22 augustus 2010

De kroon en de eend



Mijn reis-, verbouw- en cadeauverhalen zijn er nog altijd niet van gekomen, maar die liggen klaar voor de komende dagen. De postvakantieblogperiode start ik nu 't liefst met mijn 1-jarige. Hij bezorgde me een paar dagen weemoed. Ik zit vaak te verkondigen dat ik toch eigenlijk wel uitzie naar de periode waarin beide zonen iets groter/zelfstandiger zijn en blijkbaar mis ik toch ergens wel die verse rozige baby.

Maar allez, we geraakten ook daar weer over en toen sprong het T-shirt-idee me te binnen bij 't zoeken naar een prentje van een eend. Eenden genoeg in onze badkamer dacht ik en startte een impulsieve dissectie. Resultaat na een half uurke: een zelfs Thors brute force overlevende T-shirt. Nu nog eens testen in de was, maar een eend en water, dat zou geen miserie mogen geven toch?

Edit: Het shirt overleefde met gemak de was!

De kroon maakte ik met deze handleiding en ik ben niet content. Moest ik 't opnieuw doen, ik zou dan letten op:



  • het ook aan de vouw knippen van de (stevige) vlieseline. Dan zou je zo geen dikke lelijke plooi meer zien.

  • het niet tot helemaal onderaan stikken van de zijkanten. Dan zou ik zo niet meer vloeken bij het naar binnen plooien van de onderste naad.

Waarschijnlijk zouden jullie dit al ingezien hebben, ik had dat weer niet door. De stof van de kroon, die zie ik al lang graag en ik heb er nog genoeg van liggen, chance, want onze Vermiljoen heeft er geen meer liggen.

7 opmerkingen:

  1. Die eend ziet er er spectaculair uit. Ik denk niet dat je manier van naaien Thor stoort, een hele mooi naam trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje, wat is hij groot geworden !
    cool die eend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, 1 jaar alweer! Proficiat voor Thor! Wat gaat het toch snel, daar krijg je inderdaad wel wat weemoed van (ons ventje wordt over 2 weken ook alweer 1..)
    Leuk dat shirt en die kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kroon én knappe t-shirt! Ik maak mijn kronen ook anders, op mijn blog staat een beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. woehahahaha
    Die eend is zàlig!!!

    En al 1 jaar... dikke proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog een dikke proficiat voor Thor! Die van mij wordt volgende week 1! De kroon is nog in wording... Fantastische t-shirt trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dat shirt-met-eend is echt leuk!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??? Ik heb zelf de badkuip ook vol liggen met eendjes... dus ik zie dat shirt wel zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen