1 juni 2010

Rechtvaardigheid

Het plasvoorval met Nils bleek veel mensen te beroeren. In goede en in minder goede zin. Bedankt aan iedereen die de moeite deed een berichtje na te laten en mij een hart onder de riem te steken wanneer de wat minder vriendelijke mening boven water kwam.

Zoals de verkoopsters van Didi Gent mij zo vriendelijk adviseerden, stuurde ik het hoofdkantoor een bericht met een link naar dit bericht en jullie reacties daarop.

Vandaag zat dit in mijn mailbox en ik ben ervan overtuigd dat jullie mening daar voor iets tussen zit. Merciekes!

Beste,

Hartelijk dank voor uw mail.

Wij vinden het heel erg vervelend dat onderstaande voorval is gebeurd, dit is niet de normale gang van zaken.
Wij willen u bedanken voor uw mail. Op deze manier kunnen wij dit in de toekomst voorkomen.

In onze winkel in Gent ligt een give away voor u klaar als dank.


Met vriendelijke groet,

Didi - verkoopsecretariaat

25 opmerkingen:

  1. Top! En nu kunde gij eens hautain kijken eh!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed!! Hopelijk krijgen de verkoopsters nog eens duidelijk te horen hoe het moet!
    Maar dan rest nu de vraag: Ga je de give away ophalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @MissPatee: samen met een print van jullie reacties had ik gedacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie laatst lacht ,best lacht,hopelijk is het een groot give away cadeau é en ga hem maar afhalen met een grote smile

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mega leuk om dit te lezen, zeker omdat wij ons allemaal samen met jou zo'n beetje kwaad hebben gemaakt hé, haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, goed idee! Zou ik ook doen!!
    Heb bij Veritas ook eens zo een probleem gehad hoor...
    In Leuven staan de naai toebehoren beneden en het is een heel vervelende trap... Als ik dus op wandel ben met de koets moest ik daar altijd kei lang staan zwaaien zodat 1 van de 7 tetterende verkoopsters mij kwam helpen... En dan was het nog met een verveelde uitdrukking op haar gezicht (en dit is nog beleefd uitgedrukt) en met de vraag of die buggy niet te veel woog om die 2 trappen naar beneden te dragen!? En dan moest ik nog terug boven geraken ook hé! ;-)
    Ik heb ook een mailtje gestuurd en de avond zelf kreeg ik om ongeveer 20u een mail terug van de zaakvoerder dat hij zich bewust is van het probleem en zijn verkoopsters al vele malen op het probleem had gewezen, maar dat het nog niet opgelost was... Sindsdien word ik altijd met de glimlach geholpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera, gerechtigheid!!! Ik hoop dat het personeel eens flink op haar kop krijgt!
    En misschien krijg je nu wel de rok die je had teruggehangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed voor jou!
    Groot gelijk dat je je ongenoegen toch hebt kenbaar gemaakt. Als iedereen zwijgt dan verandert er niets. En kijk, misschien nu wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super dat je dan toch een mailtje hebt gestuurd! Beter dan zwijgen, want op deze manier kan er misschien nog iets veranderen, beetje bij beetje... We blijven optimistisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is nu vriendelijk zeg!

    Hopelijk steken je ze daar geen wc-rol in je handen, bij wijze van give-away. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gedaan! Hopelijk veranderen die verkoopsters nu voorgoed van houding, zodat andere kindjes dit niet hoeven mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha!Dat is pas een goeie afloop...dat heb je goed gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super! Ben wel benieuwd naar je give away ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop dat je met je gezaag een doos pampers krijgt voor je kleine... wat een belachelijk blog hier zeg. Lijkt me eerder een zelfhulpgroep voor vrouwen die met het plasgedrag van hun kinderen geen weet meer weten, denken dat ze hun afvalstoffen overal kunnen achterlaten. Iemand die zijne hond uitlaat moet ook steeds een zakje bijhebben.
    Misschien moeten we zoiets invoeren voor kinderen die niet zindelijk zijn ook.

    En ik had het al eens voorgesteld: doe ze een proces aan: dan pas haal je het niveau dat we hier van jullie verwachten.

    Als dit het is wat jullie bezighoud, amaai mijn voeten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Trees: Elke mening mag gezegd worden, maar gelieve een beetje beleefd te blijven. En btw, heb jij kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Trees
    Ik vraag me toch af, als je t zo'n belachelijke blog vindt: waarom lees je hem dan? Misschien steek je je tijd dan beter in andere dingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Mamasha,

    Ik denk dat ik net zo beleefd blijf als andere reactie op deze of vooral de originele blog.
    En inderdaad, ik heb kinderen. Maar ik heb me vroeger niet afgereageerd op een blog (misschien moeten doen zal je nu zeggen??) toen ik in de problemen kwam met mijn kinderen, en ik ga zeker niet de schuld naar iemand anders toeschuiven.
    Ik ben nu eenmaal iemand die zijn problemen zelf oplost. Je vraagt vriendelijk aan een winkel of je gebruik mag maken van een toilet. Mag dat niet owv een reglement dat ze moeten volgen, trek ik daar mijn conclusie beleefd uit en ga ik naar een volgende shop/gelegenheid waar het misschien wel kan.
    Natrappen, op een blog/forum is dan laf vind ik.

    Ik werk momenteel ook in een winkel waar zo een verbod opgelegd wordt van hogerhand.De voornaamste reden is de verzekering die het "verbied" om niet werknemers in de stockruimte toe te laten. Omdat je onze stock moet passeren waar alles heel hoog gestapeld wordt om ons toilet te bereiken, mogen we dit ook niet toelaten. Wij weten dit, een willekeurig klant die struikelt en een deel op zijn hoofd krijgt niet.
    Vandaar het verbod van ons hoofdbureau om dit niet toe te laten.
    Met blogs als dit zal je steeds een deel mensen met je mee krijgen op kunnen opjutten, gewoon op de manier waarop je iets uitlegt. Als je je daar goed mee voelt en die steun nodig hebt, doe je daar maar mee verder. Voor mij vertelt het meer iets ove rjou dan over je "wereldprobleem" .Soms is het beter om ook de andere kant eens te bekijken. Maar da's mijn mening van twee cent.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Trees: ik kan me inbeelden dat een verzekering het verbiedT, en dat het niet fijn is om als verkoper nooit goed te doen (of voor verzekering of voor klanten), maar op elke regel kan je een uitzondering maken, en zo een kindje van 2 is toch een uitzondering. Het werkt echt niet zo dat je gewoon een pamperke aandoet en zegt, alleé, nu in je pamper, maar straks terug op het potje he. Dat zou jij als moeder ook moeten weten.

    Wat de stock betreft: als die zo onveilig is opgestapeld, maakt het geen verschil wie er passeert he, dat is pas een probleem van de verzekering, die zullen ook wel een regeltje hebben m.b.t. veilig stockeren, en dat wordt dan niet gevolgd?

    Ik geef je gelijk dat we hier in extremen commentaar geven, het is heel zwart-wit deze discussie. Maar dat komt voor een stuk ook door heel onbegripvolle reacties die dat uitlokken. Je (als jij ook 'doe es normaal' bent) kan de dingen ook anders formuleren. Dan heeft men echt veel meer begrip voor je mening.

    Wat het hautain doen tegen de verkoopsters betreft, dat zou ik niet doen. Ze zullen al genoeg tegen hun voeten gehad hebben, en terecht (niet omdat ze geweigderd hebben een klant naar het toilet te late gaan, maar omwille van de reactie achteraf). Gewoon jezelf zijn, Mamasha, daar zal je je persoonlijk ook het best bij voelen!

    Die print van de reacties zou ik ook laten?! Misschien hebben ze die wel al gehad! ;)

    Het is duidelijk dat ze de kracht van je blog onderschat hebben ... .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bij het nalezen van mijn berichtje nog even dit over dat tegen hun voeten krijgen van de verkoopsters. Ik bedoel niet dat ze niet tegen hun voeten hadden mogen krijgen omdat ze Nils niet lieten plassen, maar het zou ook wel unfair zijn tov hen aangezien zij de regels ook opgelegd krijgen. Eigenlijk is het dus gewoon een belachelijke regel, die veel verder gaat dan het winkelgebeuren (verzekeringen e.d.).

    Wat ik dus bedoelde was dat het zeer terecht is moesten ze tegen hun voeten gekregen hebben omwille van hun gedrag naar de klant toe.

    Kan je wat volgen, mamasha? :)

    Je begrijpt wel wat ik bedoel ... .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Glimlach tot achter mijn oren.

    Moeders hebben het recht om principes te hebben, te kiezen en verontwaardigd te zijn wanneer iemand anders daar zijn voeten aan veegt.

    Lalalie.. lang leve de moederinstincten! Een sterkere basis voor geluk dan kapitalisme. :-)

    Zoals je ziet: ik ben slecht in mijn mening verwoorden. Maar ik sta achter je.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De ene zal misschien een doos pampers krijgen en de ander zou een lesje kunnen gebruiken in wellevendheid he Trees ?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mamasha,

    Iedereen heeft recht op een mening, maar de manier waarop dingen gezegd worden kan verschillen.
    Wat mij betreft volgt mijn mening de jouwe.
    Maar als ik sommige reacties lees krijg ik de neiging om dingen te zeggen/doen die niet erg netjes zijn.
    (zoals bijvoorbeeld niet halsoverkop de winkel uit te lopen op zoek naar een toilet maar gewoon te wachten..... en zien wat er dan zou gebeuren
    (stout hé)....

    gelukkig voor de verkoopsters is het alleen maan een "neiging tot"....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allright!!! Go Mamasha!

    Dit weekend wilde ik met mijn bruidstweeling en hun mama schoentjes kopen bij Torfs. Die verkoopster begint tegen de kids op een mega-hautaine toon een lange uitleg over braaf stilzitten die eindigt met "Kunnen we dat zo afspreken?" -- Kind van twee kijkt haar aan alsof ze van mars komt, maar zit braaf stil. Blijft zelfs braaf gedurdende het kwartier dat het haar kost om schoentjes te gaan halen. Begint rond te lopen en wat te jengelen als de grotere maat die mama en ik vroegen nog eens een kwartier weg blijft (ze hielp intussen blijkbaar liever een andere klant verder). Kijkt superkwaad als beide peuters er na bijna een uur schoon genoeg van hebben en niét meer willen stilzitten... *zucht*

    Goed voornemen: volgende keer zeg ik ook mijn gedacht!!

    BeantwoordenVerwijderen