4 mei 2010

Jongensspullen



Gisteren vertelde ik u over de award en de stok en dat ik me vereerd voel wanneer aan mij gedacht wordt bij het uitdelen. Nu kan ik 't toch niet laten om nog efkes te vertellen dat de vermeldingen (mij ingefluisterd door de aandachtige Meisjesmama en Vermiljoen) op Craftzine en bij Elsie Marley mij toch ook wel even deden glunderen. Geef toe, 't is toch leuk als zoiets gebeurt hé!?

Op de Elsie Marley-blog las ik bij die fotomontage het volgende:

At first when I was learning to sew, it was just about making a pair of pants or a skirt and have them turn out, but now I try to think about the aesthetic of the clothes I want to make and the details that would work and the ones my kids would like. One problem a lot of us have with store bought clothes is that they insist on putting monsters or princesses or licenced characters on flipping everything which then my kids see and of course want. I tend to favor simpler clothing, but I don’t want it to be plain plain and I want my kids to like it. So if I add some rainbow piping (I love piping) or big red buttons or embroider a picture they drew then I’ve made something I like, and that I enjoyed making, and my kids like the clothes and wear them!

My thoughts exactly! Ik grijp haar commentaar graag een keertje aan om u te vertellen dat er op deze blog een nieuwe pagina is toegevoegd. Mijn lijstjesmanie probeer ik de laatste tijd wat te digitaliseren. Kwestie van wat bomen te sparen. Eén van de lijstjes gaat over jongenskleren. 't Is een recent lijstje en 't zal af en toe aangevuld worden. Vindt u ook geen toffe jongenskleren in de winkel en zoekt u inspiratie, patronen of handleidingen? Misschien staat er hier wel iets tussen.

8 opmerkingen:

  1. Ik zal je lijstje eens goed bekijken. Ik durf het bijna niet te zeggen maar de laatste maanden maakte ik enkel nog iets voor de dochter. Er lopen nog wel wat jongens in huis, die verdienen ook wel iets van mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee! Ik heb je lijstje overlopen en had alles al eens gezien, maar natuurlijk wist ik niet meer waar. Ik zou dat ook eens moeten doen. Tijd voor een stokje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tijdbesparend idee, moet ik ook eens doen, maar dan zal't voor de meisjes zijn... en ja hoor... die Else-Marley haar gedachten, exactly my thoughts too, ik heb een hekel aan de kitty en disney-spullen in 't knalroze en met veel blingbling...
    en straf toch dat al die meisjes (gelukkig maar tot op een bepaalde leeftijd) ernaartoe gezogen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe tof! Ik volg dit op de voet. Vind ook dat er veel te weinig toffe (en betaalbare) jongensspullen te vinden zijn. Dus... alle ideeën welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super dikke merci want de jongesnspullen soms "argrhhh", in je lijstje vind ik al een paar dingen die zeker naar mijn to do lijstje gaan, dikke merci om het in een mooie lijstje te zetten;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof lijstje zeg. Superhandig! Merci!

    En tof zeg die vermelding. Je mag terecht fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé wat leuk! Ik ga je lijstje eens goed doornemen, het wordt tijd voor zomerbroekjes voor de zonen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee! Merci voor het lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen