26 juni 2010

Wedden en winnen met 'Mama P vs. Mamasha'

Had u 't al gezien? Mama P. die heeft een gelijkaardige haakmicrobe als Mamasha te pakken. Terwijl deze Mama streeft naar een véél te groot deken, zal Mama P. 't jongste Polkadotje van een kleiner exemplaar voorzien.

Een beetje achtergrond die u nodig hebt voor de weddenschap, voor de gok. De gok die u mag wagen in een echte haakwedstrijd. Een heus haakconcours met als vraag 'wie haakt er in één maand tijd 't meeste squares?' Ik hoor u allemaal al vezelen 'Mama P. vaneigens'.

Jaja ze is productief, veel productiever dan ikzelf. Toch op naaigebied, maar kijk ne keer naar onze tellers. 9 versus 19! Haha! Maar misschien wil dat niet al te veel zeggen? Want Mama P. die gaat namelijk op verlof. Verlof waar ze wilde haakplannen voor heeft. En daar gaat ze mij misschien voorbij steken? Of niet? Wat denkt u? Waarom zou u uw mening uiten? Omdat er wat te winnen valt natuurlijk.



Een sleutelhanger, fimoring, fimoknopen en... een stempel!

Laat een berichtje na waarin u gokt op Mama P. of Mamasha. En neen, ge moet niet beschaamd zijn, ja ge moogt Mama P. pakken. Maar das op eigen risico hé! En ge hebt tijd, tot en met 26 juli.

49 opmerkingen:

  1. Gewoon om eens een gokje te wagen.
    (Winnen is meestal niet aan mij besteed.)

    Ik ken jouw zomerplannen niet, Mamasha,
    maar omdat ik helemaal niet tot haken zou komen op reis...
    Een gokje op jou!

    (Sorry mama P.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, dit is moeilijk... Jullie lijken me allebei mensen die afgeven. Maar jij toch nog harder dan mama P. :-) Ik denk dat jij gewoon NIET WIL verliezen. En daar ook alles aan zal doen. Al moet je op karakter de laatste nacht nog 30 vakskes haken. Dus ik gok op jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mor hoe geweldig!
    Awel ja, kijk, omdat ik ook denk dat je gewoon niet wil verliezen en omdat er dan al 3 madammen op u gestemt hebben en dat dan een extra motivatie is om zeker niet te verliezen stem ik op jou!
    Nu ga je ons toch niet ontgoochelen he?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja gij natuurlijk, want ge wilt veel te graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh gunder competitiebeesten!

    Allez, hups een stem op jou(want ik zou ook niet zoveel haken op vakantie)

    Maakt maar dat uw kamp wint hé, springt maar achter u haakpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gok op u! Ik kan me niet voorstellen dat polkadotjes veel gaat haken op verlof met een resem kinderen :)

    GOGOGO Mamasha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. allé voor de spanning en de sensatie zal ik voor mama P stemmen, anders gaat dat schaap helemaal gedemotiveerd geraken omdat er niemand in haar gelooft. dus hup mama P!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't Zal spannend zijn, want jullie zijn vast aan elkaar gewaagd. Maar allé, ik gok dat jij er enkele meer gehaakt zal hebben dan mama P.
    (Kwestie van de stressspanning een beetje op te drijven...)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik zou gaan kamperen, zelfs zonder kids, zou er bij mij van haken niks terecht komen. Dus ook ik stem op u.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik stem op Mama P, anders is toch niets geen wedstrijd meer aan als iedereen op u stemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vraag me af op wie mama P gokt. :-)
    Dus gok ik op haar. Misschien dat ze haar oudste al kan inschakelen. (Of is dat wedstrijdvervalsing?)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik gok ook op jou (sorry mama p.) omdat haar zomerplannen wel een beetje roet in het eten zouden kunnen gooien.

    Maar veel moed aan allebei hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dedoeme, wat is dat nu weer voor een moeilijke kwisvraag! Awel hè, ik denk dat Mama P wél veel gaat haken op vakantie, nest kinderen of niet. En ik zal u zeggen waarom: omdat het zo verdomd verslavend is. En omdat die kinderen zichzelf wel bezighouden. En omdat ge 't zo gemakkelijk overal kunt doen: op de grond, in de tent, in de strandstoel, in de auto onderweg...

    En nu hoop ik dat ik u voldoende gemotiveerd heb om het NOG beter te doen hè Mamasha :-) Ge zijt alleszins al goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste mensen,
    Ts ts ts. Jullie houden er geen rekening mee dat Mamasha, als haar verlof in gaat, ook niet meer moet pendelen...geen haakuurtjes meer dus voor haar.

    Ik daarentegen moet 1600 km lang op de passagiersstoel zitten...heen en terug. Extra informatie: ik ben een hele vroege vogel...terwijl mijn reisgezelschap (inclusief man en kinderen) wel graag wat blijft hangen in hun bed/slaapzak.
    Ik ben echter tevens ook een avondmens. Aha, en gulder nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik gok op Mama P omdat die heren teller al een tijd niet meer heeft aangevuld in het geheim (denk ik) en omdat ze der desnoods nachtwerk van zal maken.

    Leuke wedstrijd trouwens! Gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. als je de achternaam weet van mamamsha ben je héél héél zeker da ze nie wil verliezen zodus mamamsha ga er maar voor want ik wed op jou

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ienemienemutte, tienpondgrutten, tienpondkaas, ienemienemutten is de baas...
    mama P dus, voila, ne pure gok.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik gok op een gelijkspel, kan dat;)? Nee serieus, ik ga deze keer voor de underdog: Mama P gaat winnen volgens mij! Maar ik supporter voor allebei. Dat de beste moge winnen: you go girls!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik gok op mama Sha! In de hoop dat ze naast het haken en moeder zijn toch ook wat tijd voor zichzelf maakt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik ga zelf binnenkort op reis en neem mee... mijn haakwerk. dus ik gok op mama P!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eén stem voor Mama P natuurlijk, sorry mamasha, want ik kampeerde ook altijd met drie kinderen en een haakwerkje. En vanaf de tweede dag zitten die constant of in het zwembad/speeltuin of bij nieuwverworven vriendjes. "mama wij zitten daar hè!"
    `Du...us ....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Spannend zeg!!!

    @Mme Li: in de komende maand
    weinig plannen behalve pendelen naar 't werk...

    @An: amai gij schat mij hoog in!?

    @Riet: gij zeurpiet!

    @Ella Montana: haha! maar op wie stem jij nu?

    @Polkadotjes: och gij, nu wist ik dat niet van diene vlucht hé!!!! (en voor de rest, ik ben zo geen ochtendmens, wel een nachtraaf...)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Mamasha: vlucht, vlucht...den auto jonk! 3200 km in den auto. Dan kunt ge al wat haken he.

    En ik meen het serieus hoor: net 3 uur oudercontact gehad. 3 ouders gezien en 6 squares gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En dat noemt mij een competitiebeest!? Dedju, ik ga een tandje moeten bijsteken...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mama P is duidelijk een inhaalmanoeuvre aan het doen, ze staat al op 16 (net gecheckt). Ik gok op haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, Ella Montana! Ge verwart mij met een TV-serie voor pubermeisjes :-)

    Ik stem dus op mama P hè, was dat niet duidelijk? Maar ik denk wel dat het nipt gaat worden.

    Trouwens, mama P, wat vinden die ouders ervan dat ge daar wat ongeïnteresseerd zit te haken terwijl zij de pieren uit uw neus komen vissen over hun krapuleuze jeugd? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Ella, die zien dat niet hé zeg. Oudercontact is op afspraak. Stel u voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zou het wel leuk vinden als de juf zat te haken tijdens het oudercontact. Een beetje als bij oma op bezoek :-)
    In ieder geval een heel leuke weddenschap. En ik gok op Mama P. Zelf net terug van vakantie en uren in de tuin gezeten - een oog op het kind, een oog op het breiwerk. Dus het moet haar lukken..
    Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha, op u, omdat ik weet da ge nen doordouwer zijt ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, dat wordt gewoon een wilde gok. En dan stem ik op mama P, omdat ze minder stemmen heeft tot nu toe :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Ella: oeps!
    @iedereen: wat meer verlof ingepland, start op 19 juli (kindjes bij grootouders...) dan heb ik nog een week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gewoon voor de sport: ik gok op MAMASHA.

    go go go!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik gok op u. Volgens mij gaat Mama P het op vakantie veel te druk hebben met die polkadotjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik doe ook mee en gok op mama P. want haken is het enige dat je zelfs met een bende kids kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Onze schoondochter weet wat ze wil ,dus doorzetten en winnen
    Komaan Mamasha!
    Waar een wil is ,is een weg en die weg ligt er voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wij duimen natuurlijk op Mamasha het is er eentje die weet wat ze wil ,zodus zet hem op !!wij wedden op jou

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik gok op mama P.,vanwege haar verlof enzo...

    Alhoewel ik die Mamasha in mijn gedachten al zie gniffelen achter haar haakwerk.

    Twee madammen met karakter,hoe kunt ge daar nu tussen kiezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik weet uit ondervinding dat je steeds op verlof wilde plannen hebt, maar uiteindelijk aan niets toekomt. Of misschien is mama P iets gedisciplineerder (fieuw, moeilijk woord om van de eerste keer juist te typen) en zal ze dus elke avond lekker met het Lief zitten keuvelen wijlst enkele squares te haken...
    Maar toch, ik gok op jou ;-)
    Want jij gaat zo in overdrive gaan wegens bang om te verliezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Pfff, moeilijke beslissing, op wie zou ik gokken? Zowel Mama P als Mamasha hebben hun pro's en contra's ... Ik heb hier ne keer grondig nagedacht en geluisterd naar mijn buikgevoel en ga toch voor Mamasha!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik gok op Mama Polkadotjes, ik weet dat 1600 km ver is en lang duurt =)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik ga voor mama P.... niet dat ik niet in uw kunnen geloof maar je moet realistisch blijven, he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Haha, ik heb nog niet gegokt eh, hmmhmm, echt moeilijk!! Ik gok op mama P., gij zijt veel te veel uitgegaan de laatste dagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik gok op mamashe! Haken op vakantie gaat eventjes, maar je wil toch ook wat genieten van de omgeving?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. haha.. mamasha dus.. een typfoutje

    BeantwoordenVerwijderen