18 juli 2010

Ijverige wijven nr° 2

Hier is ie dan, de tweede bijeenkomst van een bende ijverig naaiende of tetterende madammen, met wat vertraging weliswaar. Vergeef het mij en mijn hoofdpijn alstublieft. Mijn bijdrage bestond dan ook vooral uit tetteren.

Op papier tellen we nu een 40-tal ijverige madammen, in de praktijk ging het over 16. Een aantal zijn met verlof en een aantal hebben volgens mij last van drempelvrees. Ab-so-luut NIET nodig! Vraag het haar, haar of haar maar eens.

Kernwoorden voor deze Nieuw Gentse aflevering:

'schatten van op grootmoeders zolder'



'dé stolpplooirok'



'service door Vermiljoen'



'voor elk wat wils'



'het zelfgemaakt gerief showen'



Volgende afspraak: 11 augustus in Sint-Amandsberg. De andere data en mail voor meer info vind je hier.

En hier mijn eigen, wegens te weinig naaiijver, dan maar thuis afgewerkte stuk. Een borstschort met een 'vintage' Ikeastofke. Voor een zwangere collega. Ne mens zou er voor minder ene vragen.

5 opmerkingen:

  1. ik kijk al reikhalzend uit naar de volgende editie! 't Wordt elke keer toffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Zo'n fijn stofje van den Ikea!
    Is het van de meterwaren, of uit de koopjeshoek? En zouden ze het nog hebben....? =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Zo'n fijn stofje van den Ikea! Is het van de meterwaren, of uit de koopjeshoek? En zouden ze het nog hebben....? =)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Deery Sue: Das er eentje van echt lang geleden uit de meterwaren en ze hebben dat niet meer. Jammer, want 't is hier nu bijna op...

    BeantwoordenVerwijderen