30 juni 2010

Het clownspak van Oliver + S



Ikke: "Kijk eens, voor Thor."
(Groot)moeder: "Oh een clownpakske!"

Maar dan nog. Ik was blij dat het (zo snel) af was. 't Is absoluut niet perfect want er ging wel wat mis. As usual.

Eerst ging alles perfect. Het zag ernaar uit dat het Thor echt wel zou passen, schouderbanden goed gelukt, schoon afgewerkte paspelband met koord. En dan zigzagde ik één van de binnennaden. Mijn hart sloeg over toen duidelijk werd dat er één van mijn perfect gelukte lange schouderbandjes in de naad mee gestikt was. En ik zag 't pas toen ik de naadresten naast mijn stiksel eraf had geknipt. Grrrrrr... Ik knipte de andere schouderband met pijn in 't hard op dezelfde manier kapot (slik) en maakte er van wat er nog van te maken viel.

Uiteindelijk valt het nog wel mee, maar content kon je mij niet echt meer noemen. Andere reden daarvoor zijn de rimpels tussen onderstuk en paspel/bovenstuk. Ik haalde de ergste gevallen eruit, maar zoom maar efkes in en zoek de rest.

Dat onderstuk was precies zoveel groter in omtrek dan 't bovenstuk. Omdat ik ergens gelezen had dat het overtekenen van de juiste patroondelen niet makkelijk was, werd dat dubbel gecheckt en ben ik eigenlijk wel zeker dat het daar niet fout is gelopen. De stof misschien? De stof voor de paspelband en knopen komt uit een zak van de rommelmarkt. 't Bovenste kon je tot voor kort hier kopen en 't onderste komt van Ikea. Kan dat daaraan liggen? Soit, het past en daar ben ik dan wel content mee. Ik kan toch niet blijven zagen hé.

En Thor, dat werd een hele wilde vent.

10 opmerkingen:

  1. Ik vond Thor's ruimtevaarderspak geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat clownspakgehalte nog wel meevallen se, het ziet er vree mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihi, ik vind het superkoddig! leuke combinatie van stofkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach hoe schattig zeg. Da's van puur enthousiasme zeker dat hij die beker in het rond gooit?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat astronautenstofje is echt ZO schattig, bij Van Marieke besteld? Ik vind het een leuk pakje geworden hoor! (en weetje,ssssst, hier gaat het ook nooit in 1x goed, ik ben er inmiddels maar aan gewend ;-)...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij was de broek ook een pak breder dan het bovenstuk. Ik heb er twee gemaakt en ook de patroondelen gechecked. Er zit een fout in dat patroon volgens mij, niet alleen bij de tea-party dress maar ook bij het playsuit. En daar betaal je dan zoveel geld voor, het zou niet mogen!

    Niettemin is ie megaschattig in zijn pakske!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen ik de eerste foto zag dacht ik: wat een gekke combinatie met die streepjes erbij. Maar eigenlijk vind ik hem er zo keischattig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dat heeeel schoon gelukt en zelfs bij het inzoomen vallen de "rimpels" echt wel mee hoor! Wil dat ook eens maken voor Remi, maar ik en broeken naaien... geen goede combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen