1 september 2010

De 'anders omgekeerd' boekentas



En daar ging hij dan.

Hij liep de klas in, ik slikte even, maar al bij al leken we beiden content. Zowel met de verandering als met de boekentas. Nils liep de Vermiljoenshop binnen en koos resoluut voor de Sirenestof. Thuis bestudeerde hij 't nog ne keer en zei verbaasd 'maar das anders omgekeerd'. 't Ventje kon er maar niet aan uit dat de ene wagen rechtop stond en de andere op zijn kop. Chance dacht moeder, want moest er ook nog eens met de richting van een dessin rekening gehouden moeten worden, 'k had het daar verzekerst gesmeten. Niet dat het zo moeilijk maken was, maar 't was een persoonlijke uitputtingsslag.

Als ge de liefde voor een kind kunt afmeten aan 't aantal uur dat een moeder achter haar naaimachine voor zijn rugzakske zit, dan zit dat hier serieus goed. Want bij deze kan ik u laten weten dat het naaien van deze rugzak (wanneer alles al geknipt is, de applicatie gemaakt is en 't materiaal klaarligt) exact 8 uur in beslag neemt. Den tijd dat moeder gisteren en vanacht achter 't machien heeft doorgebracht. Ziek worden wanneer een boekentas op de planning staat, geen goei idee. Maar soit, ik was toch te zenuwachtig om te slapen.



De handleiding vind je hier en een andere prachtige versie van deze boekentas vind je bij Sew An. Zij voorzag me van tips zoals het gebruiken van een ledernaald wanneer je lamifoam (waterafstotend materiaal) tussen de stoflagen stikt en ze had de oplossingen in pacht voor de fouten in de oorspronkelijke handleiding.



Ik heb het wel voor de details dus ook hier. Een applicatie, geïnspireerd op de stof in een mix van stof, flockfolie en knoopkes. Een lego brandweermanneke aan de rits. En als labelke zijn naamstempel van bij Vlijtig, gedrukt met textielverf.

31 opmerkingen:

  1. Zo prachtig! En die brandweerwagen vooraan. Héél mooi. Hij zal wel wreed content geweest zijn. En gij ook... nà 8 uur!!!!?!! shit zeg...... das wel lang héé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. das ni te doen, maar alles voor de blik in zijn ogen vanmorgend, hij had het er de ganse tijd over gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw. Ronduit wauw.
    Wat een opofferingsdrang!
    Wat een zonenliefde!
    Wat een... zot idee om zelf een boekentas te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, zo schoon, en met zulke leuke details! Veel werk maar dat was het precies wel waard?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjiek, jong! Als je hem binnen een paar jaar vraagt wat het leukste was aan zijn 1ste schooldag, vertelt hij zeker en vast 'mijn nieuwe boekentas' (zou ik alvast doen).
    Ik maakte ook een boekentas voor Suzanne, maar dan een slappe versie en slechts 2 uur werk. Ook mooi, maar het zal wel niet zo lang mee gaan als jou exemplaar! Hoedje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu valt mijn oog er deftig op: die brandweerwagen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mij was die helemaal zelf gemaakte brandweerwagen eerst ook niet opgevallen. Nu dus wel. En waaw, zeg! Wat knap met die stof, die flockfolie en die knopen. Gij hebt het echt, oog voor detail. Om over uw uithoudingsvermogen nog maar te zwijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai amai amai!
    Dat is echt supermooi!
    Maar 8 uur, dat valt gelijk toch nog mee :). Allé, niet rats achter elkaar, maar gewoon, voor zo een mooi resultaat! Ik zou er zeker 80 uur aan bezig zijn :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. allee jong! Moedige mama! Wel schoon resultaat natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier hetzelfde verhaal, uren achter de machine uit liefde voor het kind, ik maakte een tas en leg nu de laatste hand, jij hebt alvast een dikke 10, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Merciekes voor de complimentjes!

    Celestine en Oontje, wat dachten jullie dan wel eerst dat dat was?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 8 uren?? Gij hebt engelengeduld! Bij deze schrap ik het van mijn todo-lijstje, alhoewel ik het heerlijk mooi vind. En dat legomanneke is echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt fantastisch! Ik snap niet dat je er niet meer dan 8 uur aan hebt gezeten. Jong, bij mij zou dat máánden duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alleen 't stikken é was 8 uur, 't knippen was ook al wat werk, vré veel stukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, ik zou nu een ventje van 2 en een half willen zijn!
    Prachtig Mamasha. Waarlijks.
    En 8 uur...dat is niet mis. Maar elke seconde meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben eventjes sprakeloos ... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind ook dat acht uur nog meevalt :) Bij mij zouden dat er zeker 80 zijn ofazo!
    Desalniettemin; heeeeeeeeel schoon, echt supertof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Da´s een onvergetelijke eerste schooldag, voor moeder en zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou ook naar school willen al was het maar voor zo een mooie boekentas
    Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, echt waar! Die applicatie is super en maakt het allemaal net dat tikkeltje meer. En leuk dat 'jullie' eerste schooldag is meegevallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Daar heb ik nu ne keer geen woorden voor!!! Das gewoon spectaculair schoon en perfect en origineel en weet ik niet wat nog allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, echt een geweldige tas! Die brandweerwagen en het legopoppetje zijn super tof!
    En ik vind 8 uur nog best wel meevallen eigenlijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar hoe mooooi! Ge hebt dat goed gedaan zeg! Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die applicatie is echt het einde. Su-per knap gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Supermooi! Over een week gaat hier de oudste voor 't eerst naar school...en ik dacht aan precies zo'n rugzakje. Nou ja, ongeveer dan. Maar als jij daar al 8+ uur over doet, dan ga ik toch maar voor de slappe variant. Echt zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi en minder lang aan gewerkt dan ik. Ik vind de mijne anders ook redelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. 't Zal wel zijn An! Zijn die van u ook zo trots ermee?

    BeantwoordenVerwijderen