12 juni 2010

Nils en Moeder de Gans



Terwijl den MDH in Madrid efkes nostalgisch is gaan doen met die van Rage Against the Machine, zou ik 't er ook eens van nemen. Kindjes bij de grootouders, resto met vriendin op vrijdag en 's zaterdags op schok met een ganse bende vrouwen. Maaaaaaarrrr... een vader in 't buitenland, das volgens mijn kinders iets om goed ziek van te worden.

Een kwartier spullen in de auto zitten proppen, klaar om dat ook met de kinders te doen tot de thermometer 39.6° aangaf en ik een kind aan mijn been plakken had. Mentale slik, spullen weer uitgeladen, vriendinnen afgebeld, mijn eigen overtuigd dat ik moest stoppen met binnensmonds vloeken, ook wanneer de nacht bestond uit een aaneenschakeling van huil- en bibberbuien te lijf gaan. Maar we geven het toe, 't zou allemaal zoveel erger kunnen zijn en de grootste kleine hier, ocharme, die had zijn 'mamaaaaaaa' nodig.

Om wat te rusten 'las' hij boekskes en hij heeft het momenteel nogal te pakken voor zijn naamgenoot. In een poging hem op te fleuren en omdat ik moest denken aan wat ik hier gisteren gelezen had, haalde ik de flockfolie boven met Nils Holgersson in gedachten. 't Ventje was zo content dat hij er de koorts mee kwijt raakte of beter gezegd, aan de kleinste kleine doorgaf. Grrrrrr....

10 opmerkingen:

  1. Och neen! Da's niet tof he, als je zo een heel ander weekend-idee in je hoofd had! Alez, zieke kindjes zijn nooit leuk natuurlijk, dutskes.
    Maar amai, wel een héél tof t-shirt hoor! Ik moet echt dringend flockfolie aanschaffen! k Zal 'vermiljoen' maar eens lastig vallen op Petit Bazaar!
    Hopelijk zijn uw klein mannen snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, pechvogel... je hebt dat dan toch nog tegoed hé, als papa buitenland terug komt! en euh, Niels Holgerson... de lieveling van ons Babette... Heel tof T-shirtje trouwens, echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ocharme die duts ( en ocharme de mama natuurlijk;), maar ik kan hem geen ongelijk geven. Ik was zelf hevige fan van Nils Holgersson als kind! Ik zou nu nog content zijn met zo'n T-shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat boek hadden wij ook!

    Ik zou me ook een pak beter voelen met zo'n mooi shirt. Nog eentje voor de jongste?

    Veel beterschap daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk voelen je kleine mannen zich snel beter! Het kan ook niet anders met zo'n tof tshirt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh Nils Holgerson, jeugdsentiment! Waar haal je zulke boeken nog? Of zijn die niet meer te koop. Beterschap voor de kindjes hoor! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mor allé, da's echt niet flink van Nils! Azo uw wulpse plannen dwarsbomen.
    Hopelijk is hij ondertussen al beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ah geweldig nils! ik bedoel de nils van de ganzen he, niet dat nils ziek wordt, ocharme hij en gij...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Miestaflet: Ewel ja, want 't is meestal voor den oudste. Foei!
    @Ilse: Op rommelmarkten gevonden.
    @Polkadotjes: Bleek iets van een twee dagen te zijn waar ze de ganse opvang mee besmet hebben. Mijn sloebers...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blij te horen dat je vikings weer beter zijn!!! We hebben je gemist zaterdag, hopelijk komt er snel een andere gelegenheid om weereens bij te kletsen!

    Groetjes,

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen