22 augustus 2010

Het eerste kleedje



Ik heb zonen en zonen dragen geen kleedjes. 'Dedju' dacht ik en ging op zoek naar een nichtje dat een kado moest krijgen. Lisa werd 8 en ik vroeg wat ik voor haar kon maken. 'Een broek' zei 't kind!

Gelukkig kon ik haar overtuigen met 't argument dat een legging ook een broek is en ze daar een exemplaar van onder dit tuniekkleedje zou kunnen dragen. De paddestoeltjes vond je een tijd geleden bij Vermiljoen en het blauw is nog steeds dat van het Ikea-koopjeshoek-laken.



't Patroon komt uit de Knippie en hertekende ik naar eentje met een enkele stolpplooi. Mijn meisjesexperiment zorgde voor extreme kopzorgen toen ik de V-hals, met 4 stukken bies, ineen moest steken. Uuuuuren heb ik daarop gezweet. En toen werd door Nele en de verkoopster van Mertens in Melle (die mij een papieren versie voorknutselde) duidelijk hoe simpel zoiets dan eigenlijk wel kan zijn...

De knoopjes kreeg ik van een ouw vrouwke en Lisa koos ze zelf uit. Nu ben ik van 't kleedje wel content, maar door het vele gefoefel zit de nicht nu wel met een V-tje waarvan de punt niet precies in 't midden van de stolpplooi zit. Ge wilt niet weten hoe ik daarover al heb zitten zagen.

22 opmerkingen:

  1. Toch wel héééééééééél schoon.

    En van dat ding waarover je al veel gezaagd zou hebben: volgende keer beter, he? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allez, zaagen?, ik vind het nochtans een van de mooiste kleedjes die ik deze zomer al heb zien passeren. Zoiets moois, voor de eerste keer dan nog! Ge zou juist fier moeten zijn, nee? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het prachtig! Je hebt het modelletje veel mooier gemaakt dan het was en de stoffencombinatie is perfect. Om over die lieve knoopjes nog maar te zwijgen. En die V niet in 't midden? 'k Heb er op zitten turen, maar voor mij zit die precies waar ze moet zitten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar zo mooi!! Ik zie die v-hals toch ook niet scheef zitten! Je mag trots zijn op je eerste kleedke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél tof hoor!
    Ja die v-hals: best dat je t zegt, anders zouden we dat hier nooit geweten hebben! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh!!!
    Jij hebt het tuniekje gemaakt dat ik had aangestipt als enige to do uit die knippie.
    Helaas nog te groot voor mijn madammen.
    Mooie combinatie stofjes, hoor!
    en je hebt zelf met je neus op de foutjes gezeten. Voor ons vallen die helemaal niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!En al helemaal met die stolpplooi!Geen mens dat dat ziet,van dat V-tje.De stoffencombinatie is ook heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhhhh wat is ie leuk!!! en dat stofje is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tis prachtig. En dat argument van die legging: sterk, sterk. Jij zou een goede supernanny zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, had t kleedje al in Knippie gezien, maar vond het daar precies op niks trekken...
    Mijn mening is bij deze dus herzien, maar hoe je dat nu met die twee stofkes hebt klaargespeeld, daar denk ik nog een dagje overna.

    En neen, dat net niet in t midden, dat heb ik niet gezien en ik zou daar ook niet mee inzitten. Mijn middelpunt van mijn bovenste rij tanden wijkt ook 3mm van het middelpunt van mijn lijf en geen mens dat dat ooit merkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Héél mooi. Leuk met die speciale hals... En die knoopjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. merciekes allemaal!

    @Riet: ge probeert mij toch niet te recruteren é nu die tweede buikbewoner eraan zit te komen!? :-)

    @happyenrose: LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig!!!! en die knoopjes, stofkeuze perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wow, het is superschoon geworden...heel stijlvol. Zo'n mooie neklijn.
    Yes yes, I'm impressed!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar allé, ik vind het echt suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuperschoon, echt waar!
    Ik dacht eerst dat t eentje voor jezelf was, en ik was al jaloers :).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Janina: das eigenlijk nogal een idee!

    Merciekes é allemaal, zo lief voor mij zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi mooi! Ik geloof dat ik vroeger ook een kleedje had met zo'n knoopjes! Mijn meter had dat voor me genaaid ;-) Echt leuk! En ik ga je inhuren om mijn metekindje te overhalen om wat 'meisjeskleren' aan te doen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen