13 juli 2010

Vies zand



Ik erfde de 'fobie' van mijn moeder en eigenlijk vind ik het wel jammer, maar zand, ik vind dat zoooo verschrikkelijk vies. Dat kruipt overal tussen. Dat vind je dagenlang waar het niet zitten moet. Dat zit vol vies gerief gelijk walgelijke sigarettenpeuken en andersoortig afval. Brrrrr...

Moar allez, ik vind het ergens wel spijtig dat ik daar niet anders over denk en ik breng mijn kinders dus maar niet op de hoogte van de gedachten en gevoelens die zand bij me opwekken. Zij kunnen daarvan genieten. 't Is er aan te zien.

14 opmerkingen:

  1. Vooral niet aan denken wat daar allemaal tussen zit. En uw kinders lijken zich daar inderdaad niet aan te storen. Voor moeders kan 't vervelend zijn, maar zij vinden het meestal ongelofelijk fijn. Had Thor dan geen schrik in het begin? Hier vonden ze dat eerst vreselijk vies (allé, net als jij dus :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zand overal; in de haartjes, in de schoenen, in de broekzakken, zand op de vloer, zand in bed..... Bij ons is de zandbak favoriet!
    groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Oontje: Thor heeft gelijk nergens schrik van! Das een roekeloze bruut die overal in vliegt. Helemaal anders dan onze voorzichtige Nils!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goesting in eens een blaarmeerske vandezomer?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In Nederland zijn de stranden groter, langgerekter en schoner - misschien simpelweg omdat er meer strand is voor evenveel sigarettenpeuken :-)
    En mijn truuk is bij thuiskomst het kind met kleren en al in de douche te zetten, daar uit te kleden en af te spoelen. Dan valt het allemaal nog mee.
    Veel zandplezier deze zomer.
    P.S. Stuur je me je adres eens? Ik ga je een brief sturen. (Zie blog tweemeisjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vind op zich t zand niet zo erg, maar als ik t kleine manneke heb ingesmeerd met zonnebrand en hij daarna direct door het zand gaat rollen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Tikje Wit: brrr... 'k was dat nog vergeten!

    @Vermiljoen: laat maar komen die afspraak! Maar ge weet het é, 'k ga zagen over zand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn lief moet er ook niets van weten...onbegrijpelijk. lekker de hele dag op het strand en boterhammen pindakaas met zand eten , hmmmm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begrijp je ZO goed. Ik heb dat over nog meer dingen dan zand. Ik probeer kalm te blijven en mijn fobie niet door te geven ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn man heeft ook zo'n zandfobie. Wat een schitterende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Hiskia: daar kraakt toch af en toe wat tussen de tanden?

    @Emma en Mona: pas op hé of ik werp u een stok toe over fobieën :-)

    @mama'ritha: merci!

    BeantwoordenVerwijderen