3 mei 2010

Award en stok 'en retard'

De award



Schandalig dat ik daar nu zo laat mee ben, maar dat wil niet zeggen dat ik er minder contentement bij voel! Deze schoon getitelde 'Sunshine Award' kreeg ik van MissPatee. Merciekes, echt waar ik vind het een eer dat er aan mij gedacht wordt bij het uitdelen. Jaja, ik geef het toe, commentaren, volgers, awards, ze maken me content. 'k Ga geen cadeaukes beginnen uitdelen om er nog wat meer te krijgen, maar 'k zeg het u nog maar een keer. Merci, u geeft mij een goed gevoel!

Volgens de regels van de awardkunst moet ik deze eer nu doorgeven aan een aantal andere blogsters (Laat ons eerlijk zijn, mannen zijn hier zoek hé!). Ik heb geen zicht meer op wie hem al heeft gekregen en ik wil eigenlijk niemand vergeten. Dus laat ons zeggen dat alle (bijna) bloggers die in mijn blogroll staan mij om de één of andere reden inspireren. Hun foto's, hun maaksels, hun leuke verhalen, ze staan daar ergens rechts omdat ik ze wil lezen en elkeen verdient volgens mij dus deze award.

Willen jullie hem aannemen en doorgeven? Dit zijn de regels!

1. Je moet het logo van de award in je blog/artikel neerzetten.
2. Link ook nog even terug naar de persoon van wie je de award hebt ontvangen.
3. Geef de award aan zo veel bloggers door als je wilt.
4. Link de genomineerde bloggers in je post.
5. Laat de blogger weten dat ze genomineerd zijn door een comment op hun blog achter te laten.

De stok

Celestine smeet me nog een stokje toe. Uit beleefdheid en appreciatie voor het denken aan mijzelve vang ik hem op en smijt ik hem voort. Maar weze gewaarschuwd, zo gesofisticeerd als Bombilla ben ik op filmvlak echt wel niet...

1. Kijk je graag films?
Ja, heel graag, maar ik val de laatste tijd na slechts 10 minuten van de film al in slaap. Mijn eigen zetel of die van de cinema, ik slaap.

2.Samen of alleen?
Samen. Spannend met de man. Bleitfilms met de vriendinnen.

3. Bioscoop of thuis op de bank?
Thuis op de bank. Ik vind de cinema schandalig duur geworden.

4. Wat is je favoriete genre?
Ik heb dat niet. Ik vind een film goed of niet en 't genre maakt daarbij weinig uit. Eén genre apprecieerde ik nog nooit, de slapsticks.

5. Van welke films kun je maar geen genoeg krijgen?
Nog nooit mee gemaakt.

6. Wat is je favoriete actiefilm?
Ik vind dat zo moelijk. Ik moet daar zo hard over nadenken. De eerste die bij me op komt is Kill Bill.

7. Wat is je favoriete horrorfilm?
Staat favoriet synoniem voor geslaagd in het mij bezorgen van nachtmerries? Dan zijn daar al twee films in gelukt. De Lift en Hostel. Brrrrr....

8. Wat is je favoriete komediefilm?
Hitch

9. Wat is je favoriete romantische film?
Pretty Woman (oh zoete nostalgie...)

10. Favoriete actrice?
Ik heb dat dus echt niet, sorry. Ik kan daar geen namen van onthouden.

11. Favoriete acteur?
Idem.

12. Beste film die je ooit gezien hebt?
Twee springen onmiddellijk in mijn gedachten: Amores Perros en Das Experiment.

13. Slechtste film die je ooit gezien hebt?
Precies alles wat ze mij de laatste tijd durven voorschotelen...

14. Zelf ambities om actrice te worden?
Neen.

15. Van welk boek/spel/persoon moeten ze beslist een film maken?
De trilogie van Tom Lanoye. Ze zijn daar ook mee bezig voor zover ik weet.

Hebt u zelf ook de behoefte om deze weetjes over uzelf de wereld in te sturen? Doen!

3 opmerkingen:

  1. haha, ik heb je die award ook net gegeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aha, een soul-mate! Ik heb de laatste twee jaar van zowat elke film op tv het begin gezien, maar ik weet van geen één hoe hij afloopt...*gaap*

    BeantwoordenVerwijderen