31 mei 2010

Moodboard mei



Een moodboard, het is een truukske om erachter te komen welke sfeer en stijl je 't beste ligt. Na een aantal jaar te neuzen in de woonboekskes wist ik het eigenlijk al wel, maar 't was tof om te zien dat mijn voorkeur voor een wit interieur met een beetje groen duidelijk naar voor komt. Dat is dus 't plan. Een wit huis. Vooral witte muren dan toch. Die moeten mij rust bieden in een huishouden waar kinderen in ieder hoekske wel één of ander kleurrijk accessoire laten slingeren. Dat witte huis wordt daarna aangekleed met natuurlijke materialen, een beetje 'krullewietjes', en hier en daar wat vondsten van op de rommelmarkt.

VT Wonen, 101 woonideeën en Ariadne at Home. Dat zijn de boekskes in mijn sjakosj en daar komen de meeste knipsels uit. Drie magazines met goeie sites (die ik zelf nog eens te goei moet uitvlooien) waarop je ook serieus wat zelf-maak-ideeën vindt.

11 opmerkingen:

  1. Witte muren, wat groen, natuurlijke materialen, ja, ik zou me helemaal thuis voelen in jouw interieur ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef mij later ook maar witte muren. Een houten parket. Veeeeel kleurrijke accesoires, waar af en toe eens kan gewisseld worden. Een snuifje rommelmarktvondsten. Wat zelfgemaakte prutsen. Een laaaange en grote tafel. Een zestal Eames-plastic-side-chair's met houten onderstel (kwijl)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey das tof zeg zo een moodboard, moet ik ook eens proberen!
    T gaat heel erg chic zijn als het af is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien vind je deze link dan ook leuk. Kan je alle oude en nieuwe vt-wonen's bekijken.
    http://vtwonen.republisher.modernmedia.nl/485178/2010.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai sé, dat is plezant. Ik ben ook een knip en plak madam. Heelder boekskes vol ;D
    wij zouden samen ook een heel tof huis hebben...witte muren, veel groen en veel boekskes hahaha
    Als ge aan het echte werk begint, fotookes posten he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een paar dezelfde plaatjes op mijn moodboard :-) Oh, die keukenkast met laatjes... Die wil ik ook!
    Ben net marktplaats af aan het speuren naar tegeltjes voor in de gang. En ik denk nu opeens aan groen :-)

    Voor inspiratie kijk ik vaak hier:

    (wij wonen in een apartement, vandaar:)
    Apartmenttherapy

    en voor de kids:
    ohdeedoh

    Verder hou ik van scandinavisch design, hier kun je mooie huis-tours bekijken:
    DOS Family

    en als laatste tip:
    The Selby

    Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nice zo'n moodboard! kGa da zelf ook eens proberen!
    En wit is een goed idee; tijdloos, fris, 'ruim'. En met kleurrijke accesoires kun je er altijd leuke, en steeds weer verschillende accenten in leggen!
    Veel succes ermee! Ben super-curieus naar 't eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Severien: Jaja, de tafel hebben we hier al staan. De eamesstoelen zijn minder mijn ding. Bij ons worden dat kringloopstoelen in verschillende vormen die we allemaal wit (off white eigenlijk) gaan schilderen.

    @Jacqueline en Suzette: Merciekes voor de links! Interessant!

    @Ulli: 't zal wel zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://www.agentbauer.com/stylists/lottaagaton/all/26053 Dit al gezien? Zal je misschien wel mooi vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie kasten bij: http://www.debontekamer.nl/
    heb er zelf vorig jaar een gekocht. niks chiques, maar wel cosy

    BeantwoordenVerwijderen