25 mei 2010

Het erfstuk en een geërfd stuk



Het is al een paar dagen aan de rechterkant te zien, maar mijn trotse zelf wil het toch ook nog ne keer vertellen, ik ben eindelijk aan mijn eigenste granny square deken begonnen. De privéles gaf de doorslag en toen het gevoel juist zat bij het katoen en de kleuren, begon ik eraan. 't Was even slikken toen mijn doel, een deken van 240 op 160, een immens aantal vierkantjes nodig bleek te hebben. Ik bleef het maar uitrekenen, maar er is gene weg naast. 1 vierkantje = 8 op 8 dus 240 op 160 = 600 vierkantjes. Dat noemen ze dan een langetermijnproject.

Mijn haakinspanningen leverden mij niet alleen het begin van mijn deken op, maar vandaag kreeg ik dan ook nog eens dit boek van Stofjes en Lapjes. De haak- en postfan in mij is wreed content!

17 opmerkingen:

  1. ge doet dat goe, dat gaat een pareltje worden, ik voel het nu al!!
    heel mooie kleurencombinatie trouwens... welke wol gebruik je? en hoeveel bollen etc?
    dat uitrekenen heb ik expres niet gedaan, trouwens. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 600 vierkantjes?Fiew,dat's moedig!Maar 't gaat schoon worden,dat weet ge zelf ook al wel;),ik kijk mee uit naar 't resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat haken tot daar aan toe, maar 600vierkantjes AAN ELKAAR naaien, aaaarhgh daar alleen al voor begin ik niet aan zoiets, veel moed gewenst!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben ook aan ene bezig.... ik heb toch al 1 volledig vierkantje...
    Maar ooitn komt die mand naast mijn bed echt vol te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt wel moedig! Ooit leer ik ook haken, maar niet zozeer om zo'n deken te kunnen haken... Nu ja, tenzij ik helemaal overtuigd word van de schoonheid ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 600? Van moed gesproken. Ik zou nog niet aan eentje durven beginnen. Allerlei herinneringen van de haak/breiles op de lagere school komen naar boven.
    Maar eens het af is. O, wat gaan we jaloers zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Severien: merci voor de schouderklop, 'k zal 't nodig hebben! 't Is wol van 100% katoen (zacht!)en van 't merk Annell. Ik heb van ieder kleur 2 bollen gekocht en 'k ga wanneer die op zijn bijbestellen. Dus nog niet zeker hoeveel exact.

    @Tante Hilde: shhhttt! 'k zie daar ook wel tegenop...

    @Kelly: allez gij nog niet helemaal overtuigd of wa? :-)

    @Miss Stik: laat ons hopen dat we dan nog allemaal aan 't bloggen zijn! Ik zie 't niet direct af geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof zeg...heb hetzelfde plan. Ik begin er aan als we deze zomer gaan kamperen: een naaimachine kunt ge niet meenemen, een haakpen en wat bollen katoen zal nog net lukken. ;)

    Ik vind jouw kleurkeuze trouwens schitterend! Echt waar. Fantastisch schoon. Doe je alle vierkantjes volgens dezelfde kleurencombinatie?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, 600? Ik ben echt reuze benieuwd naar het resultaat. Ik vind ze leuk die dekens! Haken is niet aan mij besteed maar als ik dat dan zo zie ow dan zou ik willen dat ik het geduld had....

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, straf, de moed die jij hebt!
    Mooie kleurkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gij hebt courage! Ik ben al benieuwd naar het -zeker en vast heel mooie - resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, zo'n granny deken. Dat wordt een soort haakmarathon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Polkadotjes: Ja allemaal 't zelfde. Ik ben soms wel fan van sober.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie hier in uw rechterkolom dat ge 25 squares hebt gehaakt sinds eind mei... pfieuw, gij moet echt wel heel veel geduld hebben als ge nog steeds zo'n megasprei van 240 op 160 cm ambieert... Ik heb ondertussen mijn haaktempo de hoogte in gejaagd en doe nu 4 à 5 vierkantjes per dag. Ik ben zaterdag begonnen en heb er nu 23, jeuj! Ik vrees alleen dat ik dat tempo niet ga kunnen aanhouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Ella Montana: 't is de bedoeling wat meer daaraan te haken, maar zat met andere treinprojecten waardoor de kantjes wat moesten wachten. Binnenkort op reis en dan inhaalbeweging! Maar ik heb geduld. Zelfs als is 't pas over een paar jaar af...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb dat gele haakboek ook in mijn boekenkast staan, het is een leuk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Poes P.: inderdaad! Moesten mijn 600 kantjes al af zijn, ik haakte daar eens iets uit.

    BeantwoordenVerwijderen