2 juni 2010

Nog wat baby's dus nog wat schorten



Er is een babyboom gaande in onze entourage. De meest recente mini's zijn een mannelijke L. en een vrouwelijke L. U ziet ze niet maar ze zitten daar naast mekaar verstopt achter hun borstschorten. Die schort is intussen zowat een standaard kadooke geworden voor diegenen die borstvoeden. Vriendinnen die mij bezig zagen, wilden er ook één en 't enthousiasme blijft groot. Ik weet niet of ze in Vlaanderen verkocht worden. In Amerika vind je er, maar als je kunt naaien, maak je er makkelijk zelf eentje. Je doet het dan zo.

Vrouwelijke L. zit onder de bloemekesschort. Haar mama kocht 't stofke op 't stoffenspektakel en mannelijke L. zit onder de matroesjkastof. Zijn ouders spreken beiden een woordje Russisch, leerden elkaar zo kennen en kozen voor het matroesjkathema bij 't geboortekaartje. Dat stofke moest ik dus hebben en ik vond het hier. Een volledige matroesjkaschort ging er wat over zijn dus gebruikte ik de stof enkel in de nekbanden en in de applicaties.

13 opmerkingen:

  1. ze zijn leuk maar eerlijk gezegd vind ik niet dat bv geven verstopt moet
    als je een baby hebt die rap afgeleid is is het wel handig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik was ook zo tevreden over mijn BV-schort! De schort stond op mijn geboortelijst (en eigenlijk verschrikkelijk duur). Ik heb hem nadien ook cadeaugenaaid voor een vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig ik ken ze niet. Maar heb ze niet meer nodig want hier houden we het bij de drie duiveltjes die we hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik had er voor mezelf ook eentje gemaakt (nadat ik ze in de winkel had zien liggen voor 40 euro!), maar uiteindelijk nooit gebruikt. Mijn baby vond het maar niks om onder zo'n doek te drinken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk.... ik ken dat helemaal niet zo'n kleed! Superhandig lijkt mij. Als er ooit nog een 4e komt maak ik er zeker een!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker privé voor de uk en de mam, ziet er knus uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jipie: Oh maar ik vind dat ook hoor. Zelf voelde ik mij er gewoon niet 100% comfortabel bij, laat ons zeggen dat je een B-cup wat beter kan verstoppen dan wat er bij mij te vinden was tijdens de bv :-)

    @Je Supoze en Katrien: Waar verkopen ze dat bij ons dan wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou dat graag gehad hebben, maar mijn kindjes braakten hun melk zo vaak uit, dat ik meerdere exemplaren nodig had. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Emma en Mona: mijn twee mannen deden dat ook vandaar dat ik de mijne van een zakske voorzien had. Voor die 'kotsdoekskes' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oeps ne b heb ik al lang niet meer ;-)

    ze verkopen die trouwens bij snuffelknuffel ( eke nazareth enorm leuk winkelke)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo mamasha,

    Ik las op de blog van madame zsa zsa je reactie, en dat er in Gent een naaiclub gaat beginnen? Ik ben wel een beetje curieus, want er is eigenlijk al een naaiclub in Gent waar ik trots lid van ben :) Misschien kunnen we eens 'verzusteren'?
    Onze blog: naaiclub.blogspot.com

    Groetjes uit Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hey mamasha,

    waar haal je die beugels? Ik had gehoopt bij Veritas, maar die leken me te klein...

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Karen: Bij Mertens, das een plaatselijke fourniturenwinkel. Das aan de lopende meter. Dat heb je dus nodig en normaal heeft Veritas die wel.

    BeantwoordenVerwijderen