24 mei 2010

À l'improviste



Dat shorttekort waar ik het al over had, werd de voorbije dagen een serieus probleem. Twee exemplaren in de was en dat was het dan. 't Kind moest gisteravond ofwel in zijn onderbroek ofwel in een lange broek bij de grootouders afgezet worden. Hoe is 't mogelijk? Das mijn goesting niet vinden in de winkel (te kieskeurig?) en overtuigd zijn dat er altijd wel tijd en rust genoeg is om zelf eens rap een paar korte broeken in mekaar gaat steken. Tja.

Gelukkig draagt Nils geen pampers meer en is 't venteke wat vet aan 't verliezen. Broeken van zijn vorige maat zijn goed rond zijn middel, maar te kort. Van pure miserie dan maar op een kwartierke zo'n geval afgeknipt en omgezoomd. Hij moest dus al niet in zijn ondergoed vertrekken. Daarna nog maar rap wat verversgerief gaan kopen in de winkel die open is op zondag. En zonde dat ik dat dan vind.

Omdat we in feite een logé hadden, was 't wat zielig om er niet mee bezig te zijn dus zoomde ik eerst snel om en liet G. en Nils mij daarna vergezellen bij een fantasietje. G. is iets ouder en mocht de hendel voor 't voetje bedienen. Nils mocht aan 't wiel voor de naald draaien. Ze kozen samen de drie kleuren garen en moeder bediende het pedaal en toomde de mannekes in. De meest stresserende 10 minuten naaien van mijn leven! Fascinerend vonden ze dat allemaal. Die vele knopkes, die blinkende schaar, die naald. Slik! Verwondingen bleven uit en Nils wou zijn broek een keer zonder gedoe aantrekken, maar efkes stilstaan moet je hem dus niet vragen.

3 opmerkingen:

  1. haha, ja die mannenekes willen ook met creamama meedoen! jong geleerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, prima oplossing toch?
    En tof dat die ventjes mochten helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, stre-eeeesss :-)
    Kan het me zo inbeelden.
    Maar super dat je hen die kans gaf. Dat vergeet je niet meer... dit is een heel speciale broek :-)

    BeantwoordenVerwijderen