11 september 2010

Een wulnde broekske



Of voor wie geen West-Vlaams verstaat: een wollen broekje. Een probeersel voor Thor, met stof uit de Strik. De basis: patroontje 4b uit de Knippie van februari/maart. Deze broek lijkt er eigenlijk niet meer op, maar dat was ook de bedoeling. Ik zocht een gewoon recht patroon dat kon dienen voor 't broekske in mijn hoofd met plooikes en contrasterend stiksel. 't Ziet er ongeveer uit zoals gepeisd, maar bij de volgende broek moet 't patroon achteraan wat verhoogd worden. Met een verse pamper zit ie goed, wat later niet meer.



Op de broek wil ik nog een knoop, maar kan niet kiezen. Welke zouden jullie nemen?

26 opmerkingen:

  1. Schoon! Schoon! Ik zou gaan voor de tweede knoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de tweede van rechts, rustig, rood, en dat op zo'n geweldige broek! Mooi mooi mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat West-Vlaams, daar zit toch ook variatie op hé... bij mij zou't zijn : "u wulnn broekssje" - zeker "u knoptje" met rood in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij ook, Harvest: een wulnn broekssje :-)
    Maar Sha, 't is een 'vreej schontje'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En Lies, waarom ème winder iere daarjuste de hjèln tit zo skwone AN zitn klapn?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Omda kik e bitje Hents en e bitje Bruhs deureen zoen klappen en da kik dat eigentlik e bitje belahelik vienn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi broekje!!! knoopje twee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoen broek! Deine knop nummero tweej en misschin nog a kammezuil veuj derboa?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pff, ik kan het nauwelijk volgen deze discussie als nuchtere kaaskop. Gelukkig helpen mijn west-vlaamse familiebanden een beetje met de taal. Ik zou voor de rode knoop gaan met de witte rand.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij ons ook een 'wulne broekske'. Van knopke 'twidde van reks'.
    Vrji skwone gedoan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mo zo mooi. Ik wil dat ook kunnen maar dat zal nog niet voor sebiet zijn vreesik. IK ben volledig groen op naaigebied maar dat komt wel in orde. Toch weeral bijgeleerd donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook de tweede van rechts en ik ben blij dat ik begreep dat het hier om een wollen broekje ging :) Het Antwerps of het Limburgs is al moeilijk maar het West-Vlaams heb ik al helemaal niet onder de knie. Die kleur is prachtig trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hola, heel stijlvol broekje zeg! En tis hier dringend tijd voor een beetje Limburgs precies. Dus: ich vin 't derde knopke het shünst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey bende westvlamenaars!
    kvin glijk den tweeden of de laatste knoop vree schoon, echt waar maat *met gentse tongval*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 't is hier maar Eloleo die ik niet versta!!!! Wat is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou goan veur knopken nummerken twieje, al kan nummerken drei der oek mee deur. Roewed op een blaa broek, da marcheert altaa, awa. Godde der azoe nog moaken? ;)

    (Een beetje "Nieuwkerks" gemixt met "good old" Antwerps)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Severien, grappig! Ik ga er nog maken ja, een grotere voor Nils en er liggen nog carreekes klaar voor Thor/Nils.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super, ik ben al benieuwd naar de broekjes in carreekes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow! Ik zou gaan voor de tweede knoop, lekker marine achtig!
    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wuk einkik ier ollemoale gemist joenk?
    Een schitterend broekske en een zalig discussie.
    En jep, ik versta ook enkel Eloleo niet...kammezuil...wuk is dadde begot?

    Sjapo me joan wulne broekske!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 't Ziet er goed uit, dat broekske.

    Welke knoop is het geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 2de knoop van links won! ik had er zelf ook een beke een voorkeur voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een leuke broek! Helemaal super!

    Ik wilde jou ook even laten weten dat ik erg geniet van je blog en vandaar een kleine verrassing voor je heb op mijn blog.... (hint, het is een award!)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Spikkel: Merciekes! Ik zet mij vanavond eens goe neer om daarover te lezen en te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie kleur ook, helemaal in de mode! Ik moet echt ook eens beginnen aan een reeksje winterbroeken...

    Petra
    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen