28 juni 2010

Mijn, mijn, mijn



Eindelijk eens iets voor mezelf. Een tas zoals deze madam dat beschrijft. Zeer simpel model, gewoon wat groter gemaakt. Vanbinnen bloemekes (ik zit duidelijk in mijn bloemenfase) van Den Beer en van 't stofke vanbuiten weet ik niet meer wat de herkomst is. Ikea? Rommelmarkt? Moeders werk misschien?

Ik vond de gehaakte lapjes in de kringloopwinkel, kreeg een visioen en deze tas ziet er compleet uit zoals ik ze daar in de Vlaamsekaai voor me zag. Ze is omkeerbaar, maar voor 't moment zou ik de haaksels te veel missen dus draag ik ze nog efkes zoals ze op de foto te zien is. Die moeten mij motiveren hé!

En ja, binnenin is 't precies chaos. Wanneer ik den MDH vraag er iets uit te halen, zie ik een verschrikte blik in de ogen. In mijn ogen is alleen maar orde in mijn eigen, heerlijke, mezelf gegunde chaos te zien.

16 opmerkingen:

  1. Het ziet er echt een heel handige tas uit! Met veel plaats voor alle 'rommel' die een vrouw soms meesleurt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo tof en origineel!
    En een goede sjakosje moet chaotisch zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die gehaakte lapkes.. het staat al héél lang op mijn verlanglijstje om daar eens een kussen à la http://racheldenbow.blogspot.com/2010/01/doily-pillow-tutorial.html van te maken!

    U had een tof visioen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, echt enorm leuk gedaan zo met die gehaakte kleedjes!
    Inderdaad Mine Mine Mine! Hands off, I made this one!!!!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Celestine:ooohhhh zo jammer dat ik dat niet eerder zag. Zag er zondag zoveel liggen op de rommelmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tas! Ik ben niet de grootste fan van zo'n gehaakte lapjes, maar als 't zo maar een beetje is, vind ik het eigenlijk precies wel heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar Mamasha, da ne wijze zak!!! Dat haakwerkje maakt 't helamaal af, en die vesrchrikte blik komt me ook zeer bekend voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, mooi, mooi!
    Die Madam waar je de beschrijving vandaan hebt is ook de moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh leuk, ik heb en laatst ook gemaakt en ik vind hem geweldig. Kan lekker veel in. Snel te maken ook. Dit wordt ook een tas die je snel als een kadootje maakt. En ik had ook laatst zo'n haakwerk gekocht met hetzelfde idee. Maar hoe maak je dat vast? Daar was ik nog niet uit. Hoe heb jij dat gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sjiek!
    Tof kleur ook van buiten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Merciekes allemaal!

    @kamielandodille: idd, veel mooie dingen bij haar!

    @Effie:
    - Eerst gespeld zoals ik 't wou op de nog niet aan de achterkant gestikte voorkant. Bij mij was dat met een stuk van de kantjes over de rand.
    - Gestikt over een denkbeeldig parcours (rondjes volgen, naar beneden, weer naar boven, ...) en telkens op het haaksel zodat er geen stiksel te zien is waar geen haaksel is.
    - Dan voor- aan achterkant gestikt, overschot kantjes afgeknipt en gezigzagd (heb geen overlock).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet ergens een hele mand gehaakte lapkes staan, voor heel weinig geld. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie tas met die haaksels erop! En lekker groot ook, handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooh bedankt Mamasha. Ga ik ook een proberen. Het kan natuurlijk ook met de hand maar ik ben lui ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. shit! ik wist het. net ook zo'n tas gemaakt en ik heb de tegenovergestelde handvaten (of hoe heet dat in beschaafd nederlands?)aan elkaar gestikt in plaats van de handvaten van uit hetzelfde stuk stof. snappie?
    soit. 't is ook goed maar die van u valt precies schoner. de volgende zal ik eens deftig maken want 't is echt geen werk.

    BeantwoordenVerwijderen