25 juni 2010

Wat te vroeg komt, waardeert men niet genoeg

Miss Bee, MissPatee, Poppie, Severien en Sabine. Met hun stempels en swaps ben ik serieus en retard. Gevolg van veel te lang twijfelen over wat ik ga maken. Veel te veel veranderen van gedacht. Veel te weinig content met wat uiteindelijk op tafel ligt. Veel te vaak herbeginnen. En veel, véél te veel stress om mijn gerief dan ook echt af te geven... Ik nijp hier en daar een oog dicht als 't voor mezelf is, maar als 't voor een ander is, ben ik daar niet gerust in. En waarom liet ik de mensen eigenlijk kiezen!? Miniletterkes... pokkemoeilijk.

De pakketjes arriveerden dus nogal laat in het postpunt, maar das allemaal niet zo heel erg, want naar 't schijnt waarderen mensen iets dat te vroeg komt niet genoeg. Met andere woorden, ze zullen he-le-maal wild zijn van 't volgende:



Voor ieder een origamikoordjeszakske waarvoor ik hier een handleiding vond. De bloemekesstof vond ik bij Den Beer. De stofkes aan de binnenkant zijn resten van mijn moeders werk. Koordjes en bollekes werden gehaakt. Wat een gepruts. De granny squares werden op de trein, veel langer dan verwacht, verdrongen. (Deze info kan nog van pas komen...)

In ieder zakske zat een stempelpad, labelkes en vaneigens de stempels zelf. Sabine's appelhout bleek voor de naamstempels niet groot genoeg. Alternatief: een dominoblokske (behalve dan weer voor de te grote bijenstempel), daarop een pionnetje (Schleiper) vastlijmen en spuitverven.



Voor de swaps met Poppie en Miss Patee vielen mijn ogen op de strijkkralen en ontsproot de naaimachine-strijkkralen-sleutelhanger aan mijn gedachten. Er was ook ééntje voor mezelf voorzien, maar mijn ma nam die al in beslag.



Ander swapextraatje waren de knopen. Drie setjes. Van fimo, gehaakt en stoffen knoopkes uit dezelfde restjes als de binnenkant van de origamizakskes. Daarop een geappliqueerd minivogelke en geborduurde pootjes, een oogske en snavel.



Tenslotte kregen beide madammen (en ikzelve, jeuj!) nog een fimo ring. A sortie met de knoopkes.

En vraagt u zich nu niet af waarom er een sleutelhanger en ring op overschot is? Misschien weet Mama P. daar wel meer over?

15 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie pakketjes! Ik wil ook wel zo'n leuke stempel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je stempels vind ik echt geweldig!!
    t Zou goed kunnen da je er binnenkort voor mij ook eentje mag maken, maar zoals met alles wil ik dat natuurlijk ook zelf eens uitproberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai!!! Wat een werk!!! Ik zou dat nooit kunnen, zo'n fijn werk. Sjieke dinges!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel werk! Maar super!
    Straks krijgen je stempelverzoeken van heel naaiend blogland :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw!......................
    .............................
    ..................... sprakeloos, wat moet dat een geduld vergen om die stempels te maken! #respect erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, gij verwent uw swappers nogal!
    Ik ga dat onthouden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een mooi pakketje heb jij samen gesteld! Wat een verwennerij! En je stempels zijn inderdaad geweldig!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel straf wat je daar allemaal gemaakt heb zeg. Wordt het niet stilaan tijd om een webshop te beginnen? Enne, die banaan daar op de achtergrond moet dringend worden opgegeten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Poes P.: Af en toe eens komen zien zou ik zeggen ;-)

    @Meisjesmama: Gij, iets niet kunnen, kom kom.

    @Katrien: LOL! Ik vroeg mij al af iemand er iets van ging zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooooiiii!!!!! En die naaimachine wat een geweldig idee! Precies iets voor de ijverige wijven? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I know nothing...ik *** gewoon lustig verder. Of toch niet? ;)

    Wat een details, wat een uiterst verfijnd werk, wat een precisie...wat een talent!
    Die stempels, man man man. Ge kunt zo een winkeltje beginnen. Daarover gaan we toch eens een swapke organiseren? Of zijdt ge't beu ondertussen.
    De naaimachientjes zijn goddelijk.
    En die knoopkes dan...vogelkes met geborduurde pootjes? Pfieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik voel mij een beetje schuldig dat het zo'n gepruts was voor jou, en dat we je zoveel stress hebben bezorgd... volledig onterecht eigenlijk want ik ben er alvast supercontent mee! :)
    dat ge mijn naam ZO klein uit hebt kunnen uitsnijden, dat verdient trouwens een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeg, Mamasha, hoe haak je die kleine bolletjes die aan de tasjes hangen? Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Liesbet: morgen op de trein ga ik dat eens doen en fotograferen voor u zunne!

    BeantwoordenVerwijderen