27 april 2010

Shorttekort



Een nijpend shorttekort heerst er hier. Eigenlijk tout court een tekort aan zomerkledij. Eenmaal een jongen maat 92 heeft, is hij blijkbaar verplicht of gewone effen T-shirts of die met grote, schreeuwerige, meestal commerciële, prints te dragen. Broeken zijn altijd 't zelfde, speciallekes naar mijn goesting vind ik gewoon niet. Meerdere middagpauzes werden nu al besteed aan de zoektocht naar tof gerief voor de zoon, maar ik kom dus echt telkens gewoon met lege handen thuis. Alles zelf maken, jaja ik zie dat volledig zitten, maar daar heb ik nu wel wat meer uren in een dag voor nodig. Ik moet toegeven dat ik geen shopbeest ben en dus weinig goeie winkels ken. Door Vermiljoen ontdekte ik nu, jeuj, Jacob. Daar gaan ze mij nog zien, maar in 't vervolg zonder een zoon die mij letterlijk naar buiten trekt.

Soit, van pure miserie heb ik gisteren één van Nils' versleten jeansbroeken verknipt. Zijn lievelingsbroek eigenlijk, de broek met het 'kiele kiele gaatje'. Dat gat moest dus absoluut blijven, maar een deel van de pijpen gingen er af. Ik knipte twee stroken van dat schone autostofke uit de Vermiljoenshop. De stroken hadden als lengte de breedte van de pijpen + 2 cm en waren 4 cm hoog. Ik stikte bij elke strook de uiteinden op 1 cm aan elkaar. Daarna speldde ik die rand aan rand met de rechtse kant op de binnenkant van de pijpen. De stroken werden op een halve cm van de rand vast gestikt. Daarna moesten de stroken naar de buitenkant gekeerd worden. Tenslotte streek ik ze een halve centimeter naar binnen en werden ze op de buitenkant van de pijp vastgestikt.

Ik had 't idee om er nog iets op te borduren, maar 't was laat en 't enige woord dat me toen nog te binnen schoot was stoer. Vandaar. Om 't borduursel intact te houden streek ik op de achterkant van het borduursel, binnenin de pijp dus, een strook vlieseline.



En Thor, mijn klein venteke, zit met broers afdragers en een salopetje dat ik voor één eurooke op de rommelmarkt kocht.

5 opmerkingen:

  1. Hé, ik heb hetzelfde probleem! Die jongenskleren trekken inderdaad echt op niks als ze wat groter worden. En dat shorttekort heb ik net op dezelfde manier opgelost: ook een broek met een gaatje erin 'bewerkt'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe vanavond hetzelfde, zoonlief (maatje 98) heeft een groot gat, nogal hoog op de knie, en ik vond ze te kort, zo afgeknipt!
    Dank je voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik ken het probleem ook! Hier heersen ook grote tekorten en lopen/ liggen de zonen met deze warmte nog in hun dikke broeken.. Ik moet eens snel aan de slag denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ook dat probleem. Mijn goesting vind ik meestal nog wel in wat duurdere winkels, maar dat gaat budgettair dan weer niet.
    Ik moet ook nog een jeans inkorten, ik ga dat sebiet ne keer proberen denk ik...
    Op al die blogs hier wordt ook zoveel schoons gemaakt getoond voor meisjes, maar niemand heeft hier precies jongens ofwel maken ze daar niet veel voor.... allee je komt het toch veel minder tegen.
    Blij dat jij ook leuke dingen maakt voor je jongens :-)

    BeantwoordenVerwijderen