-) Mooi rokje trouwens, dat laatste, is dat met zo'n bies onderaan? Ben je al lang bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hebde gij ook 2 zonen of bedoel je Lies en ikzelf?

    Ik ben nu 3 jaar bezig en bij de zwarte rok heb ik een deel ervan geknipt en daar piping tussen gestoken? 't Is dus eigenlijk gewoon de stof van de rok die je onderaan ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. jullie, en ikzelf ook, ook een Thor (de jongste), en ook een Lancelot. :-)

    Leuk idee van die rok, ik ben nog maar enkele maanden geleden begonnen, maar ik zie en leer veel op die blogs! Ben er zelf dan ook maar eens mee begonnen, maar dat is echt wennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh toffe naam! blog staat in de roll, wordt een verslaving, past op!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weeral een supermooi exemplaar! Misschien wel het mooiste dat je tot nu toe gemaakt hebt? Maar daarvoor moet ik het toch eerst es live zien ;).
    Medisch geen rood? Ben jij kleurenblind of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Danke! En Leentje: de couperose weet wel.

    BeantwoordenVerwijderen