2 september 2010

Mooi, mooier, mooist

't Is in feite al oud nieuws, want 't dateert van voor mijn verlof, maar gekregen dat ik heb! Overal las of hoorde ik wel eens over een buurvrouwke of een bomma waar nog wat knopen, stofkes, burda's enzovoort op zolder lagen, maar mij overkwam dat dus niet. Dedju dacht ik en besloot het woord te verkondigen.

Wie 't in mijn entourage horen wou, was op de hoogte van mijn nijd, mijn jaloezie op die chancards met hun ouw vrouwkes. En is 't nu dat ze mijn gezaag beu waren, dat ze 't gerief op zolder echt kwijt wilden of gewoon omdat ik eigenlijk toch meer een sympathieke dan een zaag ben? Ze zochten en gaven me schoon gerief en keken soms wat raar naar het enthousiasme dat ze bij mij zagen toen ze mij hunne 'brol' gaven.

En op de foto's zal ze pas na de verbouwingen staan, maar zij wordt vervangen, want een tante bleek nog zoiets op zolder staan te hebben, maar dan met de letters S-I-N-G-E-R erop geschilderd.













En van al dat schoon oud gerief efkes over naar het schoon nieuw gerief. Op FB won ik eindelijk eens iets! De stoffen/glazen vogelmagneetjes van Vixi . In 't kader van Nils zijn magneetobsessie kwamen die goed van pas. Het tasje kreeg ik er zomaar bij en herbergt mijn klein gerief die in mijn reversible bag met momenten enerverend onvindbaar zijn. De magneet met Nils zijn kopken op liet ik op Petit Bazaar maken bij Emilie Vercruysse.



Merci Vixi en de ouw vrouwkes!

8 opmerkingen:

  1. Jaloeoeoeoeoers op uw gekregen schatten! Ik ga eens een ouw vrouwken moeten ronselen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaaai, nu mogen wij jaloers zijn! Leuk zeg, zo'n zoldervondsten, er zitten mooie schatten bij! Veel plezier ermee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooie knopen, waaw! Blij dat het van pas komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super, die ouwe vrouwkes koorts! Wat een mooie vangst!
    En als je nog meer wilt vangen, kan je eens komen piepen bij onze give away (of keek ik over jouw naam)...
    http://naaiclub.blogspot.com/2010/08/leve-de-zolder-en-leven-de-postbode.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon gerief, ga dat ook eens rondspreiden dat ik niets krijg van oude madammekes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastische oude schatten en leuk nieuw spul! :) Ik heb van de zus van mijn grootmoeder ook al veel dingen gekregen, en het gekste eerst: een assenpot in de vorm van een héééél grote vlieg. hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oo! Mooie dingen allemaal! Ik heb zelf ook twee boeken "Creatief bezig zijn voor de vrouw". Eentje voor vrouwen- en eentje voor kinderkledij. Schitterende titel trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen